9 van de 31
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
De XM V6 12v Exclusive van Lucas: LHM ververst, remmen weer OK
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 18 november 2020 08:58 PM
  [ # 121 ]

Ik had toch nog niet de neiging om op te geven en een nieuwe radiateur opofferen voor een verbouwing zag ik ook nog niet zitten dus ik heb een week of anderhalf geleden in Frankrijk via eBay NOG een radiateur gekocht, de zevende inmiddels. Zeven keer is scheepsrecht, want deze past!

Het is een AVA CN2076 en dat bleek ook een Valeo 731184, maar dan wel met het goede tuutje in de linker cirkel dat op de andere Valeo 731184 ontbrak. Wel zit er boven aan de bijrijderskant een extra ontluchtingstuutje, maar dat maakt niet uit, dat maak ik gewoon dicht met een stukje slang en een boutje.


Dat is niet het enige goede nieuws. We hebben vanavond de voorbalk van het subframe nog beter schoongemaakt, de losse roest weggeborsteld en er een eerste laag Dinitrol RC900 roestconverter op gespoten. Morgen gaat daar een tweede laag overheen. Dan nog een laag of 2 a 3 zwarte industrielak en dan blijft het wel weer 26 jaar goed.

Ik hoop het laatste weekend van deze maand tijd te hebben om de neus er weer op te zetten. Dan kunnen we verder met de achterkant…...

Profiel  
 
BertuCX
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 20-08-2004

- C5 2.0 16V Exclusive Break
Gepost: 18 november 2020 09:08 PM
  [ # 122 ]

De aanhouder wint, Lucas!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 18 november 2020 10:07 PM
  [ # 123 ]

Zo is dat! De binnenkant van het subframe spuit ik toch maar in met RX5 en RX7. Via de gaatjes in de dwarsbalk kan ik er nu goed bij.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 19 november 2020 08:35 AM
  [ # 124 ]

Ik twijfel eigenlijk om het kleppendeksel ook maar meteen opnieuw in de krimplak te zetten…....

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 19 november 2020 08:57 AM
  [ # 125 ]

Ja, rood! Een beetje Skid Factory kan nooit kwaad.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 09 december 2020 05:04 PM
  [ # 126 ]

De voortraverse heeft vandaag zijn laatste laag zwarte industrielak gekregen. De binnenkant heb ik lekker volgesopt met RX5 en RX7.

Nu een paar dagen wachten tot het goed door en door droog is en dan kan het opbouwen weer beginnen.

Om niet te weinig op de feiten vooruit te lopen heb ik alvast een afspraak voor voor de APK-keuring gemaakt op 28 januari. Dat leek mij een mooie datum aangezien de APK per 28 januari 2009 is verlopen.

Profiel  
 
BertuCX
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 20-08-2004

- C5 2.0 16V Exclusive Break
Gepost: 09 december 2020 08:28 PM
  [ # 127 ]

Ach, elf had ook wat met Citriwen, dus wat is nou helemaal Elf jaar?

Deallangtwaalfjarige

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 28 december 2020 09:52 PM
  [ # 128 ]

Nou, dat kleppendeksel heb ik maar laten zitten. Dat kan altijd nog wel een keer.

Na twee lagen Dinitrol RC900 heb ik de voorbalk gespoten met zwarte industrielak. De binnenkant heb ik volgespoten met RX5 en vervolgens RX7. Dat blijft voorlopig wel weer goed.

Ik heb bij Chyparse een gereviseerde drukregelaar gekocht. Naar het schijnt kan de afregeldruk in de loop der tijd nogal verlopen.

De voorraadbol en de extra bol linksvoor heb ik gecontroleerd. Verrassend genoeg waren ze beide nog perfect op druk. We zullen het maar houden op originele kwaliteit. De slangklem waarmee die extra voorraadbol vast zit was kapot, daar kon ik mooi een graai doen in de voorraadbak.

Eigenlijk was ik dus alweer met opbouwen gestart. Ik wilde de waterslang die naar de warmtewisselaar op de bak liep weer aansluiten op het tuutje dat uit de slang van onderkant radiateur naar waterpomp/thermostaathuis zit. Dit tuutje viel er uit…...

Pijpje losgewerkt en bekeken of het er weer in te lijmen viel. Daar had ik weinig vertrouwen in, het was behoorlijk aangetast door corrosie. En nu?

Alle bouwmarkten zijn dicht, behalve groothandels zoals de Bouwmaat, daar vond ik iets dat wel kon werken:

Met een slangklem er omheen zit het als een huis.

Toen konden de radiateur en condensor er op:

Het front werd even afgesopt:

En toen kon het front er op:

De eindconclusie is dat ik toch meer foto’s had moeten maken. Een draadbundeltje uit het front met deze twee stekkers, waarvan 1 een lampvoetje lijkt te zijn bungelt naar mijn idee doelloos, hij lijkt achter de achterbumper te moeten uitkomen. Maar waarvoor dan?

Deze is nog suffer. Bij het kleine relaiskastje achter de linker koplamp zag ik 1 mannetjesstekker aan 1 mosgroen draadje met een huls er omheen. Het leek zo duidelijk, daar moet de vrouwtjesstekker met het frisgroene draadje op. En toen bleek er ook nog een zwarte draad met een vrouwtjesstekker.

Nu breekt het mij op dat ik in de loop der jaren veel heb gekocht, maar geen werkplaatshandboeken met schema’s…....

Profiel  
 
Jaaps
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 469
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 28 december 2020 11:37 PM
  [ # 129 ]

Goed bezig Lucas.

Zit die blauwe niet ergens in de lichtunit?
Lang geleden dat ik bij mn XM onder de kap heb gehangen

Profiel  
 
Jaaps
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 469
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 29 december 2020 11:18 AM
  [ # 130 ]

Is die blauwe stekker niet van de mistlamp? In je bumper

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 30 december 2020 07:43 AM
  [ # 131 ]
Lucas schreef:

Deze is nog suffer. Bij het kleine relaiskastje achter de linker koplamp zag ik 1 mannetjesstekker aan 1 mosgroen draadje met een huls er omheen. Het leek zo duidelijk, daar moet de vrouwtjesstekker met het frisgroene draadje op. En toen bleek er ook nog een zwarte draad met een vrouwtjesstekker.

Mijn XM-periode is intussen ook al flink in de nevelen des tijds gehuld. Maar wat ik me nog wel herinner van de Grote Beun, is dat ik ook op enig moment drie van dergelijke stekers overhield. Ik heb toen een en ander doorgepiept en er was tussen de twee vrouwtjes geen Ohmse weerstand. Ik heb toen een van de twee aangesloten en de situatie maar voor kennisgeving aangenomen.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 30 december 2020 11:32 AM
  [ # 132 ]

ik meen dat dat enkele groene draadje met die witte steker te maken had met de cruise control.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 30 december 2020 06:06 PM
  [ # 133 ]

De puzzel met die twee losse stekkers was opgelost toen ik een blik wierp in de linker wielkast. O ja, ze zijn van de cruise control…

Dankzij Furriegurrie heb ik wel alle schema’s digitaal, waarvoor dank! Ik ga nog even puzzelen waar de draadjes achter de linkerkoplamp voor zijn. Vooralsnog lijkt alles te werken zonder dat de draadjes verbonden zijn….

eXpelliarMus heeft vandaag meegesleuteld, wel zo gezellig. Zoals jullie kunnen zien zijn we een heel eind gekomen.

We hebben alles dichtgebouwd. Bij het starten liep hij op 5 cilinders, dat was eerder ook al bij vlagen het geval. Aangezien ik nieuwe Bougicord bougiekabels had liggen zijn we maar begonnen met de ontsteking. Zowel rotor als kap waren aardig ingebrand. Na een poetsbeurt met een messing borsteltje kan het er voorlopig weer tegen:


Ook de achterste bougies heb ik er even uit gehad en schoongemaakt, er zat een beste laag zwarte aanslag op, net als op de voorste bougies die ik eerder al had opgefrist. Bij assemblage hebben we de nieuwe kabels gemonteerd. Toen liep hij weer direct en stabiel op alle zes pitten.

De nieuwe radiateur die er nu in zit is dus BIJNA de goede. Hij heeft alleen een tuutje te veel boven aan de passagierskant. Dat heb ik dicht gemaakt met een stukje slang, een afgezaagd borstboutje en twee slangklemmen. Voor nu zit het dicht, maar ik moet even op zoek naar een koelwaterbestendig afdoptuutje, want dit staat wel een beetje onder spanning tegen de peilstok en dat is niet de bedoeling. Na het op temperatuur laten komen, warmer dan 95 graden lijkt hij nu niet meer te worden, dat is goed nieuws, lijkt het nergens meer te lekken. Ook de noodoplossing met het messing koppelstuk is goed dicht.

Uiteindelijk hebben we hem ook achter vrij hoog opgebokt zodat we verder kunnen met demontage van de brandstoftank.

 

 

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 30 december 2020 06:11 PM
  [ # 134 ]

eXpelliarMus heeft overigens een aantal klusjes gedaan waar ik zelf een hekel aan heb. Er zit een andere knipperlichtunit rechtsachter in, zonder barst en de mistlampen werken weer, de linker unit is vervangen door een exemplaar waar het binnenwerk niet los van rammelt. Ik heb alleen nog een ander koplampglas nodig voor de linker koplamp.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 30 december 2020 06:43 PM
  [ # 135 ]

Lekker opgeschoten Lucas! En erg fijn om samen wat te kunnen doen!

Profiel  
 
 
9 van de 31
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook