9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 
   
Misschien een CX aanschaffen?
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 maart 2017 07:55 AM
  [ # 121 ]

Met name de intercooler, daardoor iets meer vermogen en iets zuiniger.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
sinistro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 14-02-2017

Gepost: 16 maart 2017 08:42 AM
  [ # 122 ]
René Jongejan schreef:

Met name de intercooler, daardoor iets meer vermogen en iets zuiniger.

De intercooler verschil van de phase I naar phase II of van de turbo I naar turbo II

71’ Karmann ghia, ‘96 Seat Marbella, en op zoek naar een cx

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 maart 2017 08:49 AM
  [ # 123 ]

Turbo 1 naar 2.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 maart 2017 08:56 AM
  [ # 124 ]

Eigenlijk heb je 4 varianten en 3 motoren.

1. CX serie 1, Turbo 1 motor zonder intercooler
2. CX serie 2, Turbo 1 motor zonder intercooler
3. CX serie 2, Turbo 2 motor met intercooler vanaf modeljaar 87 (sept. 86)
4. CX serie 2, Turbo 2 motor met intercooler en kat

Bij de eerste heb je een serie 1 CX, met meegespoten stalen bumper. Verder is nagenoeg het hele interieur uniek voor zit model. Andere stoelen, dash en klokkenspel. Met lederen stuurwiel.

Bij een serie 2 heb je serie 2 auto, maar ook hier wijken veel details af en zijn uniek voor de turbo uitvoering.

Dan heb ik het hier over de GTi Turbo. Daarnaast is ook de serie 2 Prestige als turbo geleverd.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 maart 2017 09:01 AM
  [ # 125 ]

Variant 4 was toch oorspronkelijk bestemd voor o.a. de Zwitserse markt i.v.m. scherpere milieuregelgeving?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
sinistro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 14-02-2017

Gepost: 16 maart 2017 09:27 AM
  [ # 126 ]

Bedankt voor deze info, ik zie het nu onder de specs.

Ik zie 2 gti turbos te koop staan in nl een zwarte en 1 blauw met. beide uit ‘85 en heb hier in spanje ook een aantal gti turbo’s via internet bekeken om zo een best mogelijk idee te krijgen van welk jaar ik het liefst zou willen aanschaffen.

71’ Karmann ghia, ‘96 Seat Marbella, en op zoek naar een cx

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 maart 2017 12:22 PM
  [ # 127 ]
René Jongejan schreef:

Variant 4 was toch oorspronkelijk bestemd voor o.a. de Zwitserse markt i.v.m. scherpere milieuregelgeving?

Zwitserland, Duitsland, maar ook in Scandinavie. In elk geval Sweden dacht ik.

sinistro schreef:

Bedankt voor deze info, ik zie het nu onder de specs.

Ik zie 2 gti turbos te koop staan in nl een zwarte en 1 blauw met. beide uit ‘85 en heb hier in spanje ook een aantal gti turbo’s via internet bekeken om zo een best mogelijk idee te krijgen van welk jaar ik het liefst zou willen aanschaffen.

Ik denk dat je eerst de keuze moet maken of je een serie 1 of 2 wil.

Wellicht ook welke opties je graag wil. ABS, airco, leder en een schuifdak behoren tot de opties.
In de laatste bouwjaren (88/89) was ABS standaard op de Turbo 2. ABS op een serie 1 is vrij zeldzaam.

Profiel  
 
sinistro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 14-02-2017

Gepost: 16 maart 2017 01:08 PM
  [ # 128 ]

Airco is een must, het is hier zomers te warm om zonder te rijden, open dak is optie, liefst geen leer om de zelfde reden dat leer zomers veel te heet is. Ik had een honda crx del sol met leren stoelen en je zweet eruit zelfs met airco aan.
Ik vind de interior met die middenconsole de zo schuin loopt en de radio tussen de stoelen toch wel mooier maar weet niet vanaf welk jaar dat is. Hier is er een van 04/86 ( http://ww3.autoscout24.es/classified/299975535?asrc=st|as ) die de radio voor heeft en niet tussen de stoelen. En die 2 die ik voorheen melde van ‘85 die wel de radio tussen de stoelen heeft.
ABS is goed als het er op zit maar ook geen must.

Heb een beetje een idee maar de puntjes zitten er nog niet op.

71’ Karmann ghia, ‘96 Seat Marbella, en op zoek naar een cx

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 maart 2017 02:01 PM
  [ # 129 ]
sinistro schreef:

Ik vind de interior met die middenconsole de zo schuin loopt en de radio tussen de stoelen toch wel mooier maar weet niet vanaf welk jaar dat is.

Serie 2, vanaf modeljaar 1986, in feite dus 08-1985.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
sinistro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 14-02-2017

Gepost: 16 maart 2017 02:05 PM
  [ # 130 ]

perfect bedankt Smile nu weet ik welk jaar en versie/model Smile

Nu rustig een leuke vinden. Hoeft niet perfect te zijn maar een waar ik mee kan rijden en verbeteren waar het nodig is Smile

71’ Karmann ghia, ‘96 Seat Marbella, en op zoek naar een cx

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 21 maart 2017 11:21 AM
  [ # 131 ]

Een CX gaat er denk ik binnenkort wel komen, ben ook al aan het zoeken geweest. Mijn voorkeur gaat toch uit naar een type1 en dan een smalspoor. Ik heb nog wel een vraag over de motoren, zit er in het rijden met een 2000 of 2200 veel verschil. Zelf denk ik dat een 2200 bij b.v. 100 a 110 km rustiger rijdt dan de 2000, een 5 bak was toen alleen een optie dacht ik.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 maart 2017 11:23 AM
  [ # 132 ]

Als 1ste investering in jouw zoektocht zou ik dit http://www.citrovisie.nl/citroen-cx.html aanschaffen.

Geeft antwoord op welke vraag je ook bedenkt op CX-gebied.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 21 maart 2017 12:26 PM
  [ # 133 ]

Is in m’n bezit, sinds enkele weken, mooi boek.
Trouwens a.s. zaterdag is er van de CX club een technische dag in Leerdam. Ik ben nog geen lid maar is het wel mogelijk om er naar toe te gaan.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 21 maart 2017 12:41 PM
  [ # 134 ]
DS rijder schreef:

Een CX gaat er denk ik binnenkort wel komen, ben ook al aan het zoeken geweest. Mijn voorkeur gaat toch uit naar een type1 en dan een smalspoor. Ik heb nog wel een vraag over de motoren, zit er in het rijden met een 2000 of 2200 veel verschil. Zelf denk ik dat een 2200 bij b.v. 100 a 110 km rustiger rijdt dan de 2000, een 5 bak was toen alleen een optie dacht ik.

Vraag me af of 2000 of 2200 nou zoveel uitmaakt. Tweeliters zijn er in ieder geval meer dan 2200’s. Een vijfbak is voor het rustige rijden met 100-110 dan wel weer prettig. Ik heb zelf een 2000 met vierbak en je krijgt door het toerental toch de neiging om 90-100 te gaan rijden. Maar dat past ook wel bij het karakter van de auto vind ik. En ook met vierbak kom je best mee en is 130 geen probleem. Het is alleen wat rumoeriger.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 22 maart 2017 11:08 PM
  [ # 135 ]

Het is wel wat jaren geleden maar ik merkte geen verschil tussen een gti turbo met of zonder intercooler.
Maar ik heb er niet veel km mee gemaakt.
Met KAT is wel duidelijk, stuk langzamer.

Gti turbo wel echt super gave ervaring. sleurt zo lekker. Echt geweldig.
Maar met eentje tijdje gereden een 86, bleef stuk gaan, wat een gedoe zeg en je kan nergens bij.
En de orginele velgen vind ik dan een must. En dan zit je aan TRX vast.
en dorstig…

Zodoende uitgekomen op serie 2 gti jaren mee gereden. ging wel goed.
Mischien ook weer s eens een zoeken. Leuke autos.

In NL is een schuifdak voor serie 2, niet doen, roest, niet te stoppen.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
 
9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook