10 van de 13
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Godinnengekte
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1413
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- C3 1.2 Shine smile
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 27 januari 2019 11:19 AM
  [ # 136 ]
fluidphreak schreef:

Daarom heb ik toen ook een mooie DS 21 Pallas uit 1967 gekocht, die lekker in een garage staat en waar ik af en toe in rijd. En dat is dus geweldig. Doordat je er niet elke dag in rijdt blijft het bijzonder, en gaan de nadelen (lawaai) je niet irriteren. Dan blijft alleen de heerlijk onthaastende rijervaring, de geweldige vering, de sfeer en ambiance, het tijdmachine-gevoel over… En toevallig blijkt dit ook nog eens een heel betrouwbare DS die het eigenlijk altijd doet en niet eens zoveel onderhoud nodig heeft. Mijn conclusie is dus: het is het beste om een DS als tweede auto te hebben, en ze moet goed onderhouden zijn en zonder (veel) roest zodat het gewoon een fijne auto is die niet teveel kopzorgen kost.

 

Ik denk dat je hier een punt hebt. Alle nukken heb ik ook ervaren zoals Waterman beschrijft in zijn leuk en herkenbaar stuk, toen ik dagelijks met een DS reed. Nu staat de 67-er in de garage en gebruik em voor de lol en als ik een trekhaak nodig heb. Dan blijft het speciaal!
Toch moet ik bekennen dat de liefde steeds meer afneemt… Ik rij er bijna niet meer in en denk je steeds vaker.. kan ik em nie beter verkopen..

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 januari 2019 06:58 PM
  [ # 137 ]

Daarom is er ook een middenweg, een DS kan je ook in bepaalde seizoenen of situaties naar keuzes wel als dagelijks vervoer gebruiken.
Zo houd je hem in de winter netjes, maar je rijdt er toch meer mee dan alleen maar om zondagmiddag. Als je de herrie weer even zat ben stap je weer in iets anders.

Vergeet er ook niet mee op vakantie te gaan Wink

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 27 januari 2019 10:40 PM
  [ # 138 ]

Ik heb zelf radiator noppenfolie tegen het schutbord bevestigd, tegen warmte en lawaai. De onderste spatlappen bij het portier heb ik een beetje open gebogen dat daar wat lucht van onder de motorkap weg kan, zo ook zijn de spatlapjes van de stuurinrichting in de wielkasten afwezig.
Desondanks kun je warmte de eerste paar kilometers op een zomerdag vanaf de koele garage nog wel hebben, daarna is het toch afzien. Lawaai heb je toch wel, je kunt dan langzamer rijden, provinciale wegen kiezen ipv. snelwegen (zie je ook nog wat van het landschap behalve geluidschermen).
Als je helemaal wild wil doen, boek je een vakantie naar IJsland met de boot vanaf Hirtshals. In IJsland wordt het niet super warm en max. snelheid is 90 km/h dus lawaai is te hebben en warmte in de auto ook.
(Je wilt daar ook niet harder als 90 km/h want dan mis je teveel van het landschap om je heen)

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 28 januari 2019 01:05 AM
  [ # 139 ]
CLL Martin schreef:
fluidphreak schreef:

Daarom heb ik toen ook een mooie DS 21 Pallas uit 1967 gekocht, die lekker in een garage staat en waar ik af en toe in rijd. En dat is dus geweldig. Doordat je er niet elke dag in rijdt blijft het bijzonder, en gaan de nadelen (lawaai) je niet irriteren. Dan blijft alleen de heerlijk onthaastende rijervaring, de geweldige vering, de sfeer en ambiance, het tijdmachine-gevoel over… En toevallig blijkt dit ook nog eens een heel betrouwbare DS die het eigenlijk altijd doet en niet eens zoveel onderhoud nodig heeft. Mijn conclusie is dus: het is het beste om een DS als tweede auto te hebben, en ze moet goed onderhouden zijn en zonder (veel) roest zodat het gewoon een fijne auto is die niet teveel kopzorgen kost.

 

Ik denk dat je hier een punt hebt. Alle nukken heb ik ook ervaren zoals Waterman beschrijft in zijn leuk en herkenbaar stuk, toen ik dagelijks met een DS reed. Nu staat de 67-er in de garage en gebruik em voor de lol en als ik een trekhaak nodig heb. Dan blijft het speciaal!
Toch moet ik bekennen dat de liefde steeds meer afneemt… Ik rij er bijna niet meer in en denk je steeds vaker.. kan ik em nie beter verkopen..

Ik zou haar zeker niet verkopen omdat ik verwacht dat de godin de komende jaren nog flink in waarde gaat stijgen. En als je het geld niet nodig hebt en zij staat je niet in de weg, zou ik haar mooi laten staan en af en toe rijden.

Mijn laatste DS kreeg ik als casco met een aantal kisten onderdelen en ik heb er een mooie auto van gemaakt, chassis er nieuw in gelast en toen ik klaar was stond ik voor de keus, of de DS houden of de Jaguar die ik nu al 43 jaar heb.

Ik heb de DS verkocht voor een redelijk bedrag, maar zij stond laatst te koop voor iets minder dan het dubbele en de Jaguar stijgt de laatste 10 jaar niet of nauwelijks in waarde.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 28 januari 2019 09:13 AM
  [ # 140 ]
Han S schreef:

..ik verwacht dat de godin de komende jaren nog flink in waarde gaat stijgen..

Ik denk het niet. Ten eerste omdat er veel te veel van die auto’s zijn en ten tweede omdat de markt nu al lichtjes op z’n retour aan het gaan is. Veilingresultaten voor de niet echt heel bijzondere auto’s vallen meer en meer tegen, handelaren klagen over stevig teruglopende verkopen van klassiekers en de hele heisa rond die klimaatonzin helpt ook niet mee. Piet Particulier is al ernstig afgehaakt, beleggers lijken nu ook wat voorzichtiger te worden als het gaat om investeren in klassiekers, en er is te veel aanbod voor te hoge prijzen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 28 januari 2019 10:26 PM
  [ # 141 ]

Dat denk ik ook. Ik verwacht dat de prijzen afvlakken, de uitschieters verdwijnen behalve voor super-originele matching numbers of 100% volgens het boekje gerestaureerde exemplaren (die dan toch nog minder waard zijn dan eerstgenoemde, verwacht ik).

Bij de VW T1 busjes zie je ook dat de uitschieters naar 140k er al uit zijn. Was ook gekkenwerk en daar wordt die markt en zeker de hobby dus ook echt niet gezelliger van. Idem met eenden van 20k, doe ff gewoon zeg…. daarmee vallen die auto’s wat mij betreft in de verkeerde handen en zeker als beleggers ermee aan de haal zijn worden ze aan het straatbeeld en clubleven onttrokken. Een echte knakenbak wordt een DS echter nooit meer… Sad

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 29 januari 2019 12:01 AM
  [ # 142 ]

We gaan het beleven. Ik zie nog wel de Porsche 911 stijgen en de Jaguar E type series 1 flat floor is ook belachelijk duur geworden.

Ik denk dat een echt mooie en originele DS nog wel gaat stijgen en je weet wat er met de Chapron dakloze gebeurt.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 29 januari 2019 10:31 AM
  [ # 143 ]
Han S schreef:

... je weet wat er met de Chapron dakloze gebeurt.

Ja, ook daar zie je dat ze bij een te hoge vraagprijs of minimumprijs op veilingen blijven staan. De waarde van de auto’s is ook wat aan het afvlakken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 06 februari 2019 04:23 PM
  [ # 144 ]

Ik denk ook niet dat de DS gigantisch in waarde gaat stijgen. De echt hoge prijzen zitten meer bij de klassieke 911’s en nog zeldzamere auto’s, niet bij een massaal geproduceerde auto die de DS toch is. Overigens heb ik > 100K voor een VW busje nooit begrepen.

Maar, mijn DS is wel wat meer waard geworden de afgelopen vijf jaar. En er zijn zeker liefhebbers voor een goed gerestaureerde DS en die gaat dan toch richting de 40K. Ik zie verschillende kringen bij DS-liefhebbers; sommigen vinden 15K al veel, maar er is ook een hoger segment.

Dat is bij de CX heel anders: daar is 10K al helemaal de bovenkant van de markt en dat lijkt niet te veranderen. Erg jammer, want daardoor loont een grondige restauratie eigenlijk nooit.

De grote onzekere factor is wat milieuwetgeving de komende jaren gaat doen. Als klassieke auto’s, of benzineauto’s, volledig verboden gaan worden, dan zijn onze DS-en niet veel meer waard.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 06 februari 2019 04:29 PM
  [ # 145 ]
CLL Martin schreef:

Ik denk dat je hier een punt hebt. Alle nukken heb ik ook ervaren zoals Waterman beschrijft in zijn leuk en herkenbaar stuk, toen ik dagelijks met een DS reed. Nu staat de 67-er in de garage en gebruik em voor de lol en als ik een trekhaak nodig heb. Dan blijft het speciaal!
Toch moet ik bekennen dat de liefde steeds meer afneemt… Ik rij er bijna niet meer in en denk je steeds vaker.. kan ik em nie beter verkopen..

Jammer! Wat ik tegenwoordig doe, is een leuke route uitstippelen over provinciale wegen. Dan neem ik gewoon een paar uur vrij op een mooie dag en ga een ritje rijden. Heel handig hiervoor is de Michelinkaart van Nederland met mooie wegen gemarkeerd in groen. Die heb je ook als gratis app genaamd Via Michelin.

Of als je ergens heen moet, rij je gewoon niet over de snelweg. Met Google Maps kun je dit heel handig doen met de optie “snelweg vermijden”. Dan kom je vaak langs heel leuke weggetjes en het hoeft niet eens zo heel veel trager te zijn.

Over de snelweg rijden word ik ook vrij snel zat in de DS. Over het algemeen zie je dan Nederland ook niet op z’n mooist.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 06 februari 2019 07:26 PM
  [ # 146 ]

En toch, hoe leuk de provinciale wegen ook zijn: ik vind het misschien wel net zo leuk om met de DS een lang stuk snelweg te doen. Wat lawaai betreft ben ik gewend aan bijvoorbeeld een Peugeot 205 en dan valt een DS best mee. Vergeleken met de BMW 1502 die ik gehad heb en die ongeveer 5000 toeren liep bij 130 is de DS zelfs bijna sereen te noemen…

Maar dat je ontspannen zwevend een uitstekend gemiddelde op de lange einden kunt maken met zo’n Snoek vind ik wel echt een deel van de lol eraan. Met een DS23 ga je m.i. ook dan pas in het optimale bereik van de motor zitten. Mijn DS voelt zich in ieder geval helemaal senang op multibaans wegen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Kostenzer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 06 februari 2019 07:38 PM
  [ # 147 ]

Dat de prijzen eerder gaan dalen dan stijgen denk ik helaas ook. De generatie die “verliefd” werd op de DS sterft ook langzaam uit. Hopelijk zéér langzaam. Veel nieuwe aanwas zal er niet zijn. Die aanwas heeft weer andere auto’s waar ze “verliefd” op zijn. Een liefde die waarschijnlijk ook eerder bekoeld omdat er zoveel modellen op de markt zijn gekomen van alle merken.
Bij de huidige jeugd moet het net als toen flitsend en nieuw zijn. Dat zijn er nu veel en de DS was toen flitsend, voor mij nu nog, maar wordt nu echt niet meer als flitsend gezien. Met een oude radio, die men niet meer weet te bedienen omdat hij zo simpel is….

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 06 februari 2019 08:26 PM
  [ # 148 ]

Ik zou het alleen maar beter vinden als de prijzen gaan dalen. Wordt de auto ook weer bereikbaar voor een groter publiek. Een groot deel van de DS-bezitters hebben hun auto vast gekocht in het gulden tijdperk toen ze nog voor weinig te koop waren en onderdelen beschikbaar waren. Dat is fijn voor hen. Nu zijn goede onderdelen schaars aan het worden en prijzen hoog. Leuk voor je als je een goede DS hebt, maar aan wie raak je hem kwijt als je er ook vanaf wil? Ik gun een ieder een goede investering en een goede verkoopprijs, maar ik gun een auto liefhebber van een nieuwere generatie nog liever een betaalbaar exemplaar.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 06 februari 2019 10:09 PM
  [ # 149 ]

Onder mijn generatie (geb. 1970-1980) is er volgens mij nog een behoorlijk schare liefhebbers. Die overigens het tijdperk waarin de DS een knakenbak was zijn misgelopen. En vaak hun aanschaf van een DS hebben uitgesteld tot betere financiële tijden. Ik kocht mijn eerste DS pas op mijn 39e. In mijn studententijd reed ik klassiek Peugeot, een stuk betaalbaarder dan een DS.

Kortom: de liefhebbers zijn er nog wel even en vergeet niet: De DS is in veel werelddelen geleverd. De belangstelling in m.n. het verre oosten is er altijd wel geweest maar nu nemen de financiële mogelijkheden daar toe. Daarnaast zal de het nieuwe label DS -dat meelift op de herinnering aan het succes van de echte DS- ook nog een duit in het zakje doen. NL heeft de meeste en mooiste DS van de wereld dus ons aanbod zal nog wel even gevonden worden.

Wat betreft de milieu-eisen: er zijn steeds minder DS-rijders, maar deze beschikken wel over steeds meer DS’en. Die uit liefhebberij en niet dagelijks gereden worden. Het zal de Fehac zeker lukken om bij doorschietende maatregelen een ontheffing voor recreatief gebruik te realiseren. Benzine zal daarvoor ook nog decennia beschikbaar blijven en daarnaast blijft het LPG netwerk lang in stand, deze zal binnenkort worden aangelengd met groen gas.

Kortom: daily drivers zullen niet echt (veel) in waarde stijgen, de explosieve groei is er sowieso uit (er dreigt immers alweer een volgende recessie) en verzamelaarsauto’s zullen relatief duur blijven.

Maar wellicht zit ik er ook volkomen naast…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 06 februari 2019 10:16 PM
  [ # 150 ]

Vergeet niet dat er ook nadelen aan een lage waarde zitten: het loont dan al snel niet meer om iets aan restauratie en groot onderhoud te doen. De meeste CX-en zitten qua waarde al dik onder de kosten van een keer overspuiten. Dus wat dat betreft zijn de huidige prijzen van de DS zo gek nog niet.

Ik weet niet of “jongeren” niet meer geïnteresseerd zijn in klassieke auto’s. Het probleem ligt volgens mij veel meer bij milieuwetgeving. Zo kun je in Amsterdam geen nieuwe parkeervergunning meer krijgen voor een auto van voor 1992, zonder uitzondering voor klassiekers. Tja, dan zien we over een paar jaar natuurlijk nauwelijks meer klassiekers op straat.

Derk, ik denk dat een 23 met 5-bak wel wat stiller is bij 130 dan mijn 21 met halfautomaat. Ik vind het bij 100-110 goed te doen maar 130 gaat na een tijdje irriteren. Jammer want de auto rijdt dan wel heel goed.

Profiel  
 
 
10 van de 13
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook