12 van de 12
« Eerste  < Vorige 10 11 12
   
C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive, oliewissel
Gepost: 18 oktober 2018 03:44 PM
  [ # 166 ]

Onze Picasso heeft in de boordcomputer de mogelijkheid om de gegevens vast te leggen van 2 trips.
Trip 1 resette ik al bij elke tankbeurt en dat blijf ik zo doen, trip 2 heb ik gister nu ook gereset en ga dat weer doen bij de volgende oliesuppletie.

Profiel  
 
Gepost: 18 oktober 2018 04:11 PM
  [ # 167 ]
sievert68 schreef:

Gebruik bij 5w40 wel de spec c3 BMW ll 04.

Dan voldoet Total Quartz Ineo MC3 5-W40, zie https://catalog.lubricants.total.com/en/products/3t6/QUARTZ-INEO-MC3-5W-40

Profiel  
 
sievert68
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 05-11-2017

Gepost: 18 oktober 2018 04:46 PM
  [ # 168 ]

Een goede tip mijn boordcomputer heeft ook meerdere standen. Vul nu het oliepijl tot max en set de teller op 0. Ben benieuwd verwacht ongeveer 1 op 3000/3500 gezien de afgelopen tijd. Gebruik nu eurol fluance c3 5w40 maar total heeft deze olie ook in dezelfde specificaties zoals wel meer merken.

Profiel  
 
strongetje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 06-02-2017

Gepost: 23 oktober 2018 12:55 PM
  [ # 169 ]

Hallo,

bij mij doet de Oil saver ook niks in de EP6.
olie verbruik blijft +/- 1/2000 Km.

ga ook flushen met Forte, maar aangezien het bij Rene niet veel geholpen heeft verwacht ik er niet veel van.
heb 2 flesjes besteld en ga de motor +/- een half uur stationair laten lopen en dan direct aftappen.

ben benieuwd of de carbon cleaning het olie verbruik bij Rene wel verminderd.
en anders de volgende beurt ook naar 5-W40(gebruik nu 5-W30 van Kroon).

mvg,
Mark

C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
C3 1.4i Difference

Profiel  
 
Gepost: 23 oktober 2018 01:14 PM
  [ # 170 ]
strongetje schreef:

ga de motor +/- een half uur stationair laten lopen en dan direct aftappen.

Volgens http://www.forte-benelux.com/itemfiles/documentlibrarypdf/NL23017_D8QDnyqN_TIB_01_008_Rijden_met_Motor_Flush.pdf mag dit tegenwoordig rijdend.

Ik heb het op deze wijze gedaan, er zijn namelijk hogere toerentallen dan stationair nodig om het flushmiddel zijn werk goed te laten doen.

Profiel  
 
strongetje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 06-02-2017

Gepost: 23 oktober 2018 01:34 PM
  [ # 171 ]

hallo,

gebruiksaanwijzing die ik gelezen heb, zeggen ze bij de eerste behandeling de inhoud van 2 flesjes toe te voegen.
hierna motor op 1500 Rpm laten draaien en iedere 5 min even naar 3500 Rpm te gaan.

had in jouw eerdere post al gelezen dat het tegenwoordig rijdend mag.

ga het eerst zo doen, en bij de volgende olie wissel 1 flesje toevoegen en dan rijdend.

mvg,
Mark

C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
C3 1.4i Difference

Profiel  
 
Gepost: 23 oktober 2018 07:42 PM
  [ # 172 ]

Wat die Carbon Cleaning-beurt betreft, die heb ik ca. een half jaar na aanschaf, bij een km-stand van +/- 65.000 al eens laten doen door GJO.
Toen was het olieverbruik lang niet zo hoog als nu, ben intussen al meer dan 30.000 km verder.

Profiel  
 
sievert68
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 05-11-2017

Gepost: 06 november 2018 05:10 PM
  [ # 173 ]

Bij de laatste oliewissel een kleine olie lekkage ondekt maar eerst nog niets aangedaan. Had vandaag een dagje vrij dus maar eens kijken waar de olie lekkage vandaan komt. Kwam er al snel achter dat de pakking van het oliefilter huis dat tegen het blok aanzit lekte. Nu herinnerde ik me dat dit probleem op deze forum beschreven was dus dat kwam goed uit. Alleen ging dit over koelvloeistof lekkage.
Gelijk een nieuwe pakkingset besteld bij de dealer.
Het is een hele klus maar goed te doen. Toch mooi dat je zoveel info uit de forum kunt halen.

Profiel  
 
Gepost: 05 december 2018 12:07 PM
  [ # 174 ]

Afgelopen zondag de peilstok getrokken en bekeken, ik doe dit wekelijks.

Op basis hiervan besloten om weer 1,25 l te suppleren.
De automatische peiling gaf overigens nog geen melding.

De teller op TRIP 2 stond op 2920 km en heb ik weer gereset.
Het verbruik op dit moment is dus ca. 1 l op 2400 km.

Profiel  
 
strongetje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 06-02-2017

Gepost: 05 december 2018 03:13 PM
  [ # 175 ]

Rene,

heb jij nu de 5W40 erin zitten ?.

door omstandigheden heb ik de flash en beurt nog niet uitgevoerd.
heb wel alles al in huis, waaronder 5W30 olie.
volgende beurt gaat er anders ook 5W40 in.

mvg,
Mark

C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
C3 1.4i Difference

Profiel  
 
Gepost: 05 december 2018 03:51 PM
  [ # 176 ]
strongetje schreef:

Heb jij nu de 5W40 erin zitten?

René Jongejan schreef:

Nope.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1104
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive 2.0 16V volautomaat
Gepost: 05 december 2018 03:56 PM
  [ # 177 ]

400 km meer dan de vorige bij vulbeurt, lichte verbetering Surprised maar niet het resultaat wat je wil bereiken helaas

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive.

Profiel  
 
GW-tje
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1598
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort - ID19B
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v (LPG-G3) Exclusive Break
Gepost: 06 december 2018 09:55 AM
  [ # 178 ]

Het is spijtig om te horen dat de Oilsaver in dit geval niets brengt. Aan de andere kant betekent dit gewoon dat de drukklep in het kleppendeksel dan nog goed functioneert en je olieverbruik ergens anders zijn oorzaak vindt. Meestal is het dan een kwestie van blow-by langs de zuigerveren of olie die langs de klepsteelafdichtingen zijn weg naar de verbrandingsruimte vindt.

Waarschijnlijk is een flush of carboncleaning daarvoor ook niet afdoende.
Er zijn echter nog wel andere middeltjes om die zuigerveren “los” te maken,
behalve als ze al te ver versleten zijn. Dan is alleen een deelrevisie nog maar afdoende.

Profiel  
 
Gepost: 06 december 2018 10:16 AM
  [ # 179 ]

Volgens mij zit er in het kleppendeksel van een EP6 geen overdrukklep.

Het verhoogde olieverbruik heeft met name als oorzaak de negatieve blow-by als gevolg van het verglazen van de cilinderwanden.
Hierdoor doen de olieschraapveren niet afdoende hun werk, er is dus geen sprake van slijtage van deze veren.

Uit eigen ervaring kan ik aangeven dat carbon cleaning in dit geval wel een positief effect heeft op het olieverbruik.

Profiel  
 
 
12 van de 12
« Eerste  < Vorige 10 11 12
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook