7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
   
Traction in Zuid-Afrika; uitlijnen motorkap/grille/voorspatborden
graddus
> 14000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14883
Geregistreerd: 16-05-2005

- Traction Avant 11B Forest
Gepost: 14 juli 2019 12:14 PM
  [ # 91 ]
engbokho schreef:

Er zijn helaas vaker problemen met de imitatie carburateurs van Traction en 2cv. Beter is het om een originele/gebruikte vlotternaald te gebruiken.

Ik heb inderdaad ook de vlotternaald van een originele carburateur overgezet in mijn imitatiecard.

Profiel  
 
j.witkop
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 14 juli 2019 05:43 PM
  [ # 92 ]

ik heb de imitatie teruggestuurd omdat de gasklepas meer speling had dan de oude….

Profiel  
 
Stef Sep
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 971
Geregistreerd: 03-02-2011

- Traction Avant Slough Light 15
Gepost: 15 juli 2019 04:30 PM
  [ # 93 ]

Gisteravond een vlotter en vlotternaald van een van de vele oude carburateurs die ik bij de auto had gekregen erin gezet en nu is het probleem opgelost. Hij is ook veel makkelijker mooi stationair af te stellen.
Net in mijn pauze even naar de sportschool gereden met de traxion en uit nieuwsgierigheid de toerenteller van de stroboskoop er op aangesloten. Voor het eerst maar eens 100 gereden met de traction; 3500 toeren per minuut! Snakkend naar een 4e en 5e versnelling. Ik dacht dat ik een langere eindoverbrenging had, maar nu twijfel ik.
Volgens het boekje moet de legere 125 km/u kunnen halen met de 11D motor, maar dat betekent 3500/100x125= 4375 toeren bij 125 km/uur. Klopt dat?
Nu weet ik nog van de HY die ik 15 jaar geleden had dat die toeren wel gaan wennen naarmate de vakantie langer duurt, dus misschien moet ik hier ook gewoon even aan wennen.

Oh wacht; kom op intenet deze tegen; Max power bij 4000 rpm en gaat door tot 4500, dat kan dus toch kloppen die top van 125. Welke kruissnelheid met normale 3 bak houden jullie aan? 100?

Profiel  
 
MWH.C
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1699
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 15 juli 2019 09:47 PM
  [ # 94 ]

Interessant grafiekje, ik had echt geen idee van het toerental van de Traction. Goed gevonden. very good

Ik begin meestal met kruissnelheid 85, tussen de vrachtauto’s. Dat vind ik dan al herrie genoeg. Wanneer mijn oren na een tijdje gewend zijn aan het lawaai (oftewel murw geslagen, dichtgedrukt, geklapte trommelvliezen ) dan merk ik dat de snelheid langzaam oploopt tot ik inderdaad zo’n 95-100 km/u rijd.

Ik heb inmiddels standaard oordopjes bij me voor langere stukken, omdat ik niet voor mijn 50e al doof wil zijn. surrender

Profiel  
 
j.witkop
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 15 juli 2019 10:03 PM
  [ # 95 ]
MWH.C schreef:

Ik heb inmiddels standaard oordopjes bij me voor langere stukken, omdat ik niet voor mijn 50e al doof wil zijn. surrender

Dat zou inhouden dat circa 50% van de bejaarde fransmannen doof is geworden door de Traction?

Profiel  
 
graddus
> 14000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14883
Geregistreerd: 16-05-2005

- Traction Avant 11B Forest
Gepost: 15 juli 2019 10:16 PM
  [ # 96 ]

Zo erg is dat toch allemaal niet, ik heb wel in lawaaiiger auto’s gereden hoor.

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7605
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 16 juli 2019 12:12 AM
  [ # 97 ]

Volgens de Olyslager uit de jaren 50 is de top 120 en de kruissnelheid 80.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Stef Sep
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 971
Geregistreerd: 03-02-2011

- Traction Avant Slough Light 15
Gepost: 18 juli 2019 06:45 PM
  [ # 98 ]

De HY maakte in ieder geval nog meer herrie. Vandaag is het eerste deel van het interieur erin gezet; matten en bekleding onderste helft. Mooi bordeaux rood. Maandag komt de hemelbekleding erin.

Ondertussen nog 2 klussen; het is de tijd van de afscheidsdansen van voortgezet onderwijs (soort Prom night) morgenavond en overmorgenavond breng ik opgedofte pubers naar de afscheidsdansen. 2 x een fles Whiskey!

Profiel  
 
MWH.C
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1699
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 18 juli 2019 07:46 PM
  [ # 99 ]

Kijk, dan is zo’n ‘klusje’ snel de moeite waard. Smile

graddus schreef:

Zo erg is dat toch allemaal niet, ik heb wel in lawaaiiger auto’s gereden hoor.

Jaja, die jongelui van tegenwoordig kunnen niets hebben en zo. Maar als ik een paar uur na het uitstappen nog steeds druk op mijn oren voel, vind ik het te hard. Last hebben van autorijden is wel het laatste wat ik wil.

Of jullie rijden gewoon te langzaam. Wink

@J. Witkop: Die mannetjes reden geen uren achtereen 90+. Snelwegen bestonden niet hè. Afwisseling maakt het een stuk dragelijker.

Profiel  
 
j.witkop
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 19 juli 2019 12:02 AM
  [ # 100 ]

inderdaad, van dorp naar dorp via D- of N-wegen, max 85 km, helling af even over de 100 en dat was t.
En dat is exact wat veel mensen doen, op vakantie via die D- of N-wegen.

Profiel  
 
Stef Sep
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 971
Geregistreerd: 03-02-2011

- Traction Avant Slough Light 15
Gepost: 19 juli 2019 08:45 AM
  [ # 101 ]
j.witkop schreef:

inderdaad, van dorp naar dorp via D- of N-wegen, max 85 km, helling af even over de 100 en dat was t.
En dat is exact wat veel mensen doen, op vakantie via die D- of N-wegen.

ik moet honderden kilometers over kaarsrechte wegen door de woestijn. 2 jaar geleden dezelfde rit gedaan (maar dat was een enkeltje) met mijn DS die ik bracht naar de nieuwe eigenaar in Kaapstad (1900 km)

 

 

 

Profiel  
 
Stef Sep
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 971
Geregistreerd: 03-02-2011

- Traction Avant Slough Light 15
Gepost: 19 juli 2019 08:54 AM
  [ # 102 ]

De snelweg was zo recht en zo leeg; ik kon een half uur vooruit en een half uur achteruit kijken; helemaal niemand. Ben uitgestapt voor een filmpje;

 

Profiel  
 
Stef Sep
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 971
Geregistreerd: 03-02-2011

- Traction Avant Slough Light 15
Gepost: 23 juli 2019 10:51 AM
  [ # 103 ]

Ik heb nu al een paar keer gedacht dat ik het probleem van kort inhoudende auto had opgelost.
Het probleem begint op hogere snelheid (>80 km/u) bij warme motor.
Bobine vervangen door ander exemplaar.
Gisteren voltage getest; ging tot bijna 16 volt; bijgestelt tot 14,2 volt
Connectors bobine zaten beetje los; die wat vaster geknepen.

Het gekke is dat hij een paar dagen geleden op een langere rit behoorlijk ging stotteren; elke 10 seconden ofzo even een momentje geen ontsteking; dashboardverlichting uitgezet en het was over… voor een minuutje ofzo
Gisteren deden de remlichten het niet; probleem lag bij overgangsweerstand zekering. Ik ga vanavond eens een directe + naar de ontsteking leggen met een schakelaartje zodat ik direct spanning op de ontsteking kan zetten als hij weer gaat stotteren om te kijken of het dan over is.

Inmiddels wel meer dan 200 km gereden op een halve tank, dus het lijkt dat het verbruik een stuk beter is met de gerepareerde ontluchtingsslang en de oude originele vlotter en vlotternaald.

Profiel  
 
ed-gs
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 146
Geregistreerd: 30-05-2008

Gepost: 29 juli 2019 10:11 AM
  [ # 104 ]

Het zou kunnen dat je stotter probleem niet elektrisch is.
Ik had hetzelfde euvel, dit kwam door de benzinepomp.
Na het reviseren van de pomp deed ie het heel slecht. De nieuwe (chinese?) plaatjes waren nieuw al krom en de veren veel te stug. De pomp had hierdoor veel te weinig pompkracht waardoor hij eerst bij hogere snelheden stotterde en later ook bij rustig rijden.

Na het monteren van originele onderdelen was het weer goed.

Profiel  
 
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5436
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 29 juli 2019 12:37 PM
  [ # 105 ]

Toch best een indrukwekkend landschap trouwens. Die leegte, prachtig.

Profiel  
 
 
7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook