2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Prestige in aanbouw
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 januari 2018 06:54 PM
  [ # 16 ]
Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 28 januari 2018 10:19 AM
  [ # 17 ]

Goedemorgen iedereen.

Heb gisteren voor te beginnen alle schakelaars eerst gedemonteerd en een goedje gelegt om de corrosie eraf te halen. Ga vandaag verder met ze schoon te maken. Binnenverlichting brand wel met de schakelaar in de hemel nu echter nog niet via de contacten. Volgens mij heeft dit wel gewerkt maar is er door terugplaatsen van de hemel iets niet helemaal goed gegaan dat moet ik dus nog uitzoeken. Verder op het dash ziet de auto 3 deuren 4e nog niet maar heb alle lampjes vervangen in de cockpit dus of daar maakt die geen contact of in de deur moet ik ook nog even uitzoeken. Centrale vergrendeling werkt wel en ook het lampje van de slotcontrole detecteert dat alles ook daadwerkelijk dicht is en dat klopt ook na controle door mezelf. Dus het is nog even zoeken maar kom er hopelijk wel aan uit !

Groeten Patrick

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 16 februari 2018 08:58 AM
  [ # 18 ]

Goedemorgen iedereen.

Ben momenteel weer een stuk verder in het proces. Stoelen zitten er allemaal in voorzien van nieuw leer Smile
De binnenverlichting werkt ook weer. Had het kastje kapot in het middenconsole. Hiervoor een nieuw exemplaar geplaatst maar bij uit elkaar halen kwam ik erachter dat de defecte goed te repareren valt en dat ga ik ook weer doen nadat de Prestige klaar is. Deurschakelaars heb ik afgekookt en met koekiedent tabletten blitzend schoongemaakt. Daarna in de WD40 gesprayt en ze schakelen weer als nieuw. Nu zit ik echter nog met ik denk een klein probleem. De bestuurdersvoordeur schakelde eerst goed op het dashboard dus deur open streepje in de cockpit aan. Nu echter blijft als de deur dicht gaat het streepje branden ?? Binnenverlichting schakelt wel mooi af als de deur een paar tellen dicht is ? Iemand ervaring hiermee en hoe dit op te lossen valt ?

Graag weer jullie advies ??

Alvast bedankt Patrick

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 februari 2018 09:45 AM
  [ # 19 ]

Het zijn 2 verschillende schakelaars.

De binnenverlichting wordt naar massa geschakeld door de schakelaar in de A-stijl.

De “deur open”-melding door een contactje in de deursluiting aan de sluitzijde van de deur.

Die laatste blijft waarschijnlijk hangen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 16 februari 2018 10:39 AM
  [ # 20 ]

Hoi Rene.

Dank je wel voor je hulp. Is dit makkelijk te verhelpen of moet ik hier
iets voor uitbouwen en dan smeren of iets dergelijks ?

Groet Patrick

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 februari 2018 10:50 AM
  [ # 21 ]

“deur open”-schakelaartje zit aan de binnenkant van de deur, dus bekleding eraf en dan het draadje volgen naar de deursluiting.

Mogelijk helpt smeren.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 07 maart 2018 07:19 PM
  [ # 22 ]

Hallo allemaal.

Even een vraag omtrend mijn Prestige. Had het probleem dat de brandstofpomp niet meer inschakelde.
Dit heb ik uiteindelijk gevonden en ze loopt met een draad buiten de auto weer via het relais schakelt netjes in en uit bij afslaande motor etct dus schakeling klop. Echter ben ik de originele gele + draad gaan nalopen en deze stop ergens in het middenconsole althans is losgeschoten want er zit een fabriekstekker vanaf de pomp aan. Weet toevallig iemand waar de gele draad uit het motorcompartiment uitkomt in de auto zodat ik de + weer kan koppelen in de auto ? Anders zou ik een nieuwe draad moeten trekken kan ook wel maar liever weer alles origineel. Wie weet waar deze zit ? De draad dus vanaf het relais terug de auto in ? Graag jullie hulp weer ?

Alvast bedankt Patrick

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 08 maart 2018 08:44 AM
  [ # 23 ]
Patrick Kessels schreef:

Goedemorgen iedereen.

Heb gisteren voor te beginnen alle schakelaars eerst gedemonteerd en een goedje gelegt om de corrosie eraf te halen.
Groeten Patrick

Wat leg je hier precies waarin? Ik neem aan de je niet je complete knoppenblokje in de cola pleurt Wink Ik ben wel benieuwd wat je gebruikt voor de relatief gevoelige onderdelen als het op corrosie behandeling aankomt en het hier bovendien om kopercorrosie gaat (neem ik aan) ipv ijzercorrosie.

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 08 maart 2018 09:35 PM
  [ # 24 ]

Hoi Frans.

Ik heb de schakelaars alleen deurschakelaars schoon laten bruisen in kukident tabletten.
De schakelaars worden dan echt mooi schoon alle groene corrosie is er dan af. Daarna heb ik ze in de WD40 gezet. Ze schakelen als nieuw op alle deuren. Binneverlichting werkt meteen nu. De WD40 gebruik ik zodat het niet opnieuw corrodeert wat als je ze niet bij houdt en gezien de leeftijd zeker ooit wel weer eens gebeurd. Echter na de reparaties onderhoud ik nu alles goed dus bij is dat zeker geen issue meer. Ben nu alleen nog op zoek naar kabel in het interieur afkomstig van het relais wat de brandstofpomp bestuurt. Weet jij dat toevallig aangezien de jouwe ook volledig gestript is geweest ? vanaf de pomp komt de + kabel met een stekker af fabriek mannetje vrouwtjes zijde moet vanaf het relais komen ? Weet jij dat zo ?

Of iemand anders hier ?

Groet Patrick

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 08 maart 2018 11:08 PM
  [ # 25 ]

Kukident!? fantastisch! Goeie tip.

Die kabel. Je vraag is waar die loopt? Dat is een goeie. Ik heb veel, heel veel los gehad, maar de pomp moet ik toevallig nog vervangen (je weet dat die ongeveer rechts onder de achterbank zit, net voor de dwarsbuis tussen de achterwiel ophanging). Ik weet wel dat er onder de vloerbedekking wat kabels lopen naar de kofferruimte. Maar ik heb net even op mijn foto’s gekeken en ook als ik afga op wat ik tot nu toe heb aangesloten loopt die kabel niet binnen langs, maar “gewoon” onderlangs via het subframe (ik zou zeggen langs de binnenzijde van de rechter lengtebalk). Daar langs die balk zit ook ergens een kunststof kastje (nog niet echt in gekeken bij mij….) , een ieder geval een hoop om het een en ander in de beschermen zoals stekkertjes. Maar om nu een relais onder je auto te houden…dat durf ik je dus niet te vertellen.Ik kan binnenkort wel eens even onder de auto duiken en de kabels eens even volgen, kijken waar ik uitkom. Ik denk alleen niet dat ik daar dit weekend nog aan toe kom.

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 10 maart 2018 06:26 PM
  [ # 26 ]

Dag Frans.

Kabel probleem is opgelost die heb ik gevonden. De kabel van de pomp loop vanonder de achterbank naar voren.
Afgaand op de lengte van de kabel moest daar ergens een stekker liggen en die heb ik dus vandaag gevonden.
Ingeplugt starten en hup lopen. Komende week gaat ze voor de groote beurd en apk naar de garage. Daarna uit de schorsing halen en dan begint hopelijk het genieten. En vooral genieten van het veele werk wat eraan was. Kleinigheden los ik tussendoor op maar dat komt goed.

groet Patrick

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 14 juli 2018 11:56 AM
  [ # 27 ]

Hallo Allemaal.

Zo intussen is er weer aardig iets gebeurd met Prestige. Na het plaatwerk richting de garage voor flink onderhoudt en ook dat heeft ze beter gemaakt.
Ze heeft een groote beurd gehad alle vloeistoffen ververst en uiteindelijk bleek de octopus en radiateur aan vervanging toe te zijn en ook deze nieuw laten plaatsen. Na dit alles een heerlijke bolide met 2 jaar verse APK en geen punten op het rapport . Smile Heb alleen een vraag omtrend de airco. Deze is leeg maar nagenoeg wel dicht. Heb hem laten afpersen bij de garage en bleek dus dicht en goed te zijn. Enige nadeel hij werkt vooralsnog schijnbaar alleen op R12. Deze zal dus geretrofit moeten worden. De garage zei dat alleen de droger voldoende is ? Klopt dit en kan hij dan naar 134A omgezet worden ? Ze zeiden ook dat 134 nu zou werken maar dat ik dan binnen 2 maanden op de stoep zou staan met een kapotte aircopomp ? Hoe denken jullie erover en wat zou er moeten gebeuren ?

Groet Patrick

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 juli 2018 12:19 PM
  [ # 28 ]

Als je het goed wil doen:
Systeem geheel reinigen.
Nieuwe droger/filter.
Juiste olie in het systeem/pomp.
Alle o-ringen vervangen, dus bij elke koppeling en op de pomp.
Juiste overdrukklep plaatsen.

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 14 juli 2018 12:23 PM
  [ # 29 ]

Hey dag Arjan.

Op de droger na zit er volgens mij standard alles in van Citroen dus ringetjes ja maar kleppen en dergelijke zijn deze dan niet goed van Citroen wat er nu in zit ? Wat kost zo’n droger ? Enige idee en waar verkrijgbaar ?

Dank je wel alvast voor de reactie

Mvg Patrick

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 14 juli 2018 02:55 PM
  [ # 30 ]

AircoBolt heeft die van mij ooit leeggehaald en met een ‘blend’ gevuld. Meer heeft hij toen niet gedaan. Ging prima, tot de verdamper in het interieur lek raakte.

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook