Ik heb de deurrubbers van mijn CX vernieuwd. Ik hoopte daarmee op minder windgeruis. Dat viel tegen, d.w.z. het windgeruis nam weinig af. Toen kreeg ik een tip van een gewaardeerde CX clubmagazijn-medewerker: kijk eens naar de bovenhoeken van de rubbers van de raamgeleiding. Hij had deze tip weer van Leontien (La Leo).
En inderdaad… Hier bij een achterportier waar de kier het grootste was:
Bij het magazijn zag ik dat bij jongere CX-en deze profielen één geheel zijn, maar in de hoek wel vaak open scheuren.
Ik heb de kieren met MS-polymeerkit gevuld. Toen de kit nog zacht was heb ik een stukje triplex met dezelfde dikte als de ruit in de geleiders geduwd (met een laagje verhoudfolie ertussen omdat de kit daar niet op hecht). Dit verzekert dat de ruit nog goed dicht kan na uitharding van de kit.
Ik heb dit bij alle portieren gedaan. Het resultaat is erg duidelijk: veel minder windgeruis.
Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980














































Totaal aantal Berichten: 42706
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Mercedes E200 CGI T
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Dat heb je mooi opgelost zeg! Ik kwam er bij m’n eigen auto’s ook achter dat nieuwe raamsnorren een ongelofelijk verschil maakte en vooral nadat ik de hoeken goed aansluitend had gemaakt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Goeie tip! Ik ga straks mijn hoeken eens bekijken!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
@Waterman: dank!
@Niels: Leuk knutsel-klusje op de camping
Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980


























Totaal aantal Berichten: 7596
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Nielsje schreef:Goeie tip! Ik ga straks mijn hoeken eens bekijken!
Bedoel je nou echt dat je je minnares alle hoeken gaat laten zien? Van de camping?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
We zijn vorige twee weken weer lekker met de CX op vakantie geweest. Kamperend met een klein tentje, op de bonnefooi. Eerst naar de Ardeche, vervolgens verder naar het zuidoosten om wat ten noorden van Nice de “Route des Grandes Alps” op te pakken die ons uiteindelijk naar het meer van Geneve voerde. Het leverde weer mooie plaatjes op, de onderste twee met dank aan de commerciële fotografen die langs de passen staan.
De CX deed het weer uitstekend. Er moest na de nodige alpenpassen wat motorolie bij en bij een nachtelijke terugreis door Duitsland was het onhandig dat het lampje van de tankmeter ermee was gestopt. We hebben genoten!
Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980
Wat een lange thread en geweldig dat deze vandaag de dag nog aktueel is. Ik kwam hierop omdat ik zocht naar de voorwiel lagers hoe eea. in elkaar zit. Dus daar wel wat wijzer van geworden. Tevens mijn bewondering voor alles wat je al aan je CX hebt gedaan. Ik kwam diverse herkenbare zaken tegen zoals 5e versn. en vliegende kogeltjes, overkwam mij ook bij mijn XM. Aldoende leert men! Nu ook een CX project maar dan een serieII TRS maar ik zie veel overeenkomsten met de Athena hier. Vermoedelijk heb ik wel wat meer werk want body en subframe zijn gescheiden aangezien er toch op sommige plaatsen op het subframe bulten waren ontstaan en het is altijd erger dan het lijkt dus ik was een beetje verbaasd dat dat bij jouw Athena niet het geval is, echt bijzonder lijkt mij. Hoe dan ook: na 6 maanden(ik werk er niet elke dag aan) is het subframe gereed en kunnen alle onderdelen na schoonmaak en ontroesten weer worden gemonteerd. Daarna de body aanpakken. Ik zal nog wel eens teruggrijpen op deze thread zeker vwb. de klepsteelrubbers. Heel mooi gedaan!
Bedankt voor je bericht. Leuk om te lezen dat iemand wat aan mijn schrijfsels en foto’s heeft.
Technisch lijken de Athena en TRS sterk op elkaar. Dat mijn wagen nog zo roestvrij is, komt m.i. omdat de wagen heel weinig of geen strooizout heeft gezien. Alle hydraulische leidingen zijn nog origineel en netjes, zelfs de leidingen die langs de ronde buis van het achter-subframe lopen. Als die leidingen origineel en roestvrij zijn, is het doorgaans met de rest van de CX qua roest ook goed. Succes en veel plezier met het opknappen/restaureren van je TRS!
Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980