2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
APK perikeltjes
IDealist
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1485
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 14 mei 2018 10:17 PM
  [ # 16 ]

Bij een DS is het in zoverre makkelijker dat de moer een stuk kleiner is dan van een A-type Rolling Eyes

Die draai je bij de DS aan de binnenzijde los en dan verwijder je inderdaad de as. Daarna kun je naar hartelust kneden.

Ik ben de afkeur van perfect uitziende lagers met 0,0 speling wel een beetje beu… wat een farce zo’n APK.

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
waterman
> 30000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39003
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 15 mei 2018 08:04 AM
  [ # 17 ]

alles gaat en staat met de kennis en kunde van de keurmeester. Dat gedoe wat jij beschrijft, dat heb ik nooit. En mijn auto’s worden door de dealer gekeurd, niet door een specialist of bandentoko.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
IDealist
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1485
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 15 mei 2018 10:21 PM
  [ # 18 ]

Ik laat de apk doen door een zeer bekwaam Volvo-specialist. Maar…het naakte feit dat die beste mannen niet eens een vetspuit in huis hebben, illustreert het type auto dat daar over de vloer komt. Volvo’s heven al heeeel lang niet meer doorgesmeerd te worden. De beste heren horen zelden nog iets anders dan moderne gesealde industrielagers.

Ga dan maar naar een ander: neuh…ik heb 4 auto’s die periodiek naar de APK moeten. Die worden nu op <1 km van mijn huis gekeurd. Als ik dat elders moet gaan doen dan past dat logistiek niet meer in mijn leven. Ik kan nu een auto wegbrengen en erbij blijven of naar huis lopen. Voor de Volvo’s (2) heb ik nooit vervangend vervoer nodig (ze zijn, afkloppen, nooit voor iets anders daar dan een jaarlijkse beurt met APK).

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23395
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 mei 2018 09:17 AM
  [ # 19 ]

Je krijgt ook gezeik als je fusees (atype) speling hebben. Die mag 1mm (!) opwaarts zijn. Dat is heel veel als je er aan voelt. Iedere volvo keurmeester keurt dat af…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
furriegurrie
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- Xsara 1.6 Plaisir
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 16 mei 2018 11:23 AM
  [ # 20 ]

Een route die je wellicht vanwege het verstoren van een verder goede relatie met je garage niet wilt bewandelen is natuurlijk het zelf aanvragen van een herkeuring ivm onterechte afkeur…

Profiel  
 
waterman
> 30000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39003
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 16 mei 2018 11:58 AM
  [ # 21 ]
IDealist schreef:

.. Maar…het naakte feit dat die beste mannen niet eens een vetspuit in huis hebben, illustreert het type auto dat daar over de vloer komt. Volvo’s heven al heeeel lang niet meer doorgesmeerd te worden. De beste heren horen zelden nog iets anders dan moderne gesealde industrielagers.

Ik snap je overweging hoor. Maar mijn ervaring is gewoon dat het laten keuren van de wat meer afwijkende auto bij een niet-met-het type-bekend keurmeester vaak kan leiden tot onterechte afkeur of discussie. Voor mijn moderne auto’s ben ik daar niet zo bang voor, inmiddels hebben alle auto’s zo’n beetje dezelfde constructie qua stuur- en fuseekogels, wiellagers en tandheugelstuurhuizen. Maar bij de ouwe bakken is dat een toch snel een ander verhaal. De Mercedes laat ik daarom bij de Mercedesdealer keuren en de Jeep bij een citroëndealer die heel goed bekend is met oudere techniek bestaande uit fuseepennen, bladveren, ladderchassis en trommelremmen. Geen discussie en ook geen angst voor de steekproefvent van de RDW.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
IDealist
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1485
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 16 mei 2018 10:01 PM
  [ # 22 ]

Klopt. Nu is m’n Volvoman ook weer niet geheel Citro-foob want hij heeft wel eens een eend en mehari in onderhoud gehad, dus over de lichte speling in de fusees deed hij niet moeilijk, hem was bekend dat daar behoorlijk wat op mag zitten. Hij heeft alleen een wiellager-fetish… smirk

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook