3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
De ijsblauwe plek, de C5 Break van Lucas -> Exit
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 25 maart 2017 07:38 AM
  [ # 31 ]

Ook zo’n slang heeft niet het eeuwige leven.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 04 april 2017 09:44 PM
  [ # 32 ]

Ik heb de C5 sinds vanavond weer terug. Ik heb meteen maar even een nieuwe vulslang en vulpot besteld, want ook die laatste is aardig verrot. Daarnaast zag ik dat de bovenste motorsteun/gaffel behoorlijk gaar is dus ook die maar besteld.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 11 april 2017 08:10 PM
  [ # 33 ]

Een nieuwe bovenste motorsteun of gaffel zoals Citroën hem noemt stond al even op de to do lijst. Vandaag een steun van het mij onbekende merk Sasic ontvangen en deze bleek identiek aan de originele, Michelin rubbers incluis. Het was even wat gerommel om het expansievaatje wat op zij te krijgen en daarmee ruimte te maken om de horizontale bout te verwijderen, maar in ongeveer een kwartiertje zat hij er in. Morgen eens kijken of het merkbaar vershil maakt. De foto’s spreken verder voor zich:

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 13 april 2017 06:20 PM
  [ # 34 ]

Vandaag Bosal even gebeld in verband met het kapotte mechaniek van de trekhaakkogel. Ik kan hem inleveren bij een Brezan en die sturen hem dan op naar Bosal voor reparatie. Zaterdag dus maar even naar de Brezan en eens kijken hoe dat gaat en wat het kost.

De nieuwe gaffel is overigens een hele verbetering. Waar de bak soms wat stoterig leek te schakelen was dat in werkelijkheid de motor die te veel kantelde door de gare steun en dat is nu voorbij. Dat waren 4 goed bestede tientjes.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 13 april 2017 06:22 PM
  [ # 35 ]

Kun je inmiddels ook weer gas tanken?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 13 april 2017 06:27 PM
  [ # 36 ]

Nee, dat ga ik zaterdag even op de brug oplossen. De vulpot is ook gaar en de 6 boutjes waarmee dat ding in elkaar zit zijn natuurlijk ook helemaal verrot en op straat kan ik er net niet lekker bij.

Inmiddels heb ik met de Lexia ook vastgesteld dat van de koelfan alleen de hoge stand werkt, waarschijnlijk is de weerstand van de lage stand defect.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 17 april 2017 05:38 PM
  [ # 37 ]

Gas tanken gaat inmiddels ook weer. Het draad op de vulpot was ook helemaal verrot. De nieuwe vulpot zit na enig geknutsel helemaal strak in de bumper, dat was met de originele niet helemaal het geval.

De oude en nieuwe vulslang:

Een close-up van de verrotte en de frisse wartel:

En toen kwam ik en passant mijn eerste LDS-lekkage tegen. Mooi op tijd, want ik begon al bijna af te kicken van dit aspect van de citrofilie. Rechtsvoor heeft de wielkuip een flap die uitsteekt naar de voorbumper. Die flap schoot steeds onder de bumper vandaan na een rit met meer dan 100 km/u en bleef dan naar beneden hangen. Toen ik dat professioneel ging herstellen met tiewraps zag ik door die kier een flink lekkende aansluiting van een slang op een harde buis. Na enige studie van de lekkende vloeistof bleek het dus om LDS te gaan en de lekkage was snel verholpen door de reeds aanwezige slangklem strakker aan te draaien. Vervolgens leek het mij wel een goed idee om het LDS-peil te controleren en dat bleek niet voor niets, er mocht 0,8 liter bij. Nu heb ik wel een mooi compleet voorraadje sappen in de schuur, LHS, LHM en LDS, mijn leven is compleet.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 17 april 2017 08:11 PM
  [ # 38 ]

Die slangenklemmen verliezen hun borgende werking. Op enig moment zou ik deze toch vervangen. Die gas aansluiting was inderdaad op! Goed bezig very good

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 19 april 2017 05:02 PM
  [ # 39 ]

Als dit zo door blijft gaan is dit een van mijn duurdere auto’s.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 19 april 2017 05:07 PM
  [ # 40 ]

Proest. Iets met een ezel en een steen.  Klopt je snelheidsmeter wel?

 

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 19 april 2017 05:12 PM
  [ # 41 ]

Ja, die overdrijft een beetje zoals het hoort, het is niet anders.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 19 april 2017 05:27 PM
  [ # 42 ]

Zullen we hem even 40KM/u hoger zetten? gnagna.

 

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7266
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 april 2017 09:47 PM
  [ # 43 ]

Te zijner tijd gaan ze over op infrarood…..Heb je geen “last” meer van die flits joint

http://www.ad.nl/binnenland/nederland-onderzoekt-mogelijkheden-superflitspaal~a05351e9/

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 30 april 2017 10:48 AM
  [ # 44 ]

Ik heb weer het een en ander gerepareerd en voor de verandering ook eens iets laten repareren.

Om te beginnen een nieuwe greep op de achterklep. Uit het metalen deel was in het midden een heel stuk gebroken, vermoedelijk doordat iemand er met te veel kracht aan heeft gerukt toen de gasdempers van de achterklep nog kapot waren. Achter de greep kwam wel wat roest tevoorschijn, maar ik had geen zin om daar nu iets aan te doen dus dat komt later nog wel een keer.

Van de gelegenheid heb ik meteen gebruik gemaakt om de kentekenplaat met popnagels vast te zetten en een CiFo KPH te monteren, ook aan de voorkant natuurlijk.

Daarnaast had ik al langer wat problemen bij het rijden op LPG. Als ik een langer stuk reed begon de motor steeds meer trekkracht te verliezen en begon hij ook steeds vaker in te houden. Dat bleken tekenen te zijn dat de beroemde pomp in de tank van het Vialle LPi systeem aan het overlijden was. Daar doen nog allerhande enge verhalen over de ronde, maar er zijn een paar partijen die deze pompen voor een heel bescheiden bedrag kunnen reviseren. Het kwam er echter niet van een afspraak bij een van deze bedrijven te maken tot de auto afgelopen woensdag bij het overschakelen op LPG helemaal dood viel. Dat was de reden om contact op te nemen met de op marktplaats adverterende LPi servie Liempde. Ruim een uur rijden voor mij, maar een vertrouwenwekkend verhaal in de advertentie en ik kon toen ik afgelopen vrijdagochtend belde vrijwel direct terecht. Daar aangekomen bleek de electroklep die schakelt tussen LPG en benzine defect. Voor 20 euro inclusief montage zat er een nieuwe in. De pomp klonk volgens de specialist nog best aardig, maar op basis van de symptomen heb ik besloten toch een gereviseerde pomp te laten monteren. Als kers op de taart had hij voor 20 euro ook nog een wisselschakelaar waarvan alle groene leds wel werken zodat ik nu weer kan zien hoeveel gas er nog in de tank zit. De totale rekening bedroeg 240 euro waarvan dus 200 euro voor de gereviseerde pomp inclusief montage en 2 jaar garantie. Ik vind het keurig.

Het is een hele verbetering, hij trekt nu een stuk beter op LPG en het haperen is ook verdwenen.

De pomp bleek al eens eerder gedemonteerd, hierbij was 1 bout te weinig teruggeplaatst in het pompdeksel, slordig:

De ‘nieuwe’ LPG-schakelaar met werkende groene ledjes.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 april 2017 10:57 AM
  [ # 45 ]

Geen geld toch, na paar tankjes heb je dat direct weer terug verdient Wink

Profiel  
 
 
3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook