1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
De Nieuwe C4 Cactus serie 2 (2018)
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 01 november 2017 06:42 PM

Van de voorpagina.

De Nieuwe C4 Cactus, de comfortabele hatchback met een unieke persoonlijkheid

Citroën onthult de Nieuwe C4 Cactus, zijn nieuwe compacte hatchback. De C4 Cactus is op vele punten verbeterd en voorzien van de vereisten in het segment voor wat betreft technologie en motoren.

Tegelijkertijd blijft hij opvallen met zijn unieke persoonlijkheid en comfort. Het ontwerp is uiteraard weer uitgesproken en modern en heeft aan status gewonnen. Het interieur van de Nieuwe C4 Cactus voorziet de inzittenden van ongeëvenaard comfort. De Nieuwe C4 Cactus biedt het Citroën Advanced Comfort®-programma en is het eerste model in Europa met een veersysteem met Progressive Hydraulic Cushions™ (PHC) waarmee het ‘zwevend tapijt’-effect voor een breed publiek toegankelijk wordt. Bovendien is de Nieuwe C4 Cactus de eerste auto ter wereld met Advanced Comfort Seats. De Nieuwe C4 Cactus biedt met zijn unieke persoonlijkheid het nieuwste van het nieuwste op het gebied van topcomfort en is klaar om de markt in het eerste kwartaal van 2018 te veroveren.

Na de introductie van de C3 in 2016 en het SUV-offensief in 2017 met de C3 Aircross en de C5 Aircross (in China), gaat Citroën nu een stap verder met het uitrollen van zijn productoffensief en weet het merk de wereld wederom te verrassen met zijn nieuwe compacte hatchback, de Nieuwe C4 Cactus. Dit nieuwe model zorgt voor originaliteit in het C-segment door de unieke persoonlijkheid van de C4 Cactus te combineren met het comfort van de C4. De Nieuwe C4 Cactus is daarnaast voorzien van 12 rijhulpsystemen, 3 connectiviteitssystemen, motoren van de nieuwste generatie, en een prestigieus design.

De Nieuwe C4 Cactus biedt inzittenden met zijn moderne en aparte design een totaal nieuwe beleving van welzijn. Daarvoor heeft Citroën voortgebouwd op zijn technologische erfgoed op het gebied van innovatieve veersystemen om die voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk te maken. Zo is de Nieuwe C4 Cactus het eerste model in Europa dat wordt uitgerust met een veersysteem met Progressive Hydraulic Cushions™ (PHC), en de eerste auto ter wereld met Advanced Comfort Seats, die ongeëvenaard zit- en rijcomfort bieden.

De Nieuwe C4 Cactus brengt zijn unieke karakter op natuurlijke wijze tot uiting door middel van een nieuw, gedurfd en expressief front, gerestylede zijpanelen en portieren en een achterzijde die op stijlvolle wijze wordt geaccentueerd door de led-achterlichten met 3D-effect die doorlopen in de achterklep. Vanwege zijn slim bemeten en royale vormen waaraan het carrosserieontwerp zijn pure karakter te danken heeft, breekt hij radicaal met de traditionele, strenge normen van het segment. Met zijn compacte afmetingen en wielbasis van 2,60 m heeft hij een dynamisch en wendbaar karakter, terwijl de binnenruimte volgens de norm van het segment is gebleven. Hij heeft de bekende grafische Citroën-elementen die de carrosserielijnen benadrukken, waaronder Airbumps® onderaan de portieren, een doorlopend glazen taillelijn, een optisch zwevend dak, een voorzijde met een over twee niveaus verdeelde lichtsignatuur en led 3D-achterlichten. Er kan worden gekozen uit 31 personaliseringsmogelijkheden voor het exterieur met negen carrosseriekleuren en vier Color Packs met fraaie kleurnuances waarmee de klant zijn auto helemaal naar wens kan maken. Het strakke, functionele en overzichtelijke interieur biedt rust. Er zijn maar liefst vijf aparte interieurstijlen leverbaar die allemaal licht, zacht en verfijnd zijn.

De Nieuwe C4 Cactus tilt comfort in een auto naar een hoger niveau. Zo heeft de Nieuwe C4 Cactus alle elementen van het Citroën Advanced Comfort®-programma en is hij als eerste model in Europa voorzien van de nieuwste technologieën die modern comfort waarborgen. Het rijcomfort is van het allerhoogste niveau dankzij het voor Europa gloednieuwe veersysteem met Progressive Hydraulic Cushions™ (PHC), die oneffenheden in het wegdek filtert en de passagiers het gevoel geeft op een zwevend tapijt te zitten. Het is ook de eerste auto ter wereld met de nieuwe Advanced Comfort Seats van topkwaliteit, die de ultieme, comfortabele zithouding bieden. Ook met geluidsisolatie en voorzieningen voor het dagelijks gebruik maakt de Nieuwe C4 Cactus een grote sprong voorwaarts. Rust en ontspanning bieden 12 rijhulpsystemen en 3 connectiviteitssystemen. Krachtige en efficiënte motoren zorgen voor veel rijplezier en gemoedsrust achter het stuur.

Citroën wil toonaangevend worden op het gebied van comfort en als allround merk dit topcomfort bereikbaar maken voor zoveel mogelijk mensen. Met de nieuwe C4 Cactus en de introductie van het veersysteem met Progressive Hydraulic Cushions™ , bieden wij een originele compacte hatchback die met zijn tijd is meegegaan.” Linda Jackson, CEO van Citroën.

Technische kenmerken:
Lengte: 4,17 m
Breedte: 1,71 m
Hoogte: 1,48 m
Wielbasis: 2,60 m
Volume kofferbak: 358 L

Tekst en foto’s: Citroën Nederland.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 01 november 2017 07:09 PM
  [ # 1 ]

Nou, niet mis. Vind hem mooier, minder neeps aandoen. Geen Airbumps meer, nou ja iets dat erop lijkt onderaan de portieren. Jammer dat er geen interieurfotootjes zijn.

Profiel  
 
reinoud
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 29-05-2017

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 Shine
Gepost: 02 november 2017 09:32 AM
  [ # 2 ]

Hij is mooi en lijkt me heel prettig om in te rijden. Alleen vind ik het geen cactus meer. Daarnaast mis ik de dakstijlen die stoer zijn en kenmerkend zijn van de eerste generatie cactussen.

Maar ik denk wel dat deze beter verkocht gaat worden omdat het een minder excentriek ontwerp is (minder opvallend/apart). De komende jaren blijf ik nog wel lekker eigenwijs in mijn échte cactus rijden smirk

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 02 november 2017 12:51 PM
  [ # 3 ]

Foto’s van het interieur hier: https://www.autoweek.nl/nieuws/facelift-voor-citroen-c4-cactus/

Alleen weer die tablet die door een of andere beun op het dashboard geplakt lijkt te zijn. Bouw dat ding nou in!

Verder vind ik ‘m erg geslaagd!

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 02 november 2017 01:02 PM
  [ # 4 ]

Is dat niet gewoon het interieur van de eerste generatie? Ik zie geen verschil eigenlijk…

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 02 november 2017 01:08 PM
  [ # 5 ]

Ik meen ergens gelezen te hebben dat het interieur hetzelfde is gebleven, dus dat je geen verschil ziet lijkt me dan wel te kloppen.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
reinoud
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 29-05-2017

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 Shine
Gepost: 02 november 2017 02:14 PM
  [ # 6 ]
Feije schreef:

Is dat niet gewoon het interieur van de eerste generatie? Ik zie geen verschil eigenlijk…

In de hoofdtekst staat:  “Het is ook de eerste auto ter wereld met de nieuwe Advanced Comfort Seats van topkwaliteit, die de ultieme, comfortabele zithouding bieden”.

Er verandert dus wel wat in het interieur, al ziet het er wel ongeveer hetzelfde uit. Ook de functionaliteiten op het touchscreen zijn verbeterd.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 02 november 2017 02:39 PM
  [ # 7 ]

Uiteraard, er zitten andere stoelen in, maar het dashboard enzo zijn allemaal hetzelfde gebleven, dat bedoelde ik

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 02 november 2017 04:30 PM
  [ # 8 ]

Armsteun voorin is niet hetzelfde, als inde eerste modellen cactus, beter of slechter ?? of kan je die ook verschuiven en of verzetten in hoogte als in de C4 2010 ph 2 .

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 02 november 2017 05:14 PM
  [ # 9 ]

In het begin was het de C4 Cactus die een positief “shock” effect hadden op de mensen. Het was nieuw…... Alle begint nu al veel verfijnder te worden.

Ik vind de nieuwe (eigen vanaf de 1e C4 al) een toppertje!

Het is dat het me niet waard is om een nieuwe auto te kopen omdat ik de km’s niet maak en derhalve genoegen neem met een ouder beestje Wink

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 02 november 2017 08:20 PM
  [ # 10 ]

Hmm, ik hoop wel dat ze het interieur hier en daar net wat degelijker hebben gemaakt. Het voelde voor de prijs allemaal helemaal niet zo gek aan hoor, maar je merkte hier en daar wel dat ze op sommige dingen flink bezuinigd hadden (zowel qua geld als qua gewicht). Dan moeten ze hem niet duurder maken met hetzelfde interieur (op de stoelen na dan).

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Longhill
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 23-12-2014

Gepost: 02 november 2017 09:42 PM
  [ # 11 ]

Tsja,het zal allemaal wel meer georienteerd zijn op de ‘‘smaak’‘van het grote publiek, maar om die reden verliest de nieuwe Cactus naar mijn mening zijn prikkels. De een werd geprikkeld door het nieuwe en onconventionele, de ander door het gebrek aan conformiteit met de conventionele merken. De laatste groep wordt nu bediend, ongetwijfeld om de verkoopcijfers verder op te krikken en om een opvolger van de C4 te maken. Helaas levert Citroen hiermee een deel van zijn innovatieve karakter in om commerciele redenen. In feite lijkt de nieuwe Cactus uiterlijk nog nauwelijks op zijn voorganger. En dat is te betreuren; want juist de airbump-cactus heeft voor velen juist dat in veel opzichten onderscheidende, dat innovatieve, dat andere ten opzichte van de Golf-lookalikes. Helaas worden deze opvallende eigenschappen met de introductie van de nieuwe Cactus veelal te niet gedaan. Hopelijk gaat onze Cactus de geschiedenis in als een opvolger in het rijtje van o.m. CX, BX, DX en 2CV:-)

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1277
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 02 november 2017 10:39 PM
  [ # 12 ]

De komst van de Cactus was voor mij een echte opsteker.
Helaas nu een vreselijk “versaaide” upgrade.
Ik hoop dat het ding zijn comfort claims waarmaakt.
Anders laat maar zitten….

Profiel  
 
Brun
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 08-10-2014

- ID/DS DS 23 Pallas
Gepost: 03 november 2017 05:38 AM
  [ # 13 ]

Ik vind hem prachtig maar koester m’n DS en heb eerder Acadiane gereden en kan de luxe van een C5 heel erg waarderen.

Volgens mij heb ik geen smaak of ben helemaal de weg kwijt….

Oftewel, elk model zijn eigen doelgroep / voor ieder wat wils / niemand verplicht je om te kopen.

Zolang Citroen er maar af en toe een eigenzinnig of heel vernieuwend exemplaar uitpoept vind ik het wel best. 

Kwestie van commercieel overleven met behoud van de historisch faam als eigenzinnig merk.

 

 

DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo

“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43018
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 03 november 2017 08:43 PM
  [ # 14 ]

Ik vind het wel grappig om te lezen dat de meeste mensen die hier afgeven op de nieuwe cactus zelf geen cactus hebben en d’r ook niet snel een kunnen of zullen kopen. Iets met beste stuurlui…?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 03 november 2017 09:10 PM
  [ # 15 ]

Ik vind ‘m een heel stuk volwassener ogen dan de vorige eerlijk gezegd, de achterzijde is het sterkst verbeterd door de achterlichten. Ik ben alleen niet te spreken over de tablet, maar dat is niet specifiek voor de C4 Cactus.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook