28 van de 31
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
   
Xantia TCT Activa-avontuur
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1178
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 17 november 2017 11:28 PM
  [ # 406 ]

Lexia er aan hangen? Kijken in het instructieboekje wanneer de STOP lamp gaat branden? Redenen waarom deze gaat branden kun je zelf ook wel bedenken denk ik, dingen als LHM tekort, geen oliedruk, oliepeil te laag, koelvloeistof niveau te laag….

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 17 november 2017 11:34 PM
  [ # 407 ]

Ik heb zelf geen Lexia maar die zal nu sowieso niks aangeven. Nadat hij uitging heb ik hem de hele terugreis niet gezien. Alles leek netjes op peil. Volgens het instructieboekje gaat het STOP-lampje branden als je meteen moet stoppen. Daar heb ik niet zo veel aan Confused. Verder een kleine toevoeging: Dit zijn alle controlelampjes die ik als het goed is heb:

En dit zijn alle controlelampjes die gaan branden als ik hem op contact zet:

Volgens mij zijn er dus geen belangrijke lampjes stuk die samen met het STOP-lampje zouden kunnen gaan branden.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7266
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 17 november 2017 11:51 PM
  [ # 408 ]

Dat alleen het stoplampje brande heb ik ook gehad….... Niemand die een verklaring had.
Toen heb ik de sensor van het KVS vaatje maar als eerste vervangen. Kon me herinneren dat die wel eens
kunnen haperen. En wat denk je ??? het lampje is nooit meer aangegaan (alleen toen de KVS een keer te laag stond):smt003 Trek de stekker maar eens los: brand nu alleen het stoplampje ??

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 18 november 2017 12:22 AM
  [ # 409 ]

Tsja, ik was toch al van plan morgen eens te gaan sleutelen. Dit kan er prima bij Wink.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 18 november 2017 12:37 AM
  [ # 410 ]

Ik realiseer me nu dat je waarschijnlijk helemaal gelijk hebt! Het lampje ging uit nadat ik keek of er genoeg kvs in het vaatje zat. Dat kan gezien jouw opmerking geen toeval zijn! Morgen maar eens aan een nader onderzoek onderwerpen…

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 18 november 2017 12:44 AM
  [ # 411 ]

Apart zeg, dat STOP lampje dient altijd samen met een ander lampje te gaan branden, anders weet je immers nog niet wat er stuk is. Zo staat dat volgens mij ook in het instructieboekje. Een echt VEP-je!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 18 november 2017 12:47 AM
  [ # 412 ]

Je hebt me laatst uitgelegd wat in Citroën-context het K-woord is, maar wat is een VEP-je? tongue rolleye
EDIT: Dit is natuurlijk óók een mooi voorbeeld van karakter!

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 18 november 2017 12:51 AM
  [ # 413 ]

HAHA haha

VEP staat voor Vaag Elektronische Probleem. Wink

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 18 november 2017 12:54 AM
  [ # 414 ]

Aaah. Dat daar een speciale afkorting voor is geeft me weinig vertrouwen in de elektronica van de Xantia eigenlijk Laughing.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 18 november 2017 03:29 PM
  [ # 415 ]

Zonet heb ik het stekkertje van het KVS-vat maar eens losgetrokken, maar ik kreeg daardoor geen foutmelding op mijn dashboard Confused. Volgens de dingen die verder genoemd zijn zal het waarschijnlijk inderdaad een VEP geweest zijn.
Ik vraag me alleen wel af waar mijn Xantia zijn vloeistoffen in vredesnaam laat. Afgelopen zomer, een week of twee na het verversen van de kvs denk ik, zat er nog kvs zat in, maar ik vond vanochtend dat er wel wat bij kon. Het vaatje was niet leeg trouwens. Verder zat er ook niet bijster veel LHM in het vat, terwijl dat volgens mij afgelopen zomer ook nog netjes op niveau stond… Maar beide kunnen het lampje niet veroorzaakt hebben, want van die kvs-sensor krijg ik dus sowieso geen stop-melding en als het aan te weinig LHM zou liggen zou het hydraulieklampje óók moeten gaan branden…

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7266
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 18 november 2017 04:00 PM
  [ # 416 ]

Hydrauliek melding is, zo uit m’n hoofd,: stop en ! Mocht die “VEP” terugkomen zou ik toch gaan voor de KVS sensor Wink Ik noemde eerder wel de stekker lostrekken maar dit is natuurlijk wat anders dan dat de sensor er nog aanzit en een afwijkende weerstandswaarde geeft.
Euh, sorry: ik weet het wel zeker Laughing https://www.youtube.com/watch?v=XCOGUI46urg

https://www.youtube.com/watch?v=3yQo3f0z3E8

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 18 november 2017 07:24 PM
  [ # 417 ]


We hebben weer licht! Hoort dat licht trouwens zo slecht verdeeld te zijn? het getal 18 is bijvoorbeeld veel minder helder dan het rooie blokje (met nieuwe lampjes). Dit is overigens een compleet ander kachelpaneel dan degene die ik had. Die van mij zag er zo uit:

Het plastic was hier en daar gescheurd en die dingen die naast/achter de knopjes moeten zitten (geen idee wat dat zijn) misten. Vooral als je achterin zat viel dat erg op, voorin kon je het niet echt zien. De knopjes voelden ook niet echt goed aan. Dit paneeltje was trouwens op één of andere manier een jaar nieuwer dan de auto waar ik hem uit heb gehaald.

Dit paneel zit er nu in. Helemaal netjes, net als de rest van het dashboard waar hij uit komt trouwens. Komt uit een 2.0 16v non-Exclusive met automaat, een regensensor en leren bekleding (ik denk van iemand die iets tegen hydractief had) van april 1998 met 150.000km op de klok. Blijkbaar past een paneeltje van een (vroege) x2 dus prima in een x1. Ik heb alleen wel het bovenste kapje omgewisseld, daar zaten bij die nieuwe wat kabelgootjes in die ik niet had. Geen idee of dat nodig was. De rest leek allemaal precies hetzelfde en hij werkt prima.
Ik zie wel even of het VEP terugkomt. Vandaag nergens last van gehad, heb toch naar Drachten op en neer gereden (via het nieuwe doolhof bij Joure), heen en weer een kilometertje of 90 denk ik.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1178
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 18 november 2017 11:40 PM
  [ # 418 ]
Feije schreef:

Zonet heb ik het stekkertje van het KVS-vat maar eens losgetrokken, maar ik kreeg daardoor geen foutmelding op mijn dashboard Confused. Volgens de dingen die verder genoemd zijn zal het waarschijnlijk inderdaad een VEP geweest zijn.
Ik vraag me alleen wel af waar mijn Xantia zijn vloeistoffen in vredesnaam laat. Afgelopen zomer, een week of twee na het verversen van de kvs denk ik, zat er nog kvs zat in, maar ik vond vanochtend dat er wel wat bij kon. Het vaatje was niet leeg trouwens. Verder zat er ook niet bijster veel LHM in het vat, terwijl dat volgens mij afgelopen zomer ook nog netjes op niveau stond… Maar beide kunnen het lampje niet veroorzaakt hebben, want van die kvs-sensor krijg ik dus sowieso geen stop-melding en als het aan te weinig LHM zou liggen zou het hydraulieklampje óók moeten gaan branden…

Het zal wel een overbodige opmerking zijn maar je hebt het LHM niveau toch wel gecontroleerd in de hoogste stand? Een lekkende dop van het expansievat kan ook voor koelvloeistofverlies zorgen. Ik heb ook wel eens gehad dat het stop lampje ging branden toen het kvs vloeistof niveau op het randje van te weinig stond. Als je dan doorrijdt gaat het lampje weer uit. Zet de koelvloeistof zoveel uit bij warm worden?

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 19 november 2017 12:14 AM
  [ # 419 ]
Ed P schreef:

Het zal wel een overbodige opmerking zijn maar je hebt het LHM niveau toch wel gecontroleerd in de hoogste stand?

Uiteraard Wink. Ik hou de niveaus voorlopig in de gaten, zie wel of ik weer van alles kwijtraak.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 28 november 2017 07:39 PM
  [ # 420 ]

Vandaag is de rechter ventilator gerepareerd. Ik had zat zitten te klooien met de bedrading, maar blijkbaar lag het gewoon aan de ventilator zelf. Die is vervangen. Verder hebben ze de achterste hoogteregelaar even grondig schoongemaakt (was al eens ingesmeerd, maar dat hielp niet genoeg) en hebben ze de koplampen op mijn verzoek iets hoger afgesteld. Wat een zicht heb ik nu! Ik was altijd bijna bang in het donker met de Xantia zonder lantaarnpalen en vond het één van de mindere punten van mijn Xantia, maar dat is nu voorbij. Ik begon me alleen wel af te vragen waarom Citroën die lampen af-fabriek niet gewoon zo heeft afgesteld, maar ik heb geen knipperende tegenliggers gezien. De garage verzekerde mij er ook van dat tegenliggers er geen last van zouden hebben. Misschien zijn die van mij gewoon wel wat gezakt in de loop der jaren…
Nu weerhoudt niks me er nog van de airco te vullen! Wel een beetje jammer dat airco het onder de vier graden dan weer niet schijnt te doen… Rolling Eyes

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
 
28 van de 31
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook