3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Traction in Zuid-Afrika Verkocht!
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 27 augustus 2017 12:01 PM
  [ # 31 ]

Volgens P Olyslager vraagbaak:
4cilinder kleplengte 101,5mm (zonder bolling)
Klepkopdiameter 37mm inlaat, 33,8mm uitlaat
Kleplichthoogte 8,15mm
Klepsteeldiameter 9mm

Dit gaat over de normale 4cilinder, geen Engelse types

Bij 6 cilinder
Inlaatklep lente 112,75mm, kopdia 37mm
Uitlaatklep lengte 114,25, kopdia 33,8mm
Steeldikte 9mm

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1326
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 27 augustus 2017 01:11 PM
  [ # 32 ]

Schakelen nog niet geprobeerd.

Op de kop staan een hoop getallen;
inder kleppendeksel;
1 (citroenlogo)  21 4   78-100   D.112.1
aan de buitenkant 169 en 11 D

Die 78-100 = boring x slag, dat weet ik nog van mijn HY van 10 jaar geleden. De andere getallen zeggen me niet zo veel.
Die 11D is gewoon het type motor,

Ik neem aan dat die D.112.1 iets moet zeggen over het type kop, maar die komt weer niet in het boek voor

Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 27 augustus 2017 01:43 PM
  [ # 33 ]

Pagina 106 bij culasses.klep D124-7 is inlaatklep,108,5 bij 37
                    D124-8 is uitlaatklep 113,5 bij 33,8

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 27 augustus 2017 06:39 PM
  [ # 34 ]

5 mm lengteverschil? Dat lijkt me niet goed….

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 27 augustus 2017 07:21 PM
  [ # 35 ]

Je hebt gelijk jantje maar toch geven onderdeelboek en revue technique dit aan.
Dus heb ik even een 11D kop gepakt en daar meet ik ;inlaatklep (vlak) 109mm.
uitlaatklep (bol) 111mm. Die 2mm. zit in de bolling van de klep.
Dubbelcheck. Ik heb een nieuw doosje kleppen geopend en deze geven de zelfde meetresultaten.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 27 augustus 2017 10:21 PM
  [ # 36 ]

Dat klopt dan met wat mijn geheugen me uit een grijs verleden zegt. Tuimelaars ruwweg op dezelfde hoogte.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1326
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 30 augustus 2017 04:54 PM
  [ # 37 ]

Dank! Ik ga morgen weer naar de weduwe voor nog wat spulletjes en de Traction webshops gaven dezelfde antwoorden als jullie; 110 mm uitlaatklep. Ik ga dus weer even in haar schuur scheumen op zoek naar juiste uitlaatkleppen. Ben ook nog op zoek nar onmogelijk beugeltje om de lucas(!) verdeler te roteren vanuit het dashboard. en de juiste lucas trafficator. Heb er nu een goede en een verkeerd model. Ze heeft inmiddels ook het originele engelse chassisnummer plaatje gevonden.

Heb inmiddels de schitterende jaeger instrumenten compleet. 4 grote ronde units in een houten dasboard. Echt heel mooi!

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1326
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 30 augustus 2017 05:00 PM
  [ # 38 ]
Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 30 augustus 2017 09:36 PM
  [ # 39 ]

Een goed adres met veel kennis is http://www.traction-avant.co.uk
van John Gillard. Hij heeft alles voor engelse tractions

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 31 augustus 2017 01:14 AM
  [ # 40 ]

Wat een gave trax.
Kleur zo laten, precies goed gedaan, is nu ook niet een moderne kleur, lijkt wel of hij zo uit het fabriek komt.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 31 augustus 2017 04:18 PM
  [ # 41 ]

Mooie foto’s, er is nog wat werk aan de winkel maar tziet er goed uit!

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1326
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 04 september 2017 01:57 PM
  [ # 42 ]

Wie kan mij helpen aan een fotootje of uitleg hoe het nu zit aan de achterkant (distributieketting kant) van de cylinderkop. Daar is een afdekplaatje, maar dat is te klein; hij dicht niet het deel af waar de waterpijp in uitkomt. Hort er een vriesdop in die waterpijp ofzo? Of een pijpje voor de verwarming? Hij is nu open bij mij.

Groeten en alvast bedankt.

Profiel  
 
Gepost: 04 september 2017 02:50 PM
  [ # 43 ]

Vriesdop dus…

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1326
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 04 september 2017 02:54 PM
  [ # 44 ]

Ik heb net deze gevonden. Inderdaad, vriesdop. Dank!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 september 2017 05:05 PM
  [ # 45 ]
Stef Sep schreef:

Hier zijn wat fotos

https://goo.gl/photos/v1dm1fNVtyaQYQMJ8

Bij die lange kleppen geven de tuimelaars een te grote zijdelingse kracht op de kleppen. De geleiders slijten dan heel snel.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook