9 van de 16
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Mehari gereed voor de zomer! Nog wat kleine verbeteringen.
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 07 januari 2017 09:05 AM
  [ # 121 ]

Zorg ervoor dat de nylon bus absoluut braam vrij is, anders wordt het een gevecht…

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 07 januari 2017 06:32 PM
  [ # 122 ]

Het is gelukt….! Het was een soort van gevecht en letterlijk fingerspitzengefühl. En dan met een ringratel van 11 met enkele cm slagruimte heen en weer tot dat hele eind erin is gedraaid. Een van de moeilijkst bereikbare plekjes in de Mehari volgens mij. Die buizenframbeugels en pedaalbehuizing zitten mateloos in de weg.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 07 januari 2017 06:43 PM
  [ # 123 ]

het is ff pielen. Maar na een paar keer doe je het in 20 seconden. Bij de 4x4 mehari nog lastiger om de versnelligsbak groter is.
Maar goed dat het zit!

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 07 januari 2017 10:08 PM
  [ # 124 ]

Ik moest m’n PU-Flex sleutelhandschoen uittrekken om net voldoende ruimte te hebben m’n hand te bewegen. Elke mm telt in zo’n hoek!

RVS-remleidingen aangesloten en systeem gevuld met verse LHM. Ik heb zo’n apparaatje met vacuumpomp, slang en overloopbekertje die je op de ontlucingsnippel aansluit en dan de lucht eruittrekt tot er alleen schone vloeistof volgt. Jullie ervaring mee? Nou, bij mij bleef er lucht komen. Eindeloos. Volgens mij trok ie het langs de nippel ipv uit het systeem. Dat werkt dan dus voor geen meter.

Rempedaal zo sponzig als wat. Drie keer pompen maakt hem hard. Zakt niet weg. Lucht dus. Dan maar op klassieke manier. Heb ook nog een eazy-bleed kan ik ook nog proberen, makkelijk als je in je eentje bent.

Tankvlotter eruit gehaald. Allemaal brandschoon. Geen rommel in filter. Tankbodem ook, alleen in 2 hoeken een hoopje zand/ gruis. Blaas ik schoon en dan hang ik de handel er weer in. Smeer de rubberpakking wel in met een beetje polymeerkit, weet ik zeker dat ie weer goed dicht is.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 08 januari 2017 11:32 AM
  [ # 125 ]

ontlucht nog ouderwets Smile
Is dat geschikt voor benzine polymeer kit? Zou er niks op smeren. Lekt nooit. Lekt alleen als de vlotter te verroest is.
Zo slecht kun jer toch ook weer niet bij? Bij km teller? Hoe zit die handrem hevel daar vast eigenlijk? Want die zal er later op gemaakt zijn.
Bij trommels heb je die niet namelijk.

Zag ook nog op de foto je hebt een eend luchtfilter. Dat past niet, je motorkap moet haast tegen het filter schuren.

Maar bijna weer rijden??

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 08 januari 2017 01:29 PM
  [ # 126 ]

Eind van de maand zou ie weer aardig richting rijdend moeten zijn. Voornamelijk nog pielen met de bedrading.

Ok, smeer ik er niks op. Rubber ziet er goed uit.

Mijn Mehari is van 77. Die hadden toch al schijven? Aan de andere kant is de bak van 82 en ook het blok is recenter (rubberen kappen).

De handremhevel staat heel dicht langs de opening van de km-kabel, zodanig dat op het moment dat de 45 mm bout er bijna uit is, hij tegen die behuizing van de hevel aan komt. Je moet hem dus net om het hoekje wurmen. Vervolgens heb je geen ruimte om duim en wijsvinger om die bout te plaatsen. Echt heel lastig.

Wat is het verschil tussen een Eend-luchtfilter en die van de Mehari? Zie op foto’s van Mehari’s genoeg van die zwart plasticken of verschillen die onderling ook? hoe kom ik aan de juiste want ik heb het het liefst een beetje origineel…?

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 08 januari 2017 01:58 PM
  [ # 127 ]

77 is altijd trommels. Oud type mehari altijd trommels, alleen in spanje en portugal zit het ietsje anders.
Schijfremmen is vanaf maart 78 en dan heb je dus ook dat nieuwe front en achterkant.
Ze hebben de handrem er op moet knutselen.

In jouw mehari hoort een enkeltrap carburateur met gasplankje.
Daar hoort dan zon metalen luchtfilter bij.

Maar gezien je moderne motor is dat ooit aangepast, prima ook want enkel carbu is waardeloos.

Vanaf 1979 krijgt mehari ook de dubbeltraps carburateur. Daar hoort zon zwart eend luchtfilter bij.
Alleen dat zit anders gemonteerd en er zit een specifieke mehari aanzuigslang op.

Afbeelding Bijlagen
plage.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 08 januari 2017 02:49 PM
  [ # 128 ]

Handremhevel is misschien wel op het chassis gelast. Opzich niks mis mee als het werk. Misschien iets te ver naar de bak toe. Normaal zit de gevel in de inham met de kabels voor de bak door de chassisbalkjes heen.
Filter lijkt ook wel op dat van een Dyane en acadiane. Heb ik meende ik nog een van bewaard.

Verder goed werk. Straks lente klaar.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 08 januari 2017 10:00 PM
  [ # 129 ]

De handremhevel is tussen de bak en die 2 kromme stukjes buis waarmee het buizenframe links op het chassis steunt, gemonteerd. Met M7 boutjes. Maar men heeft een stukje van de voet weggezaagd en nu begrijp ik dus waarom! zie graag nog eens een detailfoto van hoe ‘het hoort’ bij een Mehari met schijfremmen.

Vanavond de benzinetank aan de buitenzijde schoongemaakt, was helemaal wit uitgeslagen van langsgelekte benzine, omdat het vulbuisrubber verhard was en niet goed sloot. Nieuwe zit erop met nieuwe klembanden. Binnenzijde leeggeschud en met perslucht nageblazen. Brandschoon. Geen aanslag. Vlottermachaniek weer teruggezet, nieuwe boutjes (verroest) erin. Bovenzijde in RX5 gezet. Contacten nog schoonmaken, nieuwe massadraad erop en dan kan hij eronder zodra m’n gordelbevestigngsplaat eronder zit. Daar moet ik nog even 3 moeren onder lassen. En dan in de chassislak zetten.
Komende week kachelpotten e.d. stralen en spuiten. En nog wat beugelwerk. En de nieuwe schakelstok erin zetten. De oude moet eruit geslepen worden, zit onder het dashboard vastgelast (???). Die buis is behoorlijk vernageld en met vreselijk slecht bak- en braadwerk eronder gelast. Niet om aan te zien, ook al zit het buiten het zicht. Hoort natuurlijk met 1 bout vastgezet te worden.

Ik verveel me nog niet.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 08 januari 2017 10:48 PM
  [ # 130 ]

De luchtfiltersteun van mehari is zelfde als aca of dyane. Maar dat kan je niet bevestigen op een eend koeltunnel.
Je mist het steuntje. ALs luchter niet tegen de motorkap schuurt, lekker laten zo.

Pas je wel op met lassen??? Mehari bijzonder brand gevaarlijk. Vliegt erg snel in de fik en is niet te blussen als ie brand.
Je zou niet de eerste zijn.

Zal van de week even foto maken van handrem steun bij de plage. De 4x4 mehari is compleet anders.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 09 januari 2017 10:26 PM
  [ # 131 ]

Neuh, ik was zeker niet van plan om aan eenplastic auto te gaan lassen. Ik heb een stalen strip gemaakt waarin 3 grote gaten waarop ik vanavond 3 moeren op heb gelast voor de dubbele bevestiging in het midden en 2 punten opzij. Tv heupgordels. Deze plaat gaat onder het buizenframe boven de tank langs en zit dan met 2 beugels (gemaakt van gebogen draadeind) om de buizen van het frame bevestigd, aan de onderzijde. Uitermate stevig, modulair waardoor ik niet aan de auto hoef te lassen. Zou ik het frame kaal hebben gehad, dan had ik die platen er natuurlijk tussen gelast en bij een toekomstige bodywissel zou dat nog kunnen.
Overigens overweeg ik dat voor alle buitendelen, die zijn ouder en brozer en allemaal overgespoten. De binnenzijde (kuip) is vrij nieuw, ongespoten en nog mooi glanzend. En van MCC. Ik zou dan dus voor 1300 euri klaar zijn.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 10 januari 2017 11:38 PM
  [ # 132 ]

zo zit handrem in mehari.

Ja nieuw platsic knapt ie wel van op! Heb je alles nodig behalve de kuip.
Plastic vervangen goed te doen. Een ding is lastig, raam frame dat kan giga vast zitten.
Bij de plage ben ik uren bezig geweest om te los te boren.
Drama constructie aluminium in ijzer….....

Afbeelding Bijlagen
handrem.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 13 januari 2017 10:01 PM
  [ # 133 ]

Dank! Paar dagen druk geweest en dat gaat eerst ten koste van het forum, daarna pas van het sleutelen aan mijn auto’s…

Ik heb jouw situatie met de mijne vergeleken. Ik heb dezelfde handremsteun, maar die staat dichter naar de bak plus dat men de rechterpoot van die 2 gebogen poten aan de linkerzijde deels heeft weggezaagd. Geen fraaie oplossing maar constructief maakt het weinig uit want die 2x dubbele poot is vrij zwaar in vergelijking met de rest van het construct. En het zit al heel wat jaren…

Ik heb de gordelbevestiging er onder hangen. Paste perfect. De middelste dubbele gordelbevstiging (uit een 405 fase II) zit er al in. In de achterbankkussens zit in het midden al een uitsparing tbv de gordels, scheelt weer, had het stanleymes er al bijna ingezet…

Verder div delen gestraald, en gespoten. Linker kachelbuis zit er met nieuwe klemmen in. Toont weer fris. Foto’s volgen, Flickr lag net plat.

Hierbij:

Niet dus…

Oh, toch…

Foto van voor het moment dat de bouten erin zitten. M10 bout van bovenaf erin gedraaid met een contramoer boven op de metalen strip om hem te borgen tegen de vastgelaste moer aan de onderzijde.

Asbak was rood gekalkt met dikke lagen, met een kwast. Dit is beter. Viel niet mee om die rommel eraf te stralen.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Gepost: 14 januari 2017 09:20 PM
  [ # 134 ]

Goed bezig!
Dashboardje hoort zwart te zijn. Of vind je grijs gewoon mooier?

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 14 januari 2017 09:57 PM
  [ # 135 ]

Ja, ik vind grijs veel mooier voor het dashboard. Volgens mij hadden de eerste bouwjaren wel een grijs dashboard toch?

Vanavond de gordels verder bevestigd en daarna de schone tank er weer onder gehangen, met nieuwe aarde draad en stekkers. Tevens nieuw vulpijprubber en klembanden, zodat ie niet meer lekt. als ik deze Mehari afgelopen voorjaar APK had mogen keuren was ie er bij mij op veel punten niet doorheen gekomen…. zo zie je maar weer, zo’n APK zegt echt geen moer.

Nog een kachelbuis stralen en spuiten, idem voor ventilatorhuis. Dan nog de nieuwe versnellingspook (buis) erin en de bedrading en elektronische ontsteking monteren.

Het eind is in zicht…

Iemand nog een adres voor speednuts? Heb er nog wat nodig maar betaal overal een veelvoud aan verzendkosten…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
9 van de 16
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook