2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
2016 CXperience
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 29 augustus 2016 06:46 PM
  [ # 16 ]

@Arjan Verkade:

In het persbericht wordt de aanduiding “haut de gamme” gebruikt, dus je moet inderdaad aan een topmodel als de C6 denken, niet aan de C5.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 augustus 2016 07:23 PM
  [ # 17 ]

Is de C5 op het moment niet het top model? Wink

Maar eens, dat zou idd klasse C6 moeten zijn.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 29 augustus 2016 08:01 PM
  [ # 18 ]

Hmm…echt mooi vind ik hem niet, vooral de voor- en achterkant. Maar zoals het een (wat grotere) Citroën betaamt ziet hij er wel erg futuristisch uit. Bovendien zitten er wel interessante technieken in, maar ik heb wel mijn twijfels bij dat veersysteem. Kijk in het filmpje maar eens naar dat hobbeltje bij 42 seconden. Een hydropneumaat zou die hobbel toch heel anders nemen…

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 29 augustus 2016 08:35 PM
  [ # 19 ]

Jeeminee, je bedoelt toch niet de 42e seconde van het openingsfilmpje in dit topic? Hoe kun je er in hemelsnaam over oordelen hoe de inzittenden dat ervaren, en of dat als comfortabeler of stugger wordt gevoeld?

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 29 augustus 2016 08:40 PM
  [ # 20 ]

Dat is natuurlijk waar, maar het geeft me niet echt een goede indruk eigenlijk. De tijd zal het leren. Ik ben erg benieuwd

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 29 augustus 2016 08:41 PM
  [ # 21 ]

Het vergelijken met hydraupneumatische citroëns van vroegâh is mijns inziens zinloos. Hydraupneumatiek is dood en kende ondanks het fijne zweven een boel nadelen…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 29 augustus 2016 09:27 PM
  [ # 22 ]

@ Nielsje:

Ik ben het met je eens: “experiment” en “concept” voor een nieuw model zijn weinig origineel en getuigen niet van zelfvertrouwen. Zullen we een betere naam verzinnen? Ik zet in met “Citroën Proxime”, genoemd naar de nieuw ontdekte planeet Proxima b, slechts vier lichtjaren hier vandaan!

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 29 augustus 2016 09:42 PM
  [ # 23 ]

En ik ga nog verder: “Citroën Proxime C”, genoemd naar de nog niet ontdekte planeet Proxima c, op slechts 5,5 lichtjaar hier vandaan.

Profiel  
 
JDEKKER
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009

- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Gepost: 29 augustus 2016 10:16 PM
  [ # 24 ]

Vind het een mooi ontwerp. Ben nieuwsgierig naar de nieuwe schokbrekers. Ik vraag me af of dit de tegenhanger wordt van de DS9 ?

Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 29 augustus 2016 10:21 PM
  [ # 25 ]

De DS9 ken ik niet, maar als het goed is zouden op deze CXperience Concept de nieuwe schokdempers moeten zitten.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 29 augustus 2016 10:33 PM
  [ # 26 ]

Ik ben erg benieuwd naar welke zaken van dit model het tot een productiestadium zullen bereiken.
Iets als een een-spaaks(spakig?) stuurwiel zou ik erg mooi vinden.
Het getoonde model oogt best ‘natuurlijk’ en gelukkig niet zo agressief en vol met drukken lijnen.

...gezien de inspiratie deels bij de CX ligt, zou er dan mogelijk iets van een moderne Diravi inkomen? dance

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 29 augustus 2016 10:37 PM
  [ # 27 ]

Een auto is er voor om je van A naar B te verplaatsen.

Niet om te laten zien hoe veel je er voor uit kan geven.

Dit heeft natuurlijk niets met een auto te maken.

Maar dit zijn speeltjes voor ontwerpstudio’s.

Ik heb hier helemaal niets mee.

Hier ga je als autofabrikant geen geld mee verdienen.

Eindpunt is het conservatoir. Er is nog plaats genoeg.

Zonde van alle energie die hierin wordt gestoken.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 29 augustus 2016 11:36 PM
  [ # 28 ]
Mulder schreef:

De Panamera van Citroen…?

Precies mijn gedacht, laat ik dat nu net een mooie lijn vinden….. Smile

Of een wagen nu van A naar B moet kunnen rijden en niet meer ben ik heden niet zo zeker meer van.

Zelf heb ik het ook voor no nonsens auto’s waar niet alles kapot gaat maar, hiervoor reed ik de standaard C8 2.0Hdi, nu de 2.2Hdi exclusive, full option buiten navigatie, ook al is die nu 13 jaar en staan er 220Dkm op de teller, net terug van La Rochelle, 132 op de cruise controlle, linkse baanvak, 1 op 13 of 7.78L/100 Volle luxe, zweven, stil, drankje uit het koelvak…..

Volgens mij moeten ze die stijlstudies wel maken
1é om reklame te maken, cola en red bull die gooien ook meer dan de helf van hun omzet in reklame allerhande, ze blijven verkopen en dik ook nog terwijl iedereen weet dat een flesje water goedkoper en gezonder is.
2é om zich te profileren als iets meer dan een Dacia….als we blijven eraan werken, ze moeten hun slogans ook waar blijven maken : “Als u eens wist wat Citroën allemaal voor u kan doen” “Alleen een Citroën, rijdt als een Citroën.” maar vooral “Creative technology”
3é om de markt af te toetsen.

Ik zie lekkere dinges,niet allemaal nieuw maar wel vernieuwend
Die luidsprekers in de stoelen.
Die zetels met de zijkanten die wegplooien voor het uitstappen.
Het deurconcept, overzichtelijk dash, de camera’s ipv. spiegels

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 augustus 2016 06:39 AM
  [ # 29 ]
Nielsje schreef:

...gezien de inspiratie deels bij de CX ligt, zou er dan mogelijk iets van een moderne Diravi inkomen? dance

Op de automatische terugloop na hebben veel moderne (luxe) auto’s dat al Wink

Als ik mij niet vergis zat variable stuurbekrachtiging al op de C5 Ph1 in de duurste uitvoeringen.

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 30 augustus 2016 09:00 AM
  [ # 30 ]

Hét kenmerk van de diravi is nu juist de automatische terugloop (direction à rappel asservi). Dat de bekrachtiging ook snelheidsafhankelijk is, is een secundair kenmerk.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook