











































Totaal aantal Berichten: 27622
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Inmiddels weer voorzien van een nieuwe APK, zonder enige moeite.
Verder natuurlijk normaal jaarlijks onderhoud.
De automatisch dimmende binnenspiegel werkte niet meer, deze is gefixt bleek een breuk in de flatcable te zijn tussen de lichtsensor en de spiegel.
Wel fijn zo’n werkende automatisch dimmende spiegel












































Totaal aantal Berichten: 27622
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb de gedurende de winter terwijl de winterbanden op de 5 zaten de Adriatique velgen laten opknappen, de platte vlakken heb ik opnieuw laten afdraaien.
Zo waren ze voordat ik ze wegbracht.
Ze zitten nu weer onder de C5.
Dat ziet er weer prachtig uit, mooie auto.












































Totaal aantal Berichten: 27622
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Inmiddels weer een jaar verder, tijd voor een update. Ook weer APK gehad, bij de nieuwe roetmeting het aantal deeltjes erg weinig.
Paar dagen later werd het opeens koud in de auto, toen bleek koelvloeistofvat leeg terwijl het koelhuisje net vervangen was. Nu bleek er een ontluchtingspotje te zijn gaan lekken, simpele fix dus.
Daarna nog even heen en weer naar Duitsland gereden en alles is nog steeds droog.
Technisch is de auto in prima staat, qua uiterlijk ook alleen de lak heeft best veel krassen en de lak kan soms wat dof ogen. Niets bijzonder voor een auto met 230k op de teller maar toch ruimte voor verbetering.
Met de hand had ik al eens poging gedaan tot polijsten dan glimt het weer maar vaak voor wat kortere duur.
Tijd om wat nieuws te proberen, ik heb al jaren de ramen in een coating staan wat erg goed bevalt. Vorig jaar ook de velgen gedaan en deze zijn zo ook erg makkelijk schoon te houden. Dus waarom niet met de lak
Na het wassen ziet de auto er op een afstandje best ok uit.
Dichterbij is het toch een ander verhaal.
Bovenkant van de achterklep.
Hier ook op de motorkap zijn de krassen goed zichtbaar.
Dat lijkt er meer op!
Buiten is het nog mooier.
Nog paar foto’s omdat het kan.
Interieur ook niet vergeten.
Voor de geïnteresseerde nog even wat ik gedaan heb om de weer een stuk netter te krijgen. Perfect is het niet, maar was ook niet het doel.
Dit zijn de gebruikte middelen.
Van link naar rechts.
Eerst wassen met Bathe+
Daarna ijzer van de lak verwijderen met Iron
En teer verwijderen met Tar
In het doosje zit klei, daar haal je de rest van de vervuiling van de lak af
Delen die je niet gepolijst wil hebben afplakken
Polijsten met machine stap 1 (Grover, haalt krassen weg)
Polijsten met machine stap 2 (Fijner, geeft diepere glas en haalt laatste fijne krassen weg)
Zeer goed ontvetten met Prep (Polijstmiddelen laten olie resten achter)
Het kleine flesje bevat Gyeon One EVO, dit is de coating zelf en zou goed zijn voor 2 jaar bescherming
Het andere kleine flesje is Trim, dit is een coating voor de kunststof delen, geeft ook weer een diep zwarte mat look (dorpels en onderste deel achterbumper, maar ook de kop en achterlampen)
Ruiten schoon gemaakt met Glass, daar komt toch wat polijststof op, later ook de binnenkant
Interieur detailing voor het kunststof in het interieur
En als laatste het leder behandeld zodat het weer lekker zacht en soepel wordt
Het resultaat is eigenlijk boven verwachting, de auto oogt behoorlijk jonger.

























Totaal aantal Berichten: 6099
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Potverdorie, hij staat er wel weer erg mooi bij zo!