14 van de 22
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
De 2400 GTi van Erik - hmm, een raar geluid uit de bak of de koppeling
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 mei 2017 06:04 AM
  [ # 196 ]

Linker as hoeft niet eens uit het diff.
Aan wielzijde uit de naaf is al genoeg, de complete as moet met de bak mee naar links kunnen schuiven.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 17 mei 2017 08:57 AM
  [ # 197 ]

Haal dan wel je stabilisatorstang los, anders blijft het tripoide huis daar haken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 mei 2017 10:24 AM
  [ # 198 ]
Praxidus schreef:

Yep, gecheckt, allemaal OK

Gedachtenexperimentje: zou ik, als ik de linker aandrijfas los maak, de bak los kunnen maken van de motor en een stukje op kunnen schuiven om het druklager te checken. Dit iipv de hele boel er weer uit takelen

Ik zou takelen. Wat er ook stuk is in de koppeling, Hij moet toch open.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Praxidus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 236
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 17 mei 2017 04:22 PM
  [ # 199 ]

Trouwens
Als ik de koppelingskabel los haal, kan ik de koppelingshandel bewegen tot het drukkager aanligt op de veren van de drukgroep.
Zou dit ook kunnen als het druklager inderdaad scheef zit?

Veel dank trouwens voor het meedenken en jullie reacties

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 mei 2017 04:27 PM
  [ # 200 ]

Heb je wel het juiste druklager?

Als deze namelijk lager is dan je zou moeten hebben, kom je ook slag te kort.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 mei 2017 04:37 PM
  [ # 201 ]
Praxidus schreef:

Trouwens
Als ik de koppelingskabel los haal, kan ik de koppelingshandel bewegen tot het drukkager aanligt op de veren van de drukgroep.
Zou dit ook kunnen als het druklager inderdaad scheef zit?

Veel dank trouwens voor het meedenken en jullie reacties

Ja. zowiezo moet het druklager aanliggen als de kabel gemonteerd zit.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 mei 2017 06:16 PM
  [ # 202 ]
Praxidus schreef:

Trouwens
Als ik de koppelingskabel los haal, kan ik de koppelingshandel bewegen tot het drukkager aanligt op de veren van de drukgroep.
Zou dit ook kunnen als het druklager inderdaad scheef zit?

Veel dank trouwens voor het meedenken en jullie reacties

Om de koppelings hevel te bewegen heb je veel kracht nodig ( pijp van drie meter).
Dus er zit iets nie goed.

Vgf

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Praxidus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 236
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 17 mei 2017 07:16 PM
  [ # 203 ]

Dat weet ik. Ik bedoel alleen het eerste stukje voordat het druklager aanligt op de veren van de drukgroep

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)

Profiel  
 
Praxidus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 236
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 17 mei 2017 07:24 PM
  [ # 204 ]

Ben nog wat aan het piekeren en analyseren.
Feit is dat de prise as meedraait met de motor, zelfs al is de koppelingskabel los van de hevel.
Het druklager is dan echter vrij van de drukgroep.

Hoe zou het kunnen dat de prise as meedraait?
Ofwel via toplager, ofwel via koppelingsplaat, of ....??!

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 17 mei 2017 08:05 PM
  [ # 205 ]

Ik heb een keer gehad bij een GS dat de bus die over de prise-as zit te ver naar buiten was gekomen, vraag niet hoe. (te zien op de 2e foto van Boogaard post 188)
Was wel een 29e hands met slippende koppeling dus de voorgeschiedenis was niet bekend.
Verschijnselen waren hetzelfde als bij jou.
Ik heb me ook suf zitten piekeren…
Maar de bus een paar mm naar binnen getikt en het probleem was over.
Die bus duwde namelijk tegen de plaat waardoor hij bleef aangrijpen tegen het vliegwiel.
Motor moest er wel voor uit…

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9857
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 mei 2017 09:03 PM
  [ # 206 ]
Praxidus schreef:

Ben nog wat aan het piekeren en analyseren.
Feit is dat de prise as meedraait met de motor, zelfs al is de koppelingskabel los van de hevel.
Het druklager is dan echter vrij van de drukgroep.

Hoe zou het kunnen dat de prise as meedraait?
Ofwel via toplager, ofwel via koppelingsplaat, of ....??!

Als de kabel los is is de koppeling GEKOPPELD. Dan hoort de prise-as dus met de motor mee te draaien. Pas als je ontkoppelt is er geen directe verbinding meer tussen prise-as en motor.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Praxidus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 236
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 17 mei 2017 11:24 PM
  [ # 207 ]

Oh ja, natuurlijk, haalde 2 dingen door elkaar.
Gekoppeld raakt het druklager de drukgroep niet
Ontkoppeld draait de prise as nog steeds, zelfs met de kabel helemaal strak gedraaid

Druklager nieuw van onze Duitse vriende.

GS verhaal zal ik eens checken inderdaad

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 mei 2017 09:33 AM
  [ # 208 ]

Er kan van alles mis zijn. Gare drukgroep, kromme plaat (been there), kapot lager, scheve vingers, rekkende kabel…

Voor alles (op de kabel na) moet de bak van de motor af. kabel was OK, Dus: Trek dat ding eruit.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Praxidus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 236
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 18 mei 2017 01:06 PM
  [ # 209 ]

Alles is nieuw, dat is het m juist

Maar inderdaad, alles er maar weer uit

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 mei 2017 01:08 PM
  [ # 210 ]

Heb je de moeite genomen om voor montage van de nieuwe onderdelen deze te vergelijken met de oude?

Zo ja, was alles exact hetzelfde?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
14 van de 22
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook