9 van de 13
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Godinnengekte
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4862
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 21 januari 2019 04:50 PM
  [ # 121 ]
waterman schreef:

Ja, maar als je een ds een beetje lekker en vlot wil hebben dan heb je minimaal 180 nm nodig, bij een lekker laag toerental. Het fijnste is 300 nm ofzo, vanaf 1500 toeren. Dan heb je cilinderinhoud en turbootjes nodig.

Helemaal waar, maar zou zo’n Rover V8 niet in de DS passen, is betrekkelijk klein blokje.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 21 januari 2019 10:10 PM
  [ # 122 ]
waterman schreef:

Ja, maar als je een ds een beetje lekker en vlot wil hebben dan heb je minimaal 180 nm nodig, bij een lekker laag toerental. Het fijnste is 300 nm ofzo, vanaf 1500 toeren. Dan heb je cilinderinhoud en turbootjes nodig.

Mijn 5 cilinder 2.5T bijvoorbeeld. Het mooiste dat die Zweden (ok, een Koeniggsegg is ook fraai) ooit gebouwd hebben, helaas maar tot 2014… Voldoet aan jouw functie-eisen: 320 Nm vanaf 1.500 rpm en dan een hele vlakke koppelkromme tot een heel hoog toerental (met orchestraal geluid). Hang daar een boterzacht schakelende en eveneens onverwoestbare automaat van het Japanse Aisin aan en je vraagt je af: hoe krijg ik dit aggregaat in mijn Godin?? En oja, net zo geschikt voor LPG als een Godin.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 21 januari 2019 11:18 PM
  [ # 123 ]
waterman schreef:

... minimaal 180 nm nodig, bij een lekker laag toerental

de 1800cc uit de laatste Gold Wing komt een eind, 170Nm, maar dat is bij 4500 toeren. De kromme lijkt vrij vlak…

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4862
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 22 januari 2019 12:22 AM
  [ # 124 ]

De Suzuki Hayabusa haalt ook 197 pk en 155Nm, alleen wel bij 7200 rpm, maar het loopt wel erg stil en daar ging de discussie over, het lawaai van de DS motor.

Overigens hoef je bij dat soort motoren niet te schrikken van de hoge toerentallen want je merkt er weinig van.
Ik heb twee Honda Supermagna’s, heel compact V4 blokje van 750 cc en dat gaat vanaf 2000 rpm als een speer en vliegt zo over de 10.000 rpm heen.

Het motorfietsje weegt 240 kg en je gaat in 3.6 seconde 100 km/u en van die hoge toerentallen merk je weinig. Waarmee ik niet wil beweren dat een Hayabusa geschikt is voor in de DS hoor, maar het is leuk om te brainstormen over welke motor geschikt zou zijn.

Je zit ook nog met het probleem dat de DS motor in feite verkeerd om draait. Bij een VW kever kan het kroonwiel andersom, maar dat zal met de DS niet kunnen vrees ik.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 22 januari 2019 12:23 AM
  [ # 125 ]

Lepel er een Saab 2.3 in gewoon met een software tuning stage 1 kom je op 230pk/370nm
Hoe zat het met die draairichting? En kan die bak dat aan?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 januari 2019 04:38 PM
  [ # 126 ]

Dan kan je er toch net zo goed een CX T2 blok in leggen met 290 Nm?
Het vermogen komt dan wel bij een iets hoger toerental vrij maar toch.

Het is eerder gedaan en het past. Alleen even zorgen dat het blok de juiste kant op draait.

Profiel  
 
Kapitein Rob
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 25-12-2012

- C5 2.0i 16v Exclusive automaat
Gepost: 22 januari 2019 05:12 PM
  [ # 127 ]

Is inderdaad gedaan, kijk hier maar

Let vooral op het gesprek vanaf ong 1’38”.....Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 januari 2019 06:14 PM
  [ # 128 ]

Dat is een 2500 IE, oftewel zonder Turbo. Ik vermoed met moderne injectie en daarom ook makkelijk op LPG.

Zoals in de comments al staat aangegeven is ook de bak/diff aangepast om een lager toerental te krijgen.

Profiel  
 
Kapitein Rob
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 25-12-2012

- C5 2.0i 16v Exclusive automaat
Gepost: 23 januari 2019 12:56 AM
  [ # 129 ]

Ik heb deze foto van hun site en op basis daarvan ben ik ervan uitgegaan dat het een turbomotor is.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 23 januari 2019 07:53 AM
  [ # 130 ]

Het spruitstuk is zo te zien van een turbo, de turbo zelf zit er niet op.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Kapitein Rob
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 25-12-2012

- C5 2.0i 16v Exclusive automaat
Gepost: 23 januari 2019 10:50 AM
  [ # 131 ]

Juist, daarom kon ik hem niet vinden…..confused

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25362
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 januari 2019 11:12 AM
  [ # 132 ]

Van der Laan had toch ook zo’n ding gebouwd inclusief anti sink bollen enz..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 23 januari 2019 03:37 PM
  [ # 133 ]

Ja.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Mathieu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 23 januari 2019 09:23 PM
  [ # 134 ]

Mazda RX-7 motor is misschien ook een leuke optie. Schijnt wel wat aanpassingen nodig te hebben ivm draairichting.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 24 januari 2019 08:43 PM
  [ # 135 ]

Ja, is spruitstuk zonder turbo. Heb die auto wel eens live bewonderd.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
9 van de 13
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook