6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Traction in Zuid-Afrika Verkocht!
MWH.C
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1784
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 11 juli 2019 07:42 PM
  [ # 76 ]

Deze Légère zit na 3700km op 1 liter op 9,35km. Het moet dus zeker beter kunnen, de eerste verdachten heb je zelf al geïdentificeerd.

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 11 juli 2019 11:35 PM
  [ # 77 ]
Stef Sep schreef:

Dank allen,

een fles eronder om uitgetufte koelvloeistof in op te vangen; dat is een goed idee, dat ga ik doen.

Ik heb nooit meegemaakt dat koelvloeistof naar buiten kwam als ik tot juist boven de lamellen bijvulde.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1326
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 12 juli 2019 07:09 AM
  [ # 78 ]

Dankje witkop, Ik vind dat zelf zo laag, maar goed te horen dat het blijkbaar normaal is. Hij gooit het er namelijk zelf uit tot dat niveau net boven de lamellen. Ik heb de aangepaste overdrukdop met klepje erop gezet, kijken of hij er nu minder uitgooit.

Gisteren avond stotterde hij weer even. Dat was precies toen de trafficator (hij heeft geen richtingaanwijzers, maar Lucas lichtgevende vlaggetjes in de B stijl) terugkwam. Dat is niet de eerste keer. Toen ik de dashboardverlichting uit zette was dat over. Ik zal het dashboard weer eens loshalen om te kijken of hier iets raars is. Anders kan het ook zijn dat de redelijk grote electromagneet in de trafficator roet in het eten gooit van de voeding voor de 123-ignition. Ik zal als test de bedrading van de ontsteking zo aanpassen dat de ontsteking de spanning via een relais direct van de accu krijgt ipv over de assecoires met een half dozijn verbindingen. Wijze les van meneer Oosterom (Ohmstroom) van de MTS; Halfgeleiders werken maar half. Ik zal de 123-ignition dus maar verwennen met een ongestoorde, zo direct mogelijke spanning.

Nog ervaring/suggesties voor de cruise control vacuum?

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 12 juli 2019 07:25 AM
  [ # 79 ]

En geef hem direct een goede massa. Erg belageijk, staat zelfs in het instructieboekje.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1326
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 12 juli 2019 07:44 AM
  [ # 80 ]

Ja, dankje

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 12 juli 2019 10:42 AM
  [ # 81 ]
Stef Sep schreef:

Nog ervaring/suggesties voor de cruise control vacuum?

Je noemde eerder het overlooppijpje. Dat zit in de bodem van het spruitstuk. Als je dat gebruikt ben je de overloopfunctie kwijt en er is kans dat er benzine in de vacuumleiding van de CC komt.
Ik zou een gaatje voor een nippel boren ergens in he spruitstuk.
Ik vraag me trouwens af of een T-stukje in de vacuumleiding de 123 ontsteking zal beinvloeden. Als de leidingen dun zijn worden de (onder) drukken onmiddellijk doorgegeven. Het signaal is geen flow maar drukverandering.

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 12 juli 2019 12:52 PM
  [ # 82 ]
j.witkop schreef:
Stef Sep schreef:

Dank allen,

een fles eronder om uitgetufte koelvloeistof in op te vangen; dat is een goed idee, dat ga ik doen.

Ik heb nooit meegemaakt dat koelvloeistof naar buiten kwam als ik tot juist boven de lamellen bijvulde.

Zou een thermostaat hier invloed op hebben?
Deze kan eventueel wat vertraging op het (stilstaand) circuit hebben waardoor de uitzetting van de warme koelvloeistof via de overloop gaat?

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 12 juli 2019 01:17 PM
  [ # 83 ]
j.witkop schreef:

[Het signaal is geen flow maar drukverandering.


Het volume van de cruisecontrol servo is vrij groot, daar is mi wel sprake van flow.
Maar het effect zal van korte duur zijn

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1326
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 12 juli 2019 03:57 PM
  [ # 84 ]

In de gebruiksaanwijzing van de cruise control staat dat ik niet de vaccum voor de ontstekingsvervroeger mag gebruiken. Het is inderdaad nogal een actuator, dus dat volume zal op zn minst een vertragende werking hebben. Bovendien is het vacuum in de carburateur op dat punt erg laag wanneer er vermogen wordt gevraagd. De functie van de vacuum vervroeging is dat je bij een gesloten gasklep een flink vaccuum hebt en een arm mengsel. Een arm mengel ontbrandt langzamer dus heb je meer voorontsteking nodig om alles ontbrandt te hebben op bdp. Veel gas is een rijk mengsel dat snel ontbrandt, dus minder voorontsteking. Daarom gebruikt de ontsteking dat punt in de carburateur; veel vaccum bij gas dicht, vrijwel geen vacuum bij gas open. Nu wil je de cruise control juist laten zuigen bij gas open; juist dan heb je veel vacuum nodig.

Ik heb het ooit geprobeerd in de DS met een extra gaatje in het inlaatspruitstuk, maar dat lukte maar matig; te weinig vacuum waardoor gas maar gedeeltelijk opengetrokken kon worden. Wanneer de actuator verder opentrok verdween het vacuum en viel de snelheid weer terug. Ik heb nu wel een terugslagklepje bij de sloop gehaald, nu nog een vacuum tankje (of een extra lange leiding om extra volume te krijgen). Ik ga het proberen op het bestaande inlaatspruitstuk pijpje. Als dat goed gaat boor ik er een gaatje bij.

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 972
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 12 juli 2019 08:14 PM
  [ # 85 ]

Dat pijpje is de overloop, die zou ik in gebruik laten!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9826
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 juli 2019 08:50 PM
  [ # 86 ]

Een sm heeft een dergelijk vacuumpotje. Dat is omdat ook een aantal klepjes van de ventilatie vacuumbediend zijn. Citroen hé, omdat het kan…. Misschien op een sloper te vinden?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 13 juli 2019 12:12 AM
  [ # 87 ]

de remservo op een “gewone” auto is eigenlijk ook een vacuum pot, dus het moet goed mogelijk zijn via een aansluiting
op het inlaatspruitstuk.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1326
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 13 juli 2019 08:38 PM
  [ # 88 ]

Vandaag tank eruit gehaald, en ontluchtingspijpje vast gemaakt aan vulpijp met benzinebestendige epoxy. Dat ging goed.
Ik zag na het herplaatsen van de tank dat bij het oppompen van de benzine de vlotternaald lekte; hij bleef pompen en lekken uit het pijpje van het inlaatspruitstuk. Bovenkant carb eraf gehaald, vlotternaald schoongeblazn, gecheckt, was mooi dicht, stuj gereden, weer gecontroleerd; nog steeds dicht, even gaan eten, daarna weer gechecked en toch weer lek… grrrr Hebben jullie daar ervaring mee? (nieuwe carburateur van CTA) Ik moet flink hard handmatig pompen voordat hij gaat lekken. Hij geeft dus wel tegendruk, Ik moet hem echt door die tegendruk pompen. Ik hou het in de gaten.


Heb ook een van de trafficators losgehaald, want werkte soms niet. Daar zat een stukje verbogen ijzer in de weg; nu werkt hij weer mooi.

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 972
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 14 juli 2019 08:55 AM
  [ # 89 ]

Er zijn helaas vaker problemen met de imitatie carburateurs van Traction en 2cv. Beter is het om een originele/gebruikte vlotternaald te gebruiken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42992
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 14 juli 2019 09:41 AM
  [ # 90 ]

Die “solex” carburateurs die nu nieuw te koop zijn die zijn van een belabberde kwaliteit. Het gietwerk is slecht, het materiaal is goedkoop en de boel slijt ook snel.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook