9 van de 16
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive, olieperikelen & de rest
Gepost: 18 mei 2018 09:18 PM
  [ # 121 ]

Status quo: ik heb 4 in Citroën & Peugeot gespecialiseerde autodemontagebedrijven per mail de vraag gesteld of ze mij de benodigde steker inclusief een stukje kabelboom kunnen leveren.

Morgenochtend hier in de regio nog bij 2 of 3 autoslopers even langs gaan.

Profiel  
 
Gepost: 19 mei 2018 09:05 AM
  [ # 122 ]

Intussen al een reactie vanuit Beneden-Leeuwen.

Er wordt als mogelijkheid genoemd dat het vocht door capillaire werking via de bedrading bij de ruitensproeierpomp vandaan komt.
Als deze ook vanuit de bruine aansluiting wordt gevoed zou dat zomaar kunnen.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2029
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 19 mei 2018 11:00 AM
  [ # 123 ]

Dat klinkt net als dat kvs sensor probleem dat ik beschreef….alleen andere sensor en andere vloeistof.

Profiel  
 
Gepost: 19 mei 2018 11:02 AM
  [ # 124 ]

Hebbes! Voor € 5,-. Smile

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1612
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, volautomaat
Gepost: 19 mei 2018 12:16 PM
  [ # 125 ]

Dat is mooi, ik heb ook de documentatie naar je opgestuurd per mail, inderdaad komt de bedrading van de ruitenwisser sproeier van de desbetreffende stekker

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Gepost: 19 mei 2018 01:55 PM
  [ # 126 ]

Bingo! Het komt inderdaad bij het ruitensproeierpompje vandaan.
Wiel RV eraf, binnenscherm eruit, steker eraf.
Zeiknat!

Gouden tip van De Vos. clap

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2029
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 19 mei 2018 02:27 PM
  [ # 127 ]

Wel zorgelijk dat dit soort dingen voor komt na zoveel jaar auto-ontwikkeling….

Profiel  
 
Gepost: 19 mei 2018 07:43 PM
  [ # 128 ]

De uiteindelijke boosdoener, het ruitensproeierpompje! Wie had dat gedacht als je een SERVICE-melding krijgt en later het dimlicht niet meer aan gaat.

Een zeiknatte stekerverbinding dus. De vloeisof kruipt door de capillaire werking richting de BSM en hoopt daar zich op met als gevolg corrosie en uiteindelijk afbrekende contactpennen, waardoor het dimlicht uit ging.

Halverwege de transplantatie, ader voor ader omzetten en hierna de doorverbinder dicht krimpen.

Het eindresultaat, doordat ik voldoende kabelboom aan de vervangende steker had laten zitten, is het geheel iets langer dan origineel geworden, maar die overlengte is geen probleem.
De doorverbinders niet op een hoop, maar verdeeld.

En hier ging het uiteindelijk om, het dimlicht weer aan!

Weer een klus plat en dat was niet gelukt zonder:
. René H. voor de technische input in de vorm van schema’s
. De Vos Autodemontage uit Beneden-Leeuwen voor de gouden tip
. De Nollen Autodemontage uit Heerhugowaard voor de vervangende BSM en steker
. alle niet met naam genoemden voor het meedenken

Alleen nog een nieuw pompje begaan en monteren, maar dat is niet het meest lastige van deze klus. Wink

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1612
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, volautomaat
Gepost: 19 mei 2018 09:11 PM
  [ # 129 ]

Top dat je het zo netjes gerepareerd hebt very good , kan je de kabel op zo’n manier leggen dat je eventuele capilaire werking onderbreekt om herhaling te voorkomen?

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2029
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 19 mei 2018 09:28 PM
  [ # 130 ]

Nee, je kunt dat eigenlijk niet voorkomen. De vloeistof kruipt tussen de koperstrengen in de isolatie door de hele kabel. Alleen door de isolatie over een langer deel weg te laten zou je dat onderbreken. Maar dat is ook niet wenselijk natuurlijk….

Wel denk ik dat met de huidige opzet met de extra verbindingen de kans een heel stuk is gereduceerd

Profiel  
 
Gepost: 19 mei 2018 09:40 PM
  [ # 131 ]

Inderdaad, capillaire zuiging werkt ook gewoon tegen de zwaartekracht in.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1612
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, volautomaat
Gepost: 20 mei 2018 10:35 AM
  [ # 132 ]

Oke dus gewoon goed in de gaten houden.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Gepost: 20 mei 2018 10:41 AM
  [ # 133 ]

Het ligt niet aan de constructie, maar aan de kwaliteit van de toegepaste componenten.
Dit pompje komt ook uit het land met de grootste populatie. Wink

Profiel  
 
Gepost: 29 mei 2018 12:21 PM
  [ # 134 ]

Sinds vorige week woensdag kunnen de ruiten weer besproeid worden. Wink
Bij Brezan maar even een pompje van het fabricaat Febi Bilstein gescoord.

Omdat het binnenscherm er toch uit lag, direct maar de multiriem vervangen, onbekend was hoe oud deze was.
Wel even moeten googlen om uit te vinden hoe het tussenwiel tussen krukasriemschijf en de waterpomp ontspannen moet worden.
Dit met rubber beklede wiel loopt namelijk op de buitenkant van de multiriem.
Blijkt erg simpel te zijn, een soort “trek maar aan het touwtje”-principe.

Nu verkeerde ik in de veronderstelling dat alle motoren uit de Prince-serie een “waterpump on demand” hebben, d.m.v. een elektrisch gestuurd tussenwiel, waarmee bij koude motor de waterpomp uitgeschakeld wordt.
Maar op deze EP6 zit een vast exemplaar, d.w.z. de waterpomp draait altijd.

Profiel  
 
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5603
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 29 mei 2018 01:48 PM
  [ # 135 ]

Je zou het kruipen van vocht door de kabel wel kunnen opvangen door tussen de bestaande stekker en het sproeierpompje een extra stekkerverbinding te maken. Voor de werking van het sproeierpompje kan dat op zich prima en je kunt een geschikte industriestandaard stekker gebruiken.

Profiel  
 
 
9 van de 16
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook