2 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
roest deuren cactus
Rene E
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 30-08-2011

- DS 7 opera
Gepost: 14 september 2017 02:38 PM
  [ # 16 ]

Even 2 foto,s gemaakt van de deur.

Afbeelding Bijlagen
IMG_2237.JPGIMG_2237.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
mart75
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 15-11-2015

Gepost: 14 september 2017 03:14 PM
  [ # 17 ]

zoals ik al eerder zei, gezien jouw fotos heb ik het lang niet zo erg als bij jouw deuren (van mij is 1.5jaar oud)...maar het was voor mijn dealer ernstig genoeg om er werk van te maken.


je hebt tenslotte garantie op de carrosserie…dus ik zou wel even langs je dealer gaan…zou meer zonde zijn als je het laat zitten en het word erger.

Denk dat Citroen ook gebaat zal zijn bij 2e hands cactussen op de markt straks waar geen rotte deuren aan zitten…;)

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 14 september 2017 04:43 PM
  [ # 18 ]
mart75 schreef:

dat zou misschien kunnen…dat parelmoer kleur sterker is over het algemeen…maar de blaasjes komen van binnenuit…dus moet toch met voorbereiding van het staal te maken hebben toch?

Ik ben absoluut geen expert wat betreft autolak, maar goede lak laat als het goed is geen lucht door, waardoor het niet kan gaan roesten toch? Misschien heeft Citroën ergens een verkeerde bezuiniging gedaan bij de lak, waardoor de lak niet goed beschermt?
Dat het netjes opgelost wordt is natuurlijk mooi, maar ik mag hopen dat de nieuwe deuren niet óók gaan roesten…

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
mart75
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 15-11-2015

Gepost: 14 september 2017 05:17 PM
  [ # 19 ]

deuren en vooral onderkant van de deuren is een plek waar veel vocht en viezigheid blijft zitten en als je een trouwe wasstraat-ganger bent dan worden die plekken onder de deuren nooit goed schoongemaakt…dan nog het feit dat er in de fabriek geen goede voorbereiding gedaan is wat betreft kitten etc..dan kan ik mij voorstellen dat roest snel kan voorkomen…maar ik ben geen expert hierin…feit is wel dat het nu voorkomt bij jonge cactussen wat gewoon niet mag gebeuren…

Profiel  
 
Rene E
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 30-08-2011

- DS 7 opera
Gepost: 14 september 2017 07:22 PM
  [ # 20 ]

Nou, ik ben erg zuinig op mijn auto en was mijn auto 2x in de maand,(met de hand) daarbij maak ik ook de onderkant van de deuren schoon en zelfs de randen onder de motorkap.
Weet dan ook wel zeker dat de roest van binnen uit komt, er is namelijk geen beschadiging of lak scheurtjes van de buitenkant te herkennen.
het gekke is ook dat het aan de bestuurderskant is, het is namelijk zo dat de rechterkant van de auto altijd eerder roest onder de spatborden en deurkanten als de linkerkant, dit omdat de weg naar rechts afloopt voor de waterafvoer en de rotzooi altijd aan de bermkant ligt, waardoor ook meer steenslag voorkomt, dit als logische redenatie.
Mijn auto is van 2014 dus 1 van de eersten, km stand 36300, dit is dus niet echt goede reclame voor citroen.
Buiten dit probleem ben ik zeer tevreden over mijn cactus en ben net weer terug van van vakantie uit kroatie, hij heeft het weer geweldig gedaan.

Profiel  
 
mart75
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 15-11-2015

Gepost: 14 september 2017 07:56 PM
  [ # 21 ]

het is ook roest van binnenuit en zal dan ook niets te maken hebben met weinig of vaak, wasstraat of met hand wassen.

ik ben ook zuinig op mn auto…en was mn auto vaak met de hand en zeker op de plekken waar je niet gauw aan denkt met schoonmaken, dus ken elk plekje van de auto en zodoende ook vrij snel achtergekomen dat er roestvorming ontstaat bij de deuren.

Des te meer vind ik het jammer dat hoe zuinig je ook bent, roestvorming toch niet kan vermijden, zeker als het om een productie fout misschien gaat.

Alleen toch besloten om over te gaan tot vervanging van de deuren, vind het de auto wel waard om dit te laten doen.

Profiel  
 
Manuarmata
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 14-08-2003

Gepost: 16 september 2017 09:06 PM
  [ # 22 ]

Ben je zeker dat er roest onder zit? Op mijn cactus zit op die plek al een gelijkaardige textuur van dag 1, het lijkt ook helemaal niet op roest onder lak, meer op een soort lijm met vezels.

Citroen C4 cactus 1.2 e-THP shine.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 16 september 2017 10:14 PM
  [ # 23 ]

Roest al in de folder Wink. Zonder gekheid: er zal echt wel iets aan de hand zijn als de dealers onder garantie deuren gaan vervangen. Ik zou gewoon eens langsgaan bij de dealer om te vragen wat ze vinden.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Rene E
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 30-08-2011

- DS 7 opera
Gepost: 17 september 2017 12:30 PM
  [ # 24 ]

Volgens mij heb je gelijk Manuarmata. Ik heb het ook nog eens grondig bestudeerd en 1 zo,n adertje los gekrabt, maar het is volgens mij ook geen roest.

Profiel  
 
Shine
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 23-09-2016

Gepost: 17 september 2017 12:30 PM
  [ # 25 ]

Ook de mijne even gecontroleerd, parelmoer wit van augustus 2014, heeft het ook…
Rechtsvoor al behoorlijk, linksvoor en linksachter begint het. Rechtsachter nog niets te zien.

Moet ook maar even langs de dealer.

Is afgelopen donderdag voor een beurt geweest, de dealers kijken daar zelf dus (nog) niet naar?

Groeten, Mark

2014 Cactus 82pk ETG/Shine/Blanc Perle Nacré/Chocolate Airbumps/Panoramadak/Velours Habana/17” Cross

Profiel  
 
Shine
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 23-09-2016

Gepost: 17 september 2017 12:37 PM
  [ # 26 ]
Rene E schreef:

Volgens mij heb je gelijk Manuarmata. Ik heb het ook nog eens grondig bestudeerd en 1 zo,n adertje los gekrabt, maar het is volgens mij ook geen roest.

Zit het dan op de lak en niet eronder? Ik wil zelf eigenlijk geen lak eraf gaan krabben…
En waarom heeft de ene deur het wel en de andere niet?


Groeten, Mark

2014 Cactus 82pk ETG/Shine/Blanc Perle Nacré/Chocolate Airbumps/Panoramadak/Velours Habana/17” Cross

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 17 september 2017 04:19 PM
  [ # 27 ]

Bij mijn parelmoer witte Cactus van 2014 constateer ik die adertjes ook.
Zou het wel roest zijn? Of toch kit resten of iets dergelijks. Het vreemde is dat je nergens de lak ziet openbarsten.
Het ziet er inderdaad wel vreemd uit onderaan de deuren. Bij mijn wagen zie ik het onder alle deuren bij de een wat minder dan bij de ander. Dit is iets wat duidelijk al in de fabriek is ontstaan.
Maar zijn er ook mensen die een Cactus hebben waar niet dit soort onregelmatigheden onder de deuren zitten?
Ik heb stellig de indruk dat dit bij alle Cactussen voorkomt. Ik ga op mijn werk ook eens bij een collega zijn Cactus kijken of dit bij zijn deuren ook voorkomt.
Op het moment maak ik mij nog geen zorgen.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Zardrak
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 20-08-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 12 Pure Tech 82 Live
Gepost: 18 september 2017 08:47 AM
  [ # 28 ]

Ik heb eens vluchtig gekeken en op het eerste zicht heb ik daar geen last van, auto is nu 1,5 jaar oud, 25000km, kleur Sharkgrey. Het valt op dat het precies bij veel witte cactussen voorkomt.

VW Transporter T2 ‘75
Citroën Berlingo ‘99
Citroën Xsara Picasso ‘06
Citroën C4 Cactus ‘16

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 18 september 2017 07:21 PM
  [ # 29 ]

De Cactus van mijn collega heeft er ook last van. Portier bestuurderskant het meest achterportieren in mindere mate tot geen.
Vreemd.
Wie het weet mag het zeggen. Nergens kom ik roest tegen wat door de lak komt.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Borgi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 21-06-2016

Gepost: 18 september 2017 08:27 PM
  [ # 30 ]

Na de wekelijkse wasbeurt toch ook even op inspectie gegaan.
En… ja hoor, zowel de rechterdeur als de linkerdeur hebben onderaan dit fenomeen.
Is het roest??? Mijn Cactus is van april 2016. Heeft iedere Cactus dit? Zijn er forumgenoten die dit niet vaststellen?
Woensdag even bij de dealer.

Profiel  
 
 
2 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook