6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
   
Bartjes’ uitdagende plannen met de DS
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1415
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 29 mei 2017 10:33 PM
  [ # 76 ]

Ik heb wat efficiency ingebouwd: Gereedschapssetje, Litertje koelvloeistof, startkabels en 2 binnenbanden in het reservewiel:

Afgedekt met een ronde plaat en de krik daarop gemonteerd.
Naast de accu passen nog 2 blikken LHM en aan de andere kant zit een 2 literblik olie.

Aangezien de auto op vlak terrein vrijwel geen olie verbruikt of verliest maar in de bergen wel, neem ik nog wel een extra literje mee en gooi ik Wynn Supercharge erbij.

Laatst ontdekte ik een roestplekje onder de achterklep.

Van binnen is het lekker krokant (en daarmee even schrikken):
.
Hmmmm, dit is onverwacht en ondanks goede zorgen voor de auto toch erin gekomen. Positief is dat de andere kant er nog goed uitziet.
Heeft iemand ervaringen met roest schade op die plek ? Wat kost het ongeveer om op te lossen ?
Is het in de constructie van de zijkant ?

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Leeuwis
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 433
Geregistreerd: 23-09-2008

- XM V6 24V Exclusive Automaat
- ID/DS D Special
Gepost: 30 mei 2017 11:06 PM
  [ # 77 ]

Standaard plek waar onze dames het eerst krokant worden, maar als ik je foto’s naast mijn ervaringen leg noem ik dit geen serieuze roest…..(en met mij velen hier denk ik Wink )

Beste wat je kan doen is losse verfdelen verwijderen met een krabber en staalborstel en daarna de plekken behandelen met RX 5 en een week later met RX 10.

Laswerk op die plek is in principe goed te doen maar die hoekjes zijn lastig bereikbaar en dat maakt het prijzig.

echte roestvorming kun je hier zien:

roest in alle mogelijke vormen

succes

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1415
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 31 mei 2017 07:55 PM
  [ # 78 ]

Dat ziet er inderdaad heftig uit !
Ik ben bang dat als ik het blank maak dat ik ook wel wat gaten tegen ga komen maar niet van die orde.
Er moet wel wat gedemonteerd worden en ik ben bang dat de C stijl onder en ook boven bij de driehoek ook wel wat mag gebeuren.
Ik had Sanders al gebeld, het is vooral het voorbereiden en weer opbouwen waar tijd in gaat zitten en wat de prijs zal opdrijven. Dat de LPG tank eruit gaat zal ook meehelpen hier. Sanders bouwt vaak een binnenscherm van een C5 of C6 om dat het hier ook past en daarmee dit probleem niet meer laat voorkomen.
Ik zal dit weekend eens de overige gebruikelijke plekken bekijken en voordat ik ‘m wegbreng voor het lassen zelf zoveel mogelijk voorbereiden.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
waterman
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37776
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 31 mei 2017 07:58 PM
  [ # 79 ]

ehhh…. Bartjes, die draden daar bij de accu…. dat ziet er niet erg solide en betrouwbaar uit… Het rek is massa hé, dus als zo’n draadje daar tegen aan gaat lopen jutteren… smeul….crying

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1415
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 31 mei 2017 10:38 PM
  [ # 80 ]

Bedankt voor je zorgen, ik denk dat het wel meevalt. Alle terminals zijn geïsoleerd als ook het zekering kastje. Ik heb nog wel een stuk binnenband (van een DS band) liggen en knip daar wel een stuk van wat ik tussen rek en zekeringkastje bevestig.
Ik kan me voorstellen dat als een LHM blik lek raakt dat het problemen oplevert, ik zal er wat tussen zetten zodat een lekkage geen contact kan maken.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1415
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 18 juni 2017 10:10 PM
  [ # 81 ]

Ik ben met een plamuurmes even de plekken rond de roest te lijf gegaan, later nog met de dremel:

In de wielkast ook nog wat terpentine gespoten (alsof dat nou écht helpt…), ziet er niet slecht uit:

Ik ga de komende week in de avonduren nog wat verder met afsteken, tijdgebrek…
Het lijkt vooral op het uiterste stukje plaat van de hoedenplank te zitten die als dubbele plaat op de wielkast is gelast hoewel de foto van in de kofferbak (vorige post) ook wat roest op de wielboog toont.
Als ik het zo met deze (beeld) informatie zie, moet alleen een nieuw stuk aan de rechterkant van de hoedenplank erin gelast worden. Ik heb nog een pot hammerrite staan waar ik goede ervaringen mee heb tegen roest. Daarna nieuwe tectyl erop en klaar ?

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1415
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 23 juni 2017 10:54 PM
  [ # 82 ]

Gisteren alle roest met dremel en staalborstel (op boormachine) blank gemaakt. De bout waar de trompet mee vast zit kreeg ik niet los (moer die mee draait of zo ?) anders had ik de C-stijl ook nog bekeken. De roest valt mee gelukkig, vandaag lekker met hammerrite aan de gang. Dit weekend de naden en gaatjes afkitten en de kofferbak rubbers ook nog eens nakijken voordat ik alles weer monteer en uiteraard nieuwe tectyl spuiten in de wielboog.

Bij de kofferbak verkoop van Huub viste ik net achter het net met een set spatlappen. Huub had zelf niets meer liggen, dus als iemand nog iets over heeft houd ik me aanbevolen (via PB).
Andere tips tegen steenslag of bevestiging van (grote) spatlappen aan de voorkant ben ik ook benieuwd naar.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Gérard de Manque-Pôte
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 03-10-2009

Gepost: 24 juni 2017 09:44 AM
  [ # 83 ]

Haha, dat was ik dus, die je toevallig net voor was met die NOS spatlappen van Rob. Maar je mist er niets aan want ze zijn, naar nu is gebleken, niet voor een ID/DS. Mogelijk GS, maar helaas zit er geen magazijnsticker meer op.

“Conduire une DS19 signifié: conduire dans un petit palais confortable et luxueux… Son confort est sans égal. C’est celui d’un avion qui ne quitterait pas le sol”

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1415
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 24 juni 2017 08:09 PM
  [ # 84 ]

Ah jammer dat het niet passend is.
Ik ben inmiddels aan het denken aan iets universeels, bijvoorbeeld van een (kleine) vrachtauto en dit zelf op maat maken. Het zou leuk zijn om lappen met Citroën logo te krijgen, al is het maar voor de drone beelden Wink

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
 
6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
 
© Citroën-Forum 2003 - 2017 | adverteren
Facebook