3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
roest deuren cactus
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 18 september 2017 09:14 PM
  [ # 31 ]

Laat even weten wat die zegt. Ik zie wel verschillen bij mijn collega waren de achterdeuren vrijwel schoon van deze plekken. Bij de deur aan de bestuurderszijde komt het het vaakst voor.
Ik zit nog even te wachten op een vriendin, die heeft een Cactus vrijwel identiek aan die van mij zelfde bouwjaar en kleur. Ben benieuwd wat die vindt.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
G-ikX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 222
Geregistreerd: 27-09-2010

- BX 19 DIGIT
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Gepost: 18 september 2017 09:54 PM
  [ # 32 ]

Ik heb nogmaals bij mijn Cactus heel goed gekeken nadat ik eerder gemeld heb dat ik geen blaasjes kan vinden maar alles ziet er echt puntgaaf uit. Het betreft een Cactus van bj. 05/2014 die altijd buiten staat met 31000 km op de teller en voorzien van parelmoer lak.

Profiel  
 
HaPee
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 21-09-2017

Gepost: 21 september 2017 11:29 PM
  [ # 33 ]

Hallo allemaal. Ik heb nog niet eerder gepost maar lees al wel een tijdje mee. Sinds maart rij ik in een nieuwe Cactus Puretech 110 Feel. Het was een stock aanbieding. Heb er inmiddels 6000 km mee gereden. Een heerlijke auto maar helaas niet zo probleemloos als mijn vorige auto’s van andere merken. Vandaag had ik een afspraak bij de garage om voor de tweede keer de diffusers er opnieuw op te laten zetten. (De eerste keer was er een afgewaaid op de snelweg, nieuwe opgezet en deze laten nu ook weer los)
Op het C4 Cactus forum (UK) las ik al veel over de roestvorming op de deuren. En afgelopen week ook hier. Vanochtend voor ik naar de garage ging toch ook maar even bij mijn deuren gekeken. Alle vier de deuren zien er hetzelfde uit als hier op de foto’s. Ik heb er foto’s van gemaakt en dit ook maar gemeld bij de garage. Morgen weet ik hoe of wat ze er aan gaan doen. Ze gaan er lig wel iets aan doen want ze belde me op dat ik morgen de auto op kan halen maar voor de deuren een nieuwe afspraak moet maken. Ben benieuwd…

Profiel  
 
HaPee
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 21-09-2017

Gepost: 22 september 2017 06:52 PM
  [ # 34 ]

Hmm.. Vandaag heeft de dealer weer gebeld. Ze hebben nog wat extra werk. Een terugroep actie van Citroen. De scharnieren van de motorkap moeten worden vervangen. Gaat lekker zo. Maar wel goed opgelost Smile Ze hebben foto’s gemaakt van de deuren en naar Citroen Nederland gestuurd. Morgen kan ik de auto weer ophalen.

Profiel  
 
mart75
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 15-11-2015

Gepost: 23 september 2017 07:57 AM
  [ # 35 ]
Manuarmata schreef:

Ben je zeker dat er roest onder zit? Op mijn cactus zit op die plek al een gelijkaardige textuur van dag 1, het lijkt ook helemaal niet op roest onder lak, meer op een soort lijm met vezels.

Ik heb ook van die beginnende “adertjes” zoals het nu wordt genoemd en lang niet zo erg zoals op de getoonde fotos…maar het is wel serieus genoeg voor mijn dealer om over te gaan tot vervanging van de deuren en toe te geven dat het om roestvorming gaat van binnen uit…dacht eerst ook misschien geknoei met kit of zo, maar blijkt toch meer aan de hand, wat zeker niet mag gebeuren bij een auto van bijna 2 jaar oud, wat voor een merk dan ook…:(

Profiel  
 
mart75
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 15-11-2015

Gepost: 23 september 2017 01:16 PM
  [ # 36 ]
Rene E schreef:

Volgens mij heb je gelijk Manuarmata. Ik heb het ook nog eens grondig bestudeerd en 1 zo,n adertje los gekrabt, maar het is volgens mij ook geen roest.

Heb ook nog niet gehoord van Citroen dat het iets anders moet zijn of een andere reden voor de zgn “adertjes” onder de lak…gezien de kostbare oplossing van citroen om deuren te gaan vervangen…het verhaal van slordig met kit o.i.d. zou goedkoper zijn…;)

Profiel  
 
dr.emiel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 27-09-2009

- C5 X7 Exclusive V6.24 BVA6
- XM V6 VSX 12V Aut.
- GS/GSA GSA Break Spécial
- XM V6 Exclusive
Gepost: 23 september 2017 01:42 PM
  [ # 37 ]

Mmmm, zo zie je maar dat de Cactus in alles ‘de nieuwe eend’ is Razz

Yep, it’s me.

Profiel  
 
Rene E
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 30-08-2011

- DS 7 opera
Gepost: 25 september 2017 09:47 PM
  [ # 38 ]

Hallo, in de autoweek nr32 bij vraag en antwoord, staat een stuk over de cactus deuren.
Hoop niet dat de Cactus een Citrosud wordt, zoals in het verleden de Alfasud.
Ga toch van de week maar even naar de dealer, kijken wat hij ervan vind.
Zal proberen even 3 fotootjes te plaatsen.

Afbeelding Bijlagen
IMG_2237.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Rene E
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 30-08-2011

- DS 7 opera
Gepost: 25 september 2017 09:57 PM
  [ # 39 ]

3 foto lukt schijnbaar niet tegelijk.

Afbeelding Bijlagen
IMG_2241.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Manuarmata
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 14-08-2003

Gepost: 28 september 2017 04:35 PM
  [ # 40 ]

Gisten bij het wassen de cactus nogmaals onderworpen aan een inspectie en behoorlijk geschrokken. Die van mij is van november 2014, nog geen 3 jaar dus. niet alleen ontstaat er roest aan de onderkant van de deuren maar ook aan de klapramen.
Aan de onderkant begint het roest ook al door de lak te breken. Dus mijn twijfels dat het daadwerkelijk roest betreft zijn ook van tafel geveegd. Direct mee bij de dealer geweest die een dossier heeft opgestart.

Ik baal wel flink hoor, zelfs al zou ik 4 nieuwe deuren krijgen, welke garantie heb ik dat het dan goed is. heb geen zin in een cactus met deuren met een rammelende bekleding, in een andere tint, vol stof en druipers. Ze kunnen maar beter zorgen dat ze het deftig oplossen.

IMG_0074 by manuarmata, on Flickr

IMG_0075 by manuarmata, on Flickr

IMG_0076 by manuarmata, on Flickr

Citroen C4 cactus 1.2 e-THP shine.

Profiel  
 
mart75
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 15-11-2015

Gepost: 29 september 2017 04:13 PM
  [ # 41 ]

behalve bij de ramen, zo ziet het erbij mij ook uit…shark grey 2016.

Ik zou me geen zorgen maken om slecht spuitwerk, daar zal niemand bij gebaat zijn; de dealer niet maar ook zeker de schadehersteller niet die de deuren kaal aangeleverd krijgt..

Ook op het spuiten heb je weer garantie.

Alles aan de binnenkant van de deuren zoals isolatie komt allemaal nieuw erin en de rest wordt overgezet volgens mijn dealer

Profiel  
 
Rene E
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 30-08-2011

- DS 7 opera
Gepost: 29 september 2017 09:24 PM
  [ # 42 ]

Vanmiddag bij mijn dealer geweest, hij heeft foto,s van de deuren gemaakt. Binnenkort neemt hij contact met mij op. We wachten dus af. Toch ben ik niet blij, wat de oplossing ook gaat worden, weet uit ervaring dat na verloop van tijd, die delen die vervangen zijn, het eerst kleurverschil vertonen of andere ongemakken tevoorschijn komen.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 29 september 2017 09:42 PM
  [ # 43 ]

Tsja, Citroën kan nu ook niks beters meer doen denk ik. Ik hoop vooral dat ze het roestprobleem voor de facelift binnenkort (of het liefst nog eerder) opgelost hebben bij nieuwe Cacti. Zulke problemen hadden we immers al achter ons gelaten nadat de CX en de Eend uit productie gingen…

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Tinne
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 07-12-2015

Gepost: 03 oktober 2017 12:47 PM
  [ # 44 ]

Ook hier onder op alle deuren behalve de bestuurderskant adertjes…
TZT maar eens langs de dealer.

Profiel  
 
Typhoon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 24-05-2015

Gepost: 10 oktober 2017 09:59 PM
  [ # 45 ]

Ook hier last van 4 (!!!) roestige portieren, gisteren bij de dealer langs geweest, deze heeft van elk portier foto’s gemaakt en gaat de klacht doorzetten/bespreken met Citroën Nederland.

Profiel  
 
 
3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook