5 van de 12
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
De DS21ie H van Gauthier
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 10 juli 2017 08:32 AM
  [ # 61 ]

Nee en ik weet ook niet waar je die kan kopen.
Het ging mij meer om het filmpje

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 juli 2017 09:18 AM
  [ # 62 ]
Gauthier schreef:

Dank Egbert.
Heb je ook ervaring met die blauwe polyurethaan rubbers?

De orginele rubbers voldoen uitstekend en gaan, als de lekzakken heel blijven, lang mee.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1523
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 11 juli 2017 01:49 PM
  [ # 63 ]

Toch zou dat type wel een oplossing zijn bij ingezakte schotels, vanwege de holte onder de punt:

zie topic:
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/232729/

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 12 juli 2017 07:29 AM
  [ # 64 ]

Via de link bij het filmpje kan je ze in Engeland bestellen.
Enkel voor de achterzijde zo te zien.
http://shop.citroenclassics.co.uk/rear-suspension-bump-stop-dsid-saloon-also-sm—new-replaces-inferior-rubber-version-2173-p.asp

Gewone rubbers besteld + lekzak origineel +Ligarex geleend. Komend weekend aan de slag ermee.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25364
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 juli 2017 10:17 AM
  [ # 65 ]

hier de voorzijde:
https://www.citroworld.com/nl/webshop/onderdelends/voortrein-berline-aanslagrubber-D4373

Die heeft de achterrubbers ook trouwens..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 12 juli 2017 01:08 PM
  [ # 66 ]

In polyurethaan of gewoon rubber?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25364
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 juli 2017 01:52 PM
  [ # 67 ]

rubber. Werkt prima.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 15 juli 2017 05:45 PM
  [ # 68 ]

Reeds gebeurd:
-vervangen van één van de beide puntrubbers, de andere was zo goed als nieuw en wellicht niet zo heel oud. Zeer vlot gegaan, even inzepen met zachte zeep en op z’n plek duwen
-demonteren van de lekzak, deze is wellicht al zeer oud en al redelijk stug geworden.

Oud en nieuw:

Zou dat merkteken uit de fabriek zijn?

Hoe monteren jullie de nieuwe lekzak?
Bouwen jullie de veercilinder uit en doen het op de werkbank, of kan het ook op de auto.

Profiel  
 
Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-06-2009

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 15 juli 2017 07:52 PM
  [ # 69 ]

Gewoon op de auto. Het TT team heeft er een instructiefilm over gemaakt. ff zoeken op lekzak vervangen..

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 15 juli 2017 08:05 PM
  [ # 70 ]

Filmpje ken ik, al paar keer gezien, maar dat gaat over de achterzijde.
Het is vooraan bij mij.

Profiel  
 
Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-06-2009

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 15 juli 2017 08:41 PM
  [ # 71 ]

Voor kan ook op de auto, veercilinder hoeft er niet uit. Op je foto is te zien dat je de oude lekzak met stang verwijderd hebt dus kan het er ook weer op.

Wat doet dat blikje daar trouwens?

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 15 juli 2017 08:45 PM
  [ # 72 ]

Ik haalde de cilinder er altijd uit.
Niet heel veel meer werk, makkelijker om het ligarexbandje eromheen te krijgen en je kan meteen een nieuw leidingrubber monteren.

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 15 juli 2017 08:50 PM
  [ # 73 ]
Jeroen ID19P schreef:

Wat doet dat blikje daar trouwens?

Tegen de dorst…

... en het lege blikje vangt enkele druppels LHM op die uit de retourleiding van de lekzak kwamen toen ik de draagarm omhoog krikte om de zuiger terug in de veercilinder te duwen.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 16 juli 2017 12:43 PM
  [ # 74 ]

Dat is een creatieve oplossing very good

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 16 juli 2017 01:43 PM
  [ # 75 ]

Bon, deze voormiddag alles klaargezet, morgen de Ligarextang lenen.
De veercilinder is losgemaakt maar ik kreeg hem niet uit de halve voortrein verwijderd, zal wel aan mij liggen. Anyway, ik kan er nu mooi rondom bij.

Tevens de oorzaak van een langdurige ergernis ontdekt: een piepend geluid uit het vooronder. Je hoort het ook als je de motor met de hand heen en weer schudt, dus de oorzaak was vlot te vinden eens alles gedemonteerd.
Welnu dit blijkt de voorraadbol te zijn (bij een IE tegen de bak geplaatst) die aanloopt tegen de onderbeplating. In die beplating is een uitsparing gemaakt voor de bol, echter lijkt het dat deze uitsparing op de maat is van de deelbare bollen die toen werden gemonteerd, breder in het midden. Nu is er een gelaste bol gemonteerd.

Nu kan ik die beplating wel wat verbuigen of het gat groter maken, maar het lijkt me ook mogelijk dat het geheel van motor en versnellingsbak te laag hangt door versleten steunen (t.h.v. de versnellingsbak dan).

Iemand ervaring met deze problematiek?

Profiel  
 
 
5 van de 12
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook