6 van de 12
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
De DS21ie H van Gauthier
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 16 juli 2017 02:18 PM
  [ # 76 ]

Meestal is verbuigen de beste oplossing.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 17 juli 2017 12:19 PM
  [ # 77 ]

Sleetse motorsteden kunnen nog een ergerlijk bijverschijnsel geven.
Als je linksom een U-turn wilt maken met het stuur in de uiterste stand, kan de tripioid koppeling “uit de kom” schieten bij een beetje gas.
Zelf twee keer meegemaakt.
Met de auto in de hoogste stand en erg vieze handen kan je de boel weer redresseren, als je tenminste de kogel vindt, die er dan uit is gekomen.
Niet erg fijn op een drukke weg. Ik ben een keer met twee kogels naar huis gereden. Dat gaat, maar vraag niet hoe.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 17 juli 2017 04:14 PM
  [ # 78 ]

Het uit de tripoide schieten van een as komt alleen voor bij een auto waar men een keer tripoidehuizen van een c35 bus onder heeft gezet. Deze zijn namelijk minder diep dan de tripoidehuizen die op de ds horen. Het monteren van c35 huizen kwam eind jaren 70 en in de jaren 80 nog al eens voor: die tripoidehuizen waren namelijk nog wel leverbaar via de dealer en waren lang zo duur niet als de originele tripoidehuizen met de juiste diepte.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 17 juli 2017 06:36 PM
  [ # 79 ]

Daar zijn we het dan niet over eens.
Beide auto’s waren te nieuw om in aanmerking te komen voor nieuwe tripoidhuizen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 17 juli 2017 07:04 PM
  [ # 80 ]

Te nieuw, maar toch al sleetse motorsteunen. I’m lost. Never mind hoor.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 18 juli 2017 08:48 AM
  [ # 81 ]

Niet zo moeilijk. Bij de 5 DS’en die ik ooit had heb ik vele motorsteunen vernieuwd, maar slechts eenmaal de tripoiduuizen hoeven vervangen wegens ernstige inslag bij aankoop. En die schroefde ik zelf van een sloop DS. Niet van een C35

Ik krijg uit jouw antwoord de indruk dat jij meer tripoiduuizen verving dan motorsteunen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 18 juli 2017 03:33 PM
  [ # 82 ]

Zo heren, de lekzak zit erop, proefrit van 25km gemaakt, alles naar wens.
Geen gepiep/geknars/geratel meer dus fijn dat dit ook is opgelost. Motorsteunen zijn op termijn nog eens kritisch te bekijken.

Echt heel veel dank voor alle tips.

Deze klus heeft me wat meer zelfvertrouwen gegeven om te sleutelen. Lekzak vervangen was achteraf gezien redelijk “straightforward”.

Maar we zijn nog niet klaar!
Ik weet nog niet of ik onderstaande werken zelf zal proberen uit te voeren, of uitbesteden:
-afnemen van inlaatcollector IE
-afnemen van scherm links voor
-afnemen veerbol links, kachelhuis en eventueel accu
-uitnemen van de luchtschuif
-vervangen motoroliedrukcontact
(moet hiervoor de klep voor versneld stationair worden uitgebouwd?)
-vervangen van alle benzineslangen IE in de motorruimte incl. die op de injecteurs
-nakijken van de luchtschuif, lijkt niet mee te doen, eventueel (laten) reinigen of openmaken en schoonmaken

Nieuwe rubbers voor de injecteurs, enkele leidingrubbers (gedeelte halfautomaat dat op de collector zit), veerbolpakking, Gates Barricade, ABA oorklemmen, oliedruksonde, zijn al in huis.
Is het een groot werk om de motorsteunen mee te vervangen nu de linker zijde van het blok toegankelijk is gemaakt?
injecteurs zijn 15 jaar oud, moeten de slangetjes op de injecteurs ook worden vervangen of kunnen die er nog even tegen?

Mijn gids voor het op punt zetten van de IS is Salva DS IE, hij (zij?) beveelt aan om de watertemperatuursonde van de IE mee te vervangen na stilstand omdat deze verloopt en de modulator de verkeerde info geeft.

Wat is wijsheid…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 juli 2017 03:43 PM
  [ # 83 ]

-afnemen van inlaatcollector IE
Is goed te doen. De hydraulique aan rechterkant is vervelend. Doe meteen een grote beurt als de inlaat eraf is..

-afnemen van scherm links voor
Eitje.

-afnemen veerbol links, kachelhuis en eventueel accu
Eitje

-uitnemen van de luchtschuif
Hangt in een unit met waterslangen en luchtslangen eraan. Simpel.

-vervangen motoroliedrukcontact
(moet hiervoor de klep voor versneld stationair worden uitgebouwd?) ?? Denk het niet.

-vervangen van alle benzineslangen IE in de motorruimte incl. die op de injecteurs
Zou ik doen. Die op de injecteurs is moeilijk. als die nog goed lijken, laten zitten.

-nakijken van de luchtschuif,
Eitje. Als ie vast zit, kan kruipolie helpen. en de boel warm en kooud maken. Bij mn Sm spuit ik em regelmatig in met kruipolie als ie de auto weg zet.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 juli 2017 03:44 PM
  [ # 84 ]

motorsteun kan je dan idd goed ( lees minder slecht) bij.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 juli 2017 05:00 PM
  [ # 85 ]
Gauthier schreef:

Z
Mijn gids voor het op punt zetten van de IS is Salva DS IE, hij (zij?) beveelt aan om de watertemperatuursonde van de IE mee te vervangen na stilstand omdat deze verloopt en de modulator de verkeerde info geeft.

Wat is wijsheid…

Je kan die sensor doormeten. Bij koude motor meet je een paar kOhm. Bij warme motor 200-400 ohm.
Warme motor kan je simuleren in een pannetje of waterkoker.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
robbedoes
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 18 juli 2017 09:08 PM
  [ # 86 ]
bogaard77 schreef:

-nakijken van de luchtschuif,
Eitje. Als ie vast zit, kan kruipolie helpen. en de boel warm en kooud maken. Bij mn Sm spuit ik em regelmatig in met kruipolie als ie de auto weg zet.

O ja, joh. Lijkt een goede tip. Maar hoe dan? Luchtslang eraf trekken en volblazen met kruipolie?? Welke slang is dat dan?

DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 juli 2017 09:30 AM
  [ # 87 ]

Het irritante is dat je er bij de DS eigenlijk niet bij kan. de 4 slangen lijken erg op elkaar. Je moet ze even volgen om te zien wat het is: water of lucht. Water zit met klemmen vast en lucht vaak niet.
Welke van de 2 lucht slangen maakt niet uit.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 19 juli 2017 09:43 AM
  [ # 88 ]
bogaard77 schreef:

motorsteun kan je dan idd goed ( lees minder slecht) bij.

de linker steun is vrij dramatisch te bereiken bij een halfautomaat. Het bloc hydraulique zit vreselijk in de weg..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 19 juli 2017 09:48 AM
  [ # 89 ]
JanSr schreef:

Ik krijg uit jouw antwoord de indruk dat jij meer tripoiduuizen verving dan motorsteunen.

Dat is een aanname Jan, maar dat is niet erg. Het eigenlijke verschil is dat jij 5 van eigen ds’sen rijdend hield en ik er 10 jaar lang dagelijks aan auto’s van waarschijnlijk tientallen of honderden goed betalende klanten werkte én mijn eigen 10 ds’ssen gedurende die 10 jaar rijdend hield. Dat is wat anders dan hobbymatig knutselen. Mijn antwoorden, tips en reacties in de ds topics zijn dan ook gebaseerd op ervaringen, training en opleiding over een periode van inmiddels 25 jaar waarvan 10 als full-timer in de werkplaats van een aantal citroënspecialisten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 19 juli 2017 11:33 AM
  [ # 90 ]

Wat zijn de indicaties om de motorsteunen te vervangen? Nu dat blikken geval wat verbogen is, geen bijgeluiden meer.

De DS heeft jaren quasi stilgestaan (minder dan 500km tussen 2008 en begin dit jaar), ik heb facturen van Bagnole uit 2002-2007 en daar staan geen motorsteunen in.

Profiel  
 
 
6 van de 12
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook