4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Traction in Zuid-Afrika Verkocht!
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 04 september 2017 07:34 PM
  [ # 46 ]

Daarbij lijkt het mij erg lastig kleppen stellen als de tuimelaars zo raar op de klepsteel staan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3534
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 04 september 2017 08:30 PM
  [ # 47 ]

En je klepveren spannen niet genoeg als ze te lang zijn.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 05 september 2017 07:40 PM
  [ # 48 ]

Dankje Jan, ja dat is absoluut geen optie, die lange kleppen. Heb gisteren een kleppentang gekocht

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 06 september 2017 08:44 PM
  [ # 49 ]

Heb de remtrommels voor losgehaald om de remschoenen en remcylinder te plaatsen, Ik zag dat de centrale moer van beide aandrijfassen linkse draad is, terwijl ik er 2 reserve aandrijfassen bij heb gekregen die beiden rechtse schroefdraad hebben.

Er is er dus een verkeerd, maar welke? Linkse draad moet rechts toch?

Ook heeft een van de pinnen voor de remschoengeleiding het splitpengaatje dicht bij de remschoen, zodat er geen ring-veer-ring tussen splitpen en remschoen past.

Is dit de verkeerde pen? Moeten er bij elke remschoen 2 x een veertje tussen?

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3534
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 06 september 2017 09:13 PM
  [ # 50 ]

Aandrijfassen: Inderdaad.  Je wilt dat de wielmoeren niet loslopen, dus aan de rechterkant linkse draad en links de rechtse draad, dan lopen de moeren vanzelf vaster.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 06 september 2017 09:37 PM
  [ # 51 ]

In 1954 werden segmenten met drukveertjes gemonteerd.
In het onderdeelboek te vinden:het steuntje 441333,
het veertje 441332 en het ringetje 2080.
Deze artikelen zijn te koop bij de Traction club in Nederland
en bij Jose Franssen in Belgie.
Als dat te veel moeite is dan is het korte steuntje geen probleem.

 

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 07 september 2017 12:11 PM
  [ # 52 ]

Dank, Ik ben in December weer een paar weken in Nederland. Heb net de voorste remschoenen weggebracht naar de remmenboer, die zet er nu nieuwe voeringen op. Omgerekend 16 euro, ofwel 4 euro per schoen! Is over 2 uurtjes klaar. Ik woon hier nu al bijna 10 jaar, maar het blijft me verbazen. Ondertussen ook bezig om een goede lucas ontsteking (inderdaad; dat kan helemaal niet! een goede lucas ontsteking!)samen te stellen van een hele doos ontstekingen. Gelukkig is hij ook veel gebruikt in landrovers en mini’s en daar sterft het er hier van. Puntjes hebben de winkels hier nog gewoon op het schap, rotor en verdeler is effe lastig.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 02 december 2017 03:14 PM
  [ # 53 ]

Okee, we zijn weer een paar maanden verder met de puzzel. Nu een vraagje over inlaatspruitstuk en carburateur 11D motor;
Mijn inlaatspruitstuk heeft 481.480 ingegoten en heeft een gat met een diameter van 32 mm, maar volgens de boeken hoort er een Solex 34 PBIC of een 35 FPAI carburateur op. Dan lijkt het mij dus dat er een ander spruitstuk op hoort. In het onderdelenboek staat 481.480 of 457.663. Ik neem dus aan dat het inlaatstuk van de 457.663 wel 34 of 35 mm is.

Ik heb een doos carburateurs meegekregen met deze traction, 4 x PBIC 32 en 1 x 35 FAIe Die FAIe past niet op spruitstuk 481.480. de montagegaten van de flens komen niet overeen..

Nu ga ik maandag weer naar de weduwe van de vorige eigenaar en heb toestemming om ook in de andere garages te gaan scheumen, dus neem zaklamp en schuifmaat mee. Maar kunnen jullie mij helpen met de juiste carburateur en inlaatspruitstuk voor de 11D?

Groeten,

Stef

Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 10 december 2017 11:26 AM
  [ # 54 ]

De beide spruitstukken zijn 32mm. Als carburateur is ook de 32pbic toegepast, met aangepaste sproeierbezetting. Vrij snel daarna werd het de 33pbic en de 34 pbic.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 18 januari 2018 08:03 AM
  [ # 55 ]

Dankje. Ik was in December in NL en heb een doos spullen gekocht bij CTA. Mooie zaak!
Heb daar ook de juiste uitlaatkleppen gekocht. Ik heb de inlaatkant van het inlaatspruitstuk uitgeslepen naar 34 mm, zodat deze mooi aansluit op het gat van de carburateur. Kleppen zitten er inmiddels in en kop heb ik gisteravond weer teruggezet op de motor. Vanavond de tuimelaars terugzetten. Heb wel even jullie hulp nodig hiermee; heeft iemand een fatsoenlijke tekening waar alle ringen komen? Volgorde tuimelaars, ringen en veren heb ik gevonden, maar welke ringetjes tussen welke tuimelaarastorens komen weet ik niet. Onderdelenboek is daar niet helemaal duidelijk in.

Na terugkomst uit Nederland wel een teleurstelling; Plasje olie onder de versnellingsbak. Lekkage langs rechter aandrijfas. Kan ik die seal vervangen zonder de motor en versnellingsbak weer uit te bouwen? Als ik zo kijk kan ik het koppelingshuis laten zitten en alleen de werkelijke bak loshalen. Deze sluit aan op koppelingshuis bij die uitgaande assen.

Kan iemand van jullie dit bevestigen of komen met een beter idee? Het werkplaatshandboek is hier vrij onduidelijk over vind ik zelf.

Groeten uit Afrika,

Stef

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9855
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 januari 2018 03:56 PM
  [ # 56 ]

Koppelingshuis laten zitten en alleen de bak er af heb ik diverse keren gedaan.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 19 januari 2018 12:46 PM
  [ # 57 ]

Dankje! Ik zie in het onderdelenboek dat ik ook dan de lagers van de uitgaande assen kan nastellen.

Komt het o ringetje/klephoedje om het verdunde deel van de klep waar ook de halve maantjes zitten? Of moet ik hem verder over de klepsteel schuiven?

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9855
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 januari 2018 01:23 PM
  [ # 58 ]

Dat weet ik niet. Mijn traction was van 1938!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 04 februari 2018 10:51 PM
  [ # 59 ]

Het O ringetje zit direct onder de halve spietjes.

Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 04 februari 2018 10:57 PM
  [ # 60 ]

Bij demontage van de bak zonder vliegwielhuis plaats je een blokje hout van ong. 4cm. dik tussen vliegwielhuis en wieg, dwn de wieg opsteunen zetten zodat de onderarmen naar beneden hangen. Dat geeft wat ruimte om de bak van de difstukken te krijgen, olieopvangbak onder de wieg en doeken in de wieg want er komt best nog wat olie uit. Succes.

Profiel  
 
 
4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook