3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
DS21ie H gekocht - vragen en to do’s
bogaard77
> 22000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 22603
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 april 2017 09:28 AM
  [ # 31 ]
waterman schreef:

Leiding (dat plaatje dus wat met twee moeren tegen het stuurhuis zit) een paar slagen los en daar dus de voelermaat tussen. Dat is de voelermaat die je voor kleppen stellen kunt gebruiken.

Om het goed dicht te doen moet je de voelermaat tussen het dunne plaatje en je stuurhuis steken. NIET tussen de leidingunit en het dunne plaatje.

Let op: In het dunne plaatje zitten twee rubber ringetjes. Die moeten heel blijven en op hun plek.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Penny Lane
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7400
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
Gepost: 19 april 2017 11:39 AM
  [ # 32 ]

Hydro heeft op de foto z’n hele voelermaatsetje naast het stuurhuis hangen, maar ik zou een los voelermaatje pakken (bijvoorbeeld door zo’n goedkoop setje uit elkaar te halen) en voor de zekerheid het brede deel tussen dat plaatje en het stuurhuis frutten. Dan is de kans dat de rubber ringetjes gelijkmatig gekneld worden het grootst. Die twee rubber ringetjes voor de zekerheid op voorraad hebben liggen kan voor die €1,70 ook geen kwaad.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
IDealist
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1080
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 19 april 2017 10:21 PM
  [ # 33 ]

Aha! Nu heb ik er ineens een volledig beeld bij, duidelijk!

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
Stef Sep
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 918
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS 20/5 zelfbouw 4 deurs cabrio
Gepost: 21 april 2017 02:49 PM
  [ # 34 ]
askii schreef:
Stef Sep schreef:

Interne lekkage in stuurhuis is makkelijk te testen (..)
Wanneer je pomp nu een stuk langer dan 15 seconden niet aanslaat, dus stil is, dan heeft je roterende unit op je stuurhuis teveel interne lekkage (en dat is meestal het geval); Citrotech!

Sorry voor beetje topic-kaap maar meteen even gecheckt deze tip. Naar links levert aardig resultaat op (ruim 50 sec winst) maar naar rechts (dicht)draaien geeft maar een paar sec extra (8 naar 13). Heeft stuurhuis-revisie dan ook zin of duidt dit ergens anders op ?

Ja, dan zal het vervangen van je stuurhuis door een hele goede minimaal die 50 seconden winst opgeven. Deze manier van testen is nog makkelijker dan voelermaatjestest, en verteld je dezelfde uitkomst; Er zit een flink intern lek in het stuurhuis. Het is een duur kreng, maar je bent dan wel van het gelazer af. Heb er inmiddels bij alle drie van mijn DSSen Citrotech stuurhuizen opzitten en ook al 2 stuurhuizen van lokale citroen vrienden vervangen door Citrotech stuurhuizen. (Rechtsgestuurd trouwens!) Elke keer hetzelfde resultaat; interval vehoogt naar minimaal de hoogste interval bij bovenstaande stuuruitslag test.

Eigenlijk zijn er een aantal standaard dingen altijd stuk op een niet gerestaureerde DS met paar ton op de teller;
Ophangrubber gasstang naar carburateur uitgelubberd; vervangen door een grommet van 20 cent.
Rubbers onder kleppendeksel keihard; Vervangen door passende o-ringen van 20 cent
Interne lekkage stuurhuis; vervang stuurhuis met Citrotech stuurhuis van een stuk meer dan 20 cent.
Achterremcylinders lek; hohnen, nieuwe rubbertjes en klaar
Ontsteking uitgelubberd met variërende dwellhoek tot gevolg; Vervangen door 123-ignition
Kogelgevrichten tussen hulpstuurhuis en fusees uitgelubberd; Loshalen en percussive maintenance uitvoeren.(klap opgeven)
Lekzakken lek of bijna lek; Vervangen door de groene harmonica lekzakken.
Carterontluchtingsfilterje onder op blok verstopt, waardoor te hoge carterdruk en olielekkage.
Radiateur verstopt; Laten reinigen/herstellen.
Weekendje werken en je herkent het rijgedrag van je auto niet meer!

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2017 | adverteren
Facebook