13 van de 16
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
Mehari gereed voor de zomer! Nog wat kleine verbeteringen.
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 02 februari 2017 07:39 PM
  [ # 181 ]

Opgelost! Ik heb een kabelboom van na 1975 (1977). Na de lunch draad voor draad doorgemeten met de voedingskabel aangesloten. Wat bleek: geen van de lichtfuncties kreeg voeding. Kortom: de nieuwe schakelaar werkte niet… Opengemaakt, lipjes bijgebogen, dichtgemaakt, doorgemeten: nu werkte het wel…
Toen was het aansluiten natuurlijk een eitje, want functie aan, draad erop en kijken welke lampen brandden. Dit is dus opgelost. Nu alleen nog oplossen waarom het stadslicht LV en LA niet branden.

Stoelrails gangbaar gemaakt en erin gezet en toen een rondje gemaakt. Om de toegang te verschaffen eerst na 8 weken rust de DS tot leven gewekt, dat vergde weinig inspanning. Daarna de rondje met de Mehari: WAT een verschil…. De motor loopt echt verschrikkelijk mooi en regelmatig. Hangt veel beter aan het gas, trekt beter, meer trekkracht (123). Er zat ergens een ‘gat’ in de koppelkromme, is weg. Nu zal het helpen dat er nieuwe bougies met kabels op zitten en dat de bougies vast zitten ipv die ene die half los zat… En het stellen van die veel te krap staande kleppen zal ook geholpen hebben… Verder koppelt hij veel lekkerder, ruist het druklager niet meer en schakelt hij nu superstrak met nieuwe pook en rubbers.
Tot slot het remmen: ook dat doet hij geweldig. Zeer goed doenbaar, lijnrecht en zonder moeite tot het blokkadepunt. De stoel kan nu ook lekker naar achteren (rails stonden al op subrails verder naar achteren dan af fabriek). Vanavond ga ik er nog wat onder monteren zodat de zithoek wat steiler wordt, dat zit lekkerder.
De nieuwe lak op de kachelpotten e.d. leverde amper stank op.

Enige storende in de aandrijving zijn nu nog de aandrijfassen. Die hebben veel vrije speling. Op de handrem kun je de auto bijna 5 cm heen en weer bewegen… Ik ga nog op zoek naar goede (gebruikte?) steekassen.

Laatste foto’s volgen.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 02 februari 2017 09:44 PM
  [ # 182 ]

Inmiddels de laatste verlichtingsproblemen opgelost. Alles terug te voeren op gecorrodeerde stekkerverbindingen die ondanks schuren en contactspray toch nog corrupt bleken.

Hier wat foto’s, maar ik loop nog achter met de plaatjes.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Dirk D
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 24-10-2011

- 2CV AK350
- Dyane Acadiane
Gepost: 02 februari 2017 10:56 PM
  [ # 183 ]

Ziet er keurig uit allemaal. Ik volg je verrichtingen en de reacties met veel plezier!
Leerzaam!

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1258
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 03 februari 2017 12:00 PM
  [ # 184 ]

Het ziet er weer prachtig uit allemaal, mooi werk!

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 03 februari 2017 12:42 PM
  [ # 185 ]

Dank!

Nog een vraag:

Hier mist nog een verklikkerlampje in mijn dashboard. Links komt nog een nieuw pompje (mof tbv slangetje afgebroken). In het gat rechts hoort toch de verklikker voor de laadstroom of niet? Die was bij mij afwezig. Of behoor ik een voltmeter te hebben links boven het bakje in het dashboard? Ook hangt er aan mijn kabelboom een niet-gebruikt zwart multistekkertje dat volgens mij voor een relais dient. Is mogelijk het relais voor de laadstroomlamp?

PS Nog 20 km…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 03 februari 2017 03:04 PM
  [ # 186 ]

Ziet er weer netjes uit! heb je maar een enkel moertje voor het dynamo kapje?
Er hoort inderdaad een ronde voltmeter boven het bakje.
Geen verklikkerlamp laadstroom.
Op die plek hoort knop met metalen ring. Dat is voor de ruitensproeier.
Die is bij de mehari zover ik weet altijd electrich.
Links voorin zit een plastic vat met een pompje. Vaak is dat weg, die pompjes sneuvelen nogal snel.
En lastig te vinden, hoewel zelfde als GSA en ami8.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 03 februari 2017 03:12 PM
  [ # 187 ]

Dynamokapje: ja, rest afgebroken. Overwogen erop te lassen maar hij zit vreselijk vast en stabiel. op de ene. Knap dat je het ziet…

Aha! bij mij zat er een handpompje. Maar dan denk ik wel dat ik nu weet waarvoor die ene ontbrekende draad is onze mijn dashboard…

Zie enige foto’s hierboven het bedoelde reservoir. Waar zou het pompje moeten hangen? Volgens mij verkoopt Citroparts en ook Burton wel pompjes. Zal eens kijken. Het metertje heeft Citroparts ook. Ik geloof 32 euro. Is te doen. Komende maanden rustig verder richting originaliteit, ik wil intussen weer verder met mijn project ID(ylle). Daar moet nog veel meer tijd en geld in….oeps.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 03 februari 2017 03:38 PM
  [ # 188 ]

Is plunjerpomp en zit in reservoir. Met een beetje geduld zijn ze uit elkaar te halen en weer gangbaar te maken.
Het reservoir dat je er nu op hebt zitten is het oude model met handpomp.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 februari 2017 04:00 PM
  [ # 189 ]

Die plunjerpompjes… Wat een K*T dingen waren dat. Ik zou de drukschakelaar gebruiken om een elektrisch universeel pompje aan te sturen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 03 februari 2017 04:25 PM
  [ # 190 ]

Dat klopt! Vaak stuk. Ik zie dat je ze kan kopen bij der franzose. Nieuw.
En het ijzere frampje waar het vatje in hangt, brak ook nogal eens af.
Vandaar dat het vaak weg is. en er iets anders in geknutseld zit.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 03 februari 2017 10:12 PM
  [ # 191 ]

Ik denk dat ik voor Bogaard’s oplossing ga….

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Gepost: 04 februari 2017 06:51 PM
  [ # 192 ]

Wordt prachtig zeg! Ik kreeg gelijk zin om de Mehari onder de carport vandaan te drukken. Vanmiddag dan ook een heerlijk stuk gereden!
Kan het op de foto niet goed zien maar heb je de oliekoeler ook goed schoongemaakt? (remmenreiniger erop en doorspuiten met lucht, komt vaak een hoop zooi uit…)
Nog wel even 4 mooie originele dashboardschroefjes monteren he… Wink

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 04 februari 2017 09:42 PM
  [ # 193 ]

Zeker, de oliekoeler heb ik 2 kanten op doorgespoten, kon er goed doorheen kijken, check.

Wat voor dashboardschroefjes horen erin? Ik heb nog wel van die ringetjes liggen, in de folder zie ik kruiskoop, bolkop,

Vandaag de reeds door vorige eigenaar geplaatste stoelverplaatsers aangepast. Het idee van eerdere eigenaar was goed, de uitvoering minder. Dat heb ik verbeterd en verstevigd. Tevens heb ik aan de voorzijde langere bouten erin gezet met bussen eronder. Hierdoor is de helling van de zitting veel groter, want af fabriek staan ze vlak. Hierdoor zitten langere mensen veel beter en staat ook de leuning wat minder rechtop. Tevens kan de stoel veel verder naar achteren, hij staat sowieso op een verstelbare rails, accessoire. Ik kan nu echt een hele fijne zitpositie achter het stuur vinden! Kom maar op met die lente…

Aangepaste onderlegrails, op zich had ie dat qua concept best netjes gedaan. Bruikbaar voor mijn update.

Zo ziet dat er nu uit. Tussen de stoelen een rubbermatje, zodat de gordelgesp niet ligt te rammelen. Stap 1 in het nog uit te rollen ‘anti rammel-programma’ (een kennis van mij heeft een Land Rover series 1 geheel rammelvrij gekregen, dus dan moet een Mehari zeker lukken!)

Voila, vier zitplaatsen, iedereen kan vast zitten.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 05 februari 2017 10:10 AM
  [ # 194 ]

Stoel, luxe! Vierzitter is al beter dan 2 zitter. Maar ben er inmiddels aangewend, in de mehari kan ik zo 12 uur rijden.
In de super luxe lease golf stap ik na een 1,5 uur met rug klachten uit….

Schroefjes zie foto.
Dynamokapje gaat mogelijk los zitten. Met twee gaat het meestal net wel.
Maar een tapeind zit op het kapje dus eenvoudig later nog te fixen.

Voltmeter, de orginele worden wel eens aangeboden op LBC. Maar iets wat er op lijkt zo te koop.

Afbeelding Bijlagen
dash.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 05 februari 2017 11:27 AM
  [ # 195 ]

Wat betreft de carosserie, zoals je gezien hebt in mijnn post heb ik van de plage de carosserie compleet overgespoten,, tenminste daar is iemand mee bezig. Maar dat is snel duurder en meerwerk.
Maar wat ik begrijp van de jouwe is er een keer ea overgespoten. En diverse scheuren.
Dan zou ik het ook gewoon vervangen.
Wat ik alleen niet weet hoe dat met de kleur rood zit. In de folder heet dat opeens rouge Brillant.

Als je de tijd neemt, kan dat enorm schelen. Prijzen vliegen heen en weer.
Zelf bestellen scheelt soms enorm, wel wat gedoe. Maar ze leveren gratis in heel FR als je lid bent.

Van de zomer was ik daar in Cassis. Diverse dingen meegenomen.
Frontje NM geel was 130 Euries. Bij citroparts koste dat toen met lidmaatschap nr 287 Euro.
Nu kost het bij citroparts 151??

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
 
13 van de 16
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook