3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
ID-motor in traction
camionnette
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 02-09-2017

- Traction Avant 11BN
- Traction Avant 11BN Camionnette
Gepost: 30 oktober 2017 07:25 PM
  [ # 31 ]

Kleine (?) tegenslag.
Tijdens het schoonmaken van het onderblok ontdek ik dat er een scheur zit tussen de 2e en de 3e cilinder, in het tussenschot…....
De scheur gaat zeker tot halverwege het tuusenschot naar beneden.
Vraag me af hoe zo’n scheur ontstaat, misschien door vorst. Of het is een gietfout waar gewoon al die tijd mee gereden is. Je kunt ook hoogteverschil voelen op de scheur. Dat kan problemen met de koppakking geven.

 

Afbeelding Bijlagen
scheur_in_onderblok.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
camionnette
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 02-09-2017

- Traction Avant 11BN
- Traction Avant 11BN Camionnette
Gepost: 30 oktober 2017 07:30 PM
  [ # 32 ]

De bussen zijn nog heel goed. Vrijwel géén stootranden erin. Alleen ff honen is voldoende.
Ik moet ze alleen nog checken op on-rondheid.
Ik zou ze best willen hergebruiken, maar ik weet nog niet of er losse sets zuigers te vinden zijn. Moet ik nog navragen bij een revisie bedrijf.

Afbeelding Bijlagen
cilinderbus.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
camionnette
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 02-09-2017

- Traction Avant 11BN
- Traction Avant 11BN Camionnette
Gepost: 03 februari 2018 10:39 PM
  [ # 33 ]

Het heeft even geduurd, maar ik ben nu weer begonnen met het “nieuwe” onderblok. Dit blok is van een DW-motor, met de bolle zuigers. Het had ca 85pk. Moet genoeg zijn voor mijn oefening Smile

Afbeelding Bijlagen
DW_onderblok.jpgDW_onderblok_geschilderd2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
camionnette
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 02-09-2017

- Traction Avant 11BN
- Traction Avant 11BN Camionnette
Gepost: 10 februari 2018 09:47 AM
  [ # 34 ]

De cilinderkop is naar het revisiebedrijf geweest. Zag er allemaal nog goed uit. De kop is gespoeld en gevlakt.

Afbeelding Bijlagen
kop_gevlakt.jpgkop_gedemonteerd.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
kfc_ice
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 277
Geregistreerd: 02-08-2007

- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 13 februari 2018 06:00 PM
  [ # 35 ]

Het ziet er goed uit. Blijf zo bezig!

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
camionnette
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 02-09-2017

- Traction Avant 11BN
- Traction Avant 11BN Camionnette
Gepost: 19 februari 2018 08:53 PM
  [ # 36 ]

Nu ik het hele onderblok goed schoon heb gemaakt blijkt dat de bronzen lager van de nokkenas ontbreekt. Het gaat om het middelste lager. Die bronzen bus is niet aanwezig. Het lijkt er zelfs sterk op dat hij nooit gemonteerd is geweest….
Vreemd want dan gaat er oliedruk verloren en dat lijkt me niet goed….
Misschien weet iemand of/waar er nog zulke bussen te koop zijn?
Ik heb een oud tractionblok staan maar heb geen idee hoe je zo’n bus er onbeschadigd uit zou kunnen krijgen…...

Profiel  
 
kfc_ice
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 277
Geregistreerd: 02-08-2007

- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 20 februari 2018 10:07 AM
  [ # 37 ]

Dit lijkt me straf om zonder bronzen bus te draaien.
Heb je eventueel een foto hiervan?

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
camionnette
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 02-09-2017

- Traction Avant 11BN
- Traction Avant 11BN Camionnette
Gepost: 20 februari 2018 06:57 PM
  [ # 38 ]

Ik heb gekeken in het traction-onderblok en daar zitten géén bronzen bussen in. De diameters van de drie nokkenas-lagers zijn echter wel hetzelfde als van deze nokkenas.
De foto’s van het ontbrekende lager:

Afbeelding Bijlagen
middenlager_nokkenas_ontbreekt2.jpgmiddenlager_nokkenas_ontbreekt.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
camionnette
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 02-09-2017

- Traction Avant 11BN
- Traction Avant 11BN Camionnette
Gepost: 21 maart 2018 08:22 PM
  [ # 39 ]

Uit een ander onderblok heb ik de bronzen bus uitgetikt met behulp van een passend slagblokje, wat ik op de draaibank heb gemaakt. Ging vrij eenvoudig. Vervolgens de bus schoongemaakt en in de diepvries gelegd. Het onderblok op zn kant gelegd en de koude bus er weer in getikt. Ook dat ging vrij vlot. Zelfs het gaatje voor het oliekanaal zit op de goede plek.

Afbeelding Bijlagen
bronzen_bus_nokkenas_1.jpgbronzen_bus_nokkenas_2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
2cvMaarten
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 806
Geregistreerd: 30-04-2006

- C3 1.6 e-HDi Collection
- C5 Break 2.0 16v
- 2CV 2cv6 special
Gepost: 22 maart 2018 02:20 PM
  [ # 40 ]

Netjes! Zo zie je maar, met goede tooling is veel mogelijk!

Huidig assortiment: C3 1.6 e-HDI 2012, 2cv6 special 1986, C5 2.0 16v 2006
De exen: ZX 16v 1997, C5 2.0 16v 2001, 2cv6 1983, C4 1.6 HDI 2005, C2 1.4i 2004

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook