grand C4 automaat THP
vleugels2cv6
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 30-12-2008

Gepost: 06 januari 2017 10:08 PM

Ja hoor, ik heb een beruchte THP Grand C4 van 08-2011.
Onlangs gekocht met zeer uitgebreide garantie bij Citroën dealer. Volledige onderhoudshistorie aanwezig met nauwkeurige opsomming werkzaamheden en vervangen onderdelen. Ook het THP probleem zou zijn aangepakt. Ik dacht dat dit echter vanaf 2011 verleden tijd was?

Maar er zijn toch wat problemen. Tijdens optrekken vanuit de 1e versnelling gaat dat wel eens met horten en stoten, net alsof de koppeling versleten is.
Tijdens optrekken loopt de boel niet soepel. Dat gaat niet vloeiend, net alsof hij niet gelijkmatig benzine toevoer heeft. Hij houdt dan met korte tussen stapjes in.
Bij koude motor hoor je de ketting bij stationair draaien niet. Zodra je echter gaat rijden en net voordat de robot wil opschakelen begint die ketting (of iets anders) behoorlijke herrie te maken net alsof het een koude diesel is. Zodra de motor warmer is, hoor je dat niet meer.

Oh ja…en dan nog de tankdop. Die wil niet altijd open springen. Ik las hier ooit iets over op dit forum. Kan de topic echter niet meer vinden.

Klinkt e.e.a. je bekend in de oren of weet je wellicht wat de oorzaken van bovenstaande problemen kunnen zijn….pleas let me know.

wat ik al had; 2cv6 / visa GT / GSA / CX / XM / Xsara Picasso…..en nu eindelijk….een DS23 pallas uit 1972. Oh ja..en nog een Grand C4 Picasso!
cool smirk

Profiel  
 
tafkap72
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 28-01-2015

- C5 1.6 THP Comfort
- C3 1.6 eHDI
Gepost: 07 januari 2017 10:35 AM
  [ # 1 ]

Zijn de Ketting en spanner wel vervangen in de onderhoudshistorie? Eventueel granulaatreiniging of de Carbon cleaning laten doen mits dat niet gebeurd is. THP,is fijne motor en zou goed moeten kunnen zijn, ,mits de bekende problemen adequaat aangepakt worden.

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 790
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 07 januari 2017 10:50 AM
  [ # 2 ]

Het schokkerig optrekken kan inderdaad betekenen dat de koppeling, of de drukgroep op het einde zijn. Zou de auto mooi terug brengen, onder garantie naar laten kijken/repareren. Deze reparatie is best prijzig.

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
vleugels2cv6
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 30-12-2008

Gepost: 07 januari 2017 12:33 PM
  [ # 3 ]
tafkap72 schreef:

Zijn de Ketting en spanner wel vervangen in de onderhoudshistorie? Eventueel granulaatreiniging of de Carbon cleaning laten doen mits dat niet gebeurd is. THP,is fijne motor en zou goed moeten kunnen zijn, ,mits de bekende problemen adequaat aangepakt worden.

Dat is nogal vaag vermeld in de historie. Bij 79.000 (nu 108.000) zou hij onder garantie i.v.m. vervuiling en distributie zijn teruggebracht naar de garage. Niet duidelijk is of daadwerkelijk de ketting + spanner + vervuiling werden aangepakt.

 

wat ik al had; 2cv6 / visa GT / GSA / CX / XM / Xsara Picasso…..en nu eindelijk….een DS23 pallas uit 1972. Oh ja..en nog een Grand C4 Picasso!
cool smirk

Profiel  
 
vleugels2cv6
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 30-12-2008

Gepost: 07 januari 2017 12:34 PM
  [ # 4 ]
RuudR schreef:

Het schokkerig optrekken kan inderdaad betekenen dat de koppeling, of de drukgroep op het einde zijn. Zou de auto mooi terug brengen, onder garantie naar laten kijken/repareren. Deze reparatie is best prijzig.

Maar…hoe weet je dat zeker bij een semi-automaat?

wat ik al had; 2cv6 / visa GT / GSA / CX / XM / Xsara Picasso…..en nu eindelijk….een DS23 pallas uit 1972. Oh ja..en nog een Grand C4 Picasso!
cool smirk

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 790
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 07 januari 2017 02:44 PM
  [ # 5 ]

Geen idee, maar wij hadden een identiek probleem bij onze vorige C4GP. De garage gaf toen direct aan dat de koppeling en/of druklager op het einde liepen. Dit was een 2.0 EBV6. Deze auto is bij ons inmiddels weer weg omdat we TE veel reden voor een benzine auto. We hebben nu een diesel met eveneens de EBV6. Top auto, tot nu toe.

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
alwins
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 16-11-2008

- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
Gepost: 07 januari 2017 08:27 PM
  [ # 6 ]

Ik heb hetzelfde gehad met de eb6v, software reset helpt even, koppeling en drukgroep vervangen was de oplossing, wat ook helpt is de automatische handrem er handmatig afhalen voor wegrijden heb ik gemerkt.

Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive -  Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 08 januari 2017 09:34 AM
  [ # 7 ]

Er is een modificatie voor de drukgroep voor deze bak, geloof dat er eentje bij EW inzit.
De tankdop kan je ietsje wegvijlen van het huis, staat omschreven op het forum, ik had dat ook, maar er is toen een nieuw huis ingegaan ook onder de garantie.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 08 januari 2017 03:43 PM
  [ # 8 ]

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/194756/P30/

In deze thread staan foto’s van de tankklep

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

Profiel  
 
vleugels2cv6
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 30-12-2008

Gepost: 08 januari 2017 04:55 PM
  [ # 9 ]
Rene Hoekstra schreef:

Er is een modificatie voor de drukgroep voor deze bak, geloof dat er eentje bij EW inzit.
De tankdop kan je ietsje wegvijlen van het huis, staat omschreven op het forum, ik had dat ook, maar er is toen een nieuw huis ingegaan ook onder de garantie.


Dank je. Maar wat is EW?

wat ik al had; 2cv6 / visa GT / GSA / CX / XM / Xsara Picasso…..en nu eindelijk….een DS23 pallas uit 1972. Oh ja..en nog een Grand C4 Picasso!
cool smirk

Profiel  
 
vleugels2cv6
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 30-12-2008

Gepost: 08 januari 2017 04:56 PM
  [ # 10 ]
GrandPicasso schreef:

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/194756/P30/

In deze thread staan foto’s van de tankklep

Ja, dat is de link die ik zocht. Merci!

wat ik al had; 2cv6 / visa GT / GSA / CX / XM / Xsara Picasso…..en nu eindelijk….een DS23 pallas uit 1972. Oh ja..en nog een Grand C4 Picasso!
cool smirk

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 08 januari 2017 08:02 PM
  [ # 11 ]
vleugels2cv6 schreef:
Rene Hoekstra schreef:

Er is een modificatie voor de drukgroep voor deze bak, geloof dat er eentje bij EW inzit.
De tankdop kan je ietsje wegvijlen van het huis, staat omschreven op het forum, ik had dat ook, maar er is toen een nieuw huis ingegaan ook onder de garantie.


Dank je. Maar wat is EW?

De vraag is niet wat maar wie Wink


Mij is door deverkopende garage inderdaad verteld dat er bij mij een gemodificeerde drukgroep in zit.


Overigens merkte ikzelf (eigenlijk vooral mijn vriendin) dat je met de koude van de laatste dagen soms wat minder voorzichtig met gasgeven moet zijn om schokken te voorkomen.

Profiel  
 
alwins
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 16-11-2008

- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
Gepost: 09 januari 2017 02:11 PM
  [ # 12 ]

zeker helpt dat voor dat moment, je kunt ook gasgeven in de N en m dan in de A klappen Wink

Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive -  Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX

Profiel  
 
vleugels2cv6
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 30-12-2008

Gepost: 14 januari 2017 09:05 PM
  [ # 13 ]

Bedankt voor jullie input.
Inmiddels was de GC4P bij de dealer voor een reparatie onder garantie.

Naast mijn klachten hebben ze zelfs nog meer gevonden en aangepakt / vervangen.

- nieuwe accu
- nieuwe 12V aansluiting voor
- nieuwe raamschakelaar LV
- nieuwe raammotor LA
- nieuwe raammotor LV
- Radio update (hoera…mijn nieuwe Sony is toch compatibel)
- kleppen gestraald
- distributieketting en spanners vervangen
en nog diverse andere zaakjes

En het mooiste…hij loopt fenomenaal en is een stuk zuiniger.
Schakelt super, geen gestotter meer en koppelt ook prima. Geen jankende ketting bij 2500 toeren.

Dikke pluim voor Citroën van Zwienen Alkmaar die de auto zelfs hier kwamen ophalen (Zuid Limburg) en een leenauto ter beschikking stelden….alleen….toen ik hem kocht werd mij gegarandeerd dat alles tip top was en gecontroleerd. Tijdens de 1e 250km bleek het echter niet zo te zijn. Waarom konden ze niet gewoon de eerste keer echt alles in orde maken…zwaar vermoeiend soms die dealers.

wat ik al had; 2cv6 / visa GT / GSA / CX / XM / Xsara Picasso…..en nu eindelijk….een DS23 pallas uit 1972. Oh ja..en nog een Grand C4 Picasso!
cool smirk

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 14 januari 2017 09:32 PM
  [ # 14 ]

Top very good

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Garmer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 23-11-2015

Gepost: 15 juli 2017 03:13 PM
  [ # 15 ]

Ik kan alleen reageren op de klep van de benzine tank.
Ik heb een dunne strook rubber langs de rand van de benzine tank geplakt aan de kant van de sluiting. Hierdoor komt er wat meer druk op de veer van de klep te staan waardoor deze ook in de winter bij mij gewoon open gaat.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook