8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8
   
Traction in Zuid-Afrika; uitlijnen motorkap/grille/voorspatborden
Stef Sep
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 960
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS 20/5 zelfbouw 4 deurs cabrio
Gepost: 04 augustus 2019 08:17 PM
  [ # 106 ]
ed-gs schreef:

Het zou kunnen dat je stotter probleem niet elektrisch is.
Ik had hetzelfde euvel, dit kwam door de benzinepomp.
Na het reviseren van de pomp deed ie het heel slecht. De nieuwe (chinese?) plaatjes waren nieuw al krom en de veren veel te stug. De pomp had hierdoor veel te weinig pompkracht waardoor hij eerst bij hogere snelheden stotterde en later ook bij rustig rijden.

Na het monteren van originele onderdelen was het weer goed.

Dankje, Ik ga morgen een 12 volt pomp kopen en die er in zetten. Gisteren weer gestotter na inhaalactie. Jouw theorie pst precies om dit probleem.

Ik heb overigens eerder deze week per ongeluk een prachtige witte 2,3 liter pallas uit 1973 gekocht. Dat betekent dat de Traction verkocht gaat worden; hij is nu toch klaar. Weet iemand hier wellicht iemand die geinteresseerd is in een rechtsgestuurde traction uit 1955? Ovr 5 weken begint de cross Zuid Afrika trip met deze traction, dus over 6 weken is hij beschikbaar een goed ingereden.

Profiel  
 
Stef Sep
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 960
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS 20/5 zelfbouw 4 deurs cabrio
Gepost: 06 augustus 2019 10:18 AM
  [ # 107 ]

12 volt pomp erop gezet; liep de carburateur potdikkie weer over! Weer ding open en nu eindelijk de grondoorzaak van het probleem gevonden; een lekke vlotter! Pfff. Ik ga vanmiddag een stuk hard rijden om te kijken of het probleem nu wel echt is opgelost.

Profiel  
 
ed-gs
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 146
Geregistreerd: 30-05-2008

Gepost: 07 augustus 2019 07:30 PM
  [ # 108 ]

Ok, mooi dat je een oorzaak hebt gevonden. Is je vlotternaald nog wel goed?

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 308
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 09 augustus 2019 07:41 AM
  [ # 109 ]
Stef Sep schreef:

12 volt pomp erop gezet; liep de carburateur potdikkie weer over! Weer ding open en nu eindelijk de grondoorzaak van het probleem gevonden; een lekke vlotter!

De charmes van het rijden met een oldtimer Smile

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
Stef Sep
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 960
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS 20/5 zelfbouw 4 deurs cabrio
Gepost: 13 augustus 2019 08:16 PM
  [ # 110 ]

Hij doet het inmiddels al een paar dagen echt goed, binnenkort eens >100 km mee rijden.

Inmiddels een nieuw project gekocht; een 1973 Pallas, originel in Zuid-Afrika gebouwd, 2,3 liter carb.

Profiel  
 
Stef Sep
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 960
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS 20/5 zelfbouw 4 deurs cabrio
Gepost: 13 augustus 2019 08:20 PM
  [ # 111 ]

Nog wat fotos van de afgelopen 2 jaar;





 

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7598
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 14 augustus 2019 06:15 PM
  [ # 112 ]

Speciaal woestijn luchtfilter?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Stef Sep
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 960
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS 20/5 zelfbouw 4 deurs cabrio
Gepost: 15 augustus 2019 10:57 AM
  [ # 113 ]
jantje1948 schreef:

Speciaal woestijn luchtfilter?

Officieel “Dusty environment” lees; zandwegen
Mijn engelse eend uit 1955 had er ook een; dat was ook een PO (Pays Outre-mer; overzeese gebieden)

Nog steeds zijn er hier veel zandwegen, waar je vaak overigens gewoon 100 km/u over mag rijden. Levensgevaarlijk met achterwiel aangedreven autos, maar een absoluut feest met een DS!

Profiel  
 
 
8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook