11 van de 12
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 Volgende > 
   
1.2 pure tech motor
d-super
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 195
Geregistreerd: 05-06-2004

- ID/DS DSuper
- C3 1.2 Puretech
Gepost: 12 oktober 2021 08:49 PM
  [ # 151 ]
Profiel  
 
Aircross
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 25-12-2019

- C5 Aircross 1.2 Puretech eat8 130 Feel
Gepost: 12 oktober 2021 09:14 PM
  [ # 152 ]

Russische skinheads en engineering Smile

Mon espoir et en pennes

ZX 16v
XM 2.0 turbo ct
XM V6 3.0I Break
Xantia activa V6
C4 Cactus 1.2 PureTech 130 EAT6 Shine
C5 Aircross 1.2 PureTech 130 Business plus
C5 Aircross 1.2 Puretech 130 Eat8 Feel

Profiel  
 
René
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27690
Geregistreerd: 27-04-2004

- C1 5 deurs
- C5 Berline
- C4 (2004-heden) Cactus
Gepost: 12 oktober 2021 09:18 PM
  [ # 153 ]

Mwa, vind ik niet.  Hij praat echt geen onzin.

 

Profiel  
 
d-super
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 195
Geregistreerd: 05-06-2004

- ID/DS DSuper
- C3 1.2 Puretech
Gepost: 12 oktober 2021 09:34 PM
  [ # 154 ]

Het is een voor ons aparte manier van presenteren, maar de man weet volgens mij wel waar hij het over heeft.
Het feit dat hij het over een olie ververs interval van 10000 km heeft zegt mij in deze genoeg. (ik ververs de olie zelf 1x per jaar, ongeacht de kilometers…)

Profiel  
 
JKER
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 13 oktober 2021 05:51 AM
  [ # 155 ]

Ja maar er wordt toch niets nieuws verteld hier? Door het zo op te sommen en laten zien, lijkt het dramatischer dan het wellicht is.
Ik kreeg niet mee hoe oud resp. hoeveel km dat blok, en in welke omstandigheden, gedraaid heeft. Over de turbo uitvoeringen heeft hij het niet eens. Of de mechanische problemen daar meer of minder voorkomen is dus niet te herleiden.

Profiel  
 
wimb
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2924
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 13 oktober 2021 06:31 AM
  [ # 156 ]
Aircross schreef:

Russische skinheads en engineering Smile

Rare en stigmatiserende opmerking. Kerels met kaalgeschoren hoofden zijn er met alle nationaliteiten.

Dat gezegd hebbende vind ik het filmpje informatief en objectief. En voor degene die zich in het wel en wee van de Puretech motor heeft verdiept wordt er niets nieuws verteld.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Citroensmgz
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2709
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 13 oktober 2021 09:34 AM
  [ # 157 ]

Ik vindt het commentaar weinig diepgaand, en er is totaal geen informatie over de staat van de motor: Leeftijd, kilometers etc.
Als zo’n blokje 3 ton heeft gelopen , of zelfs 2 , dan verbaasd me de staat niet. De eisen aan motoren voor wat betreft emissie, zuinigheid en CO zitten niet echt in lijn met een lange levensduur. Daarnaast: Als je wel eens een 900 cc blok uit een fiat 127 hebt gezien na 100.000 kilometer dan was die ook rijp voor de schroot: Maar dat is 70’er jaren werk.
Tevens: Als je hier in Nederland naar de sloper ga en je haalt 10 motoren uit elkaar dan vindt je waarschijnlijk ook bergen shit: Die auto’s zijn niet voor niks op de sloop beland, en lang niet allemaal omdat de APK te duur werd.
Instructief wel voor als je zo’n blok uit elkaar wilt halen, en om te zien hoe “minimalistisch” het gemaakt en gemonteerd is. Kun je ook goed zien dat ze toch een EP hebben genomen en er een cilinder afgehaald, en daarna nog het nodig veranderd.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
JW
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 632
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 13 oktober 2021 11:43 AM
  [ # 158 ]

Gisterenavond heb ik die YT even afgespeeld.

In mijn herinnering werd er wél een jaartal en een leeftijd genoemd van dit blokje, welke dat precies waren weet ik niet meer.
Maar er staat me iets bij dat het geen echt oud blok was, met heel veel kilometers.

Even opnieuw afspelen?

Groet,
JW

Profiel  
 
Menno
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1606
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 13 oktober 2021 12:23 PM
  [ # 159 ]

2016 uit een C1, 82 pk variant.

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Perla Nera
Peugeot 2008 1.2 Allure ETG 2017 Gris Platinium

Profiel  
 
Citroensmgz
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2709
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 13 oktober 2021 12:24 PM
  [ # 160 ]

Komt uit een 2016 C1, geen verdere info over kilometrage. Je was me voor.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
JKER
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 13 oktober 2021 01:09 PM
  [ # 161 ]

C1? ik heb altijd begrepen dat daar een van oorsprong Daihatsu maar nu Toyota 3-cylinder in lag? Dat was dit niet, of hebben ze voor Rusland een aparte modellen resp. motoren politiek vanuit PSA/Stellantis?

Profiel  
 
Menno
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1606
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 13 oktober 2021 01:22 PM
  [ # 162 ]

Nee de nieuwe C1 heeft ook dit 82 pk 1.2 motortje in het gamma …

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Perla Nera
Peugeot 2008 1.2 Allure ETG 2017 Gris Platinium

Profiel  
 
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8140
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 oktober 2021 01:24 PM
  [ # 163 ]
JKER schreef:

Ik heb altijd begrepen dat daar een van oorsprong Daihatsu maar nu Toyota 3-cylinder in lag?

Tot 2014.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
JW
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 632
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 13 oktober 2021 04:24 PM
  [ # 164 ]

Tot 2014 werd alleen de 1.0 motor geleverd in de C1.
Daarna kwam er ook de 1.2 EB2 PSA motor in, maar de 1.0 bleef wel in het programma. En dat is die motor uit het Verre Oosten.

Groet,
JW

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3315
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 14 oktober 2021 08:32 AM
  [ # 165 ]

Je zou wensen, dat elke dealer zijn monteurs zou verplichten naar dit filmpje te kijken.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
11 van de 12
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2021 | adverteren
Facebook