7 van de 31
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Xantia TCT Activa-avontuur
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 31 januari 2017 09:29 PM
  [ # 91 ]

Dankje! Daar is die radio dan ook op geselecteerd Wink. Ik was Marktplaats aan het afsneupen voor een mooie radio die goed bij de Xantia past. Dus jaren ‘90, (werkend) cassettedeck en het liefst groene lampjes (en het liefst een aux-aansluiting). Deze heeft al die dingen. Hij heeft me iets meer gekost dan mijn bedoeling was, maar aan de andere kant zaten er toevallig speakers bij die voorin de Xantia passen (één van de oude was stuk) en er zat ook nog een goede iso-stekker bij. Ik denk dat hij ooit in een Peugeot 405 of 306 heeft gezeten.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 02 februari 2017 09:38 PM
  [ # 92 ]


Intussen heb ik de voorste speakers goed aangesloten. Volgens mij is er geknoeid met de draadjes in de ISO-stekker of zo want ze zitten niet hoe ze horen te zitten. Misschien is dat gedaan omdat die ISO-stekkers rechtstreeks in de vorige radio (Philips) zaten. Ik zal eens gaan googlen op het boekje van die radio. Verder heb ik een aux-kabel getrokken naar het asbakje, aangezien ik die toch niet ga gebruiken voor waar die voor bedoeld is Wink. Het klusje was iets groter dan ik van tevoren had gehoopt, maar het eindresultaat (niet te zien op de foto Wink) is netjes geworden.

Weet iemand waar deze stekker van is? Hij zit rechts in het radiovakje. Zat op de vorige radio niet aangesloten en hij leek op een soort houdertje te zitten dat daar specifiek voor bedoeld was.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 02 februari 2017 09:48 PM
  [ # 93 ]

Die is als ik me niet vergis van de eventuele stuurwielbediening.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 02 februari 2017 09:59 PM
  [ # 94 ]

Is niet voor de bediening vanaf het stuurwiel. De stekker die hier loshangt is daarvoor. En die ziet er dus heeeeeel anders uit. wat voor nummers staan er op die draden (die aan die stekker (van jou) zitten). ??

Bij mij hangt hij ook los. Heb er verder geen aandacht aanbesteed…......surrender
Gezien de locatie van de stekker zou ik eerder de ECC verdenken. Die wij niet hebben op onze activa Sad

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 02 februari 2017 10:03 PM
  [ # 95 ]

Dan zou het de loze stekker kunnen zijn voor de temperatuur sensor van het interieur die daar zit bij airco modellen. Die zit daar ook achter namelijk, in een houder.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 02 februari 2017 10:08 PM
  [ # 96 ]

Kijk Timo,.... nou zitten we op dezelfde golflengte sleepy

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 02 februari 2017 10:10 PM
  [ # 97 ]

Stuurbediening is volgens het boekje inderdaad die derde ISO-stekker. Ik weet niet wat voor nummers erop staan. Heb alles inmiddels weer gemonteerd en dat ding ergens los achter de radio laten slingeren (kreeg hem niet meer in het houdertje). Het zou natuurlijk voor eventuele airco kunnen zijn. Als er al wat bedrading voor ligt, wakkert dat toch wel de stiekeme hoop aan om dat nog een keer in te bouwen….maar ik ben bang dat dat een helse klus wordt Shocked.
EDIT: Heb jij dat ook niet op je Activa? Ik had toch ook wel verwacht dat de meeste Activa’s (maar dus niet die van mij) dat wel hadden eigenlijk…

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 02 februari 2017 10:15 PM
  [ # 98 ]

De vorige eigenaar van mijn activa heeft er achteraf nog een airco laten inbouwen halelujah
geen ECC maar toch ! ik heb een 2 tal jaren terug de pomp moet laten vervangen maar nu doet hij het nog steeds en dat is met die zomerse dagen…..................HEERLIJK very good

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 02 februari 2017 10:24 PM
  [ # 99 ]

Goed om te weten! Dan is het dus niet helemaal onmogelijk…al wil ik dan wel proberen het origineel te laten lijken natuurlijk. Dus met ECC. Voorlopig zal ik het met het (niet-originele) dakje moeten doen Wink

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 03 februari 2017 10:07 PM
  [ # 100 ]

Helaas bleek de Xantia vandaag bij Chyparse zo lek als een mandje cry. Gek want ik zie er nooit LHM onder liggen. Het zijn allemaal kleinigheidjes, maar bij elkaar wordt dat een grotigheidje… Dat verklaart ook meteen waarom er te weinig LHM in zat en dus waarom er zoveel lucht in het systeem zit. Helaas zijn ook de beruchte Activa-plekken lek. Weet iemand waar ik die kan laten reviseren? Nieuwe zijn geloof ik vrij prijzig en bovendien erg lastig te vinden…

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 04 februari 2017 10:22 AM
  [ # 101 ]

Als je op Aciva zoekt in het Xantia forum vind je al snel een paar interssante links:
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223762/
en
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/222046/

Zo te lezen goed te repareren.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 04 februari 2017 11:02 AM
  [ # 102 ]
Timo1990 schreef:

Ik had van 3M, moest beide kanten inspuiten. Plakt snel en zit nog als een huis.

Zojuist uigevoerd met 3M Wink Dit lijkt beter te plakken. Zodra hij nabeneden valt, wat ik niet hoop, laat ik het weten….

 

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 04 februari 2017 11:54 AM
  [ # 103 ]

http://www.activa-club.fr/ActivaShop/en/accueil/21-pack-tiges-biellettes-sc-car-la-paire-adhesion-activa-club-2014.html
Zijn die dingen waar het in dat eerste linkje over gaat deze dingen? Ik geloof dat ik min of meer begrijp hoe dat Activa-systeem werkt, maar hoe verhelpt dat de lekkage dan?
Die hemelbekleding moet ik ook nog eens vastplakken, maar die lekkages zijn momenteel even belangrijker…kom ik nog eens op terug!

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 februari 2017 12:09 PM
  [ # 104 ]

Op xantiaclub.net is erg veel info te vinden.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 04 februari 2017 12:13 PM
  [ # 105 ]

Nee.
Bij een “normale” auto zitten er koppelstangen tussen de stabilisatorstang en het chassis.
Voor en achter zit dwarsover een stabilisatorstang. Als de auto wil overhellen zullen de koppelstangen krachten uitoefenen op de stabilisatorstang. De ene omhoog, de ander naar beneden.
Door de torsievering in die stang kan de auto enigszins overhellen.
Hoe stijver de stabilisatorstang des te moeilijker helt de auto over.
Maar dwarsstijfheid wordt niet als comfotabel ervaren: Op slechte wegen veert de koets niet alleen op- en neer maar ook dwars.

Door nu aan één kant die koppelstangen te vervangen door hydraulische cilinders kan je met een signaal uit een computer en wat klepjes die dwarshelling dynamisch beinvloeden.
Bij een Activa is het zo geregeld dat de dwars stijfheid laag is als je rechtuit rijdt (comfortabel). Maar als je een bocht neemt zorgt het systeem ervoor dat de koets niet overhelt.
Dat geeft een ongekend gevoel van controle in snel bochtenwerk.

Die twee cilindertjes gaan nog wel eens lekken op de aansluitingen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
7 van de 31
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook