5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
Arjan’s C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Citroensmgz
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2260
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 26 april 2020 02:36 PM
  [ # 61 ]

Lekt het ventiel zelf? Dat kun je zoals bij elke auto vervangen, of lekt hij langs de ventielschaft ? Dat moet je de ventielen demonteren en de afdichting vervangen.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27189
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 april 2020 03:03 PM
  [ # 62 ]

Hij lekt waar de binnenste dunnere schacht de dikkere buitenste schacht in gaat.

Oftewel niet onder het kunststof dopje of bij de rand van de velg zelf, maar er tussenin.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2260
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 27 april 2020 05:10 PM
  [ # 63 ]

Dat is problematisch. Je kunt proberen om de band helemaal leeg te laten lopen en er dan een druppel secondeslijm/cyanoacrylaatlijm tussen te laten lopen. Maar dat is een beetje baadt het niet dan schaadt het niet.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27189
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 april 2020 07:41 PM
  [ # 64 ]

Ik heb inmiddels ook begrepen dat er revisie setjes zijn, er zit een rubberringetje tussen welke dan o.a. vervangen wordt.
Hoe dan ook, de band moet eraf. Dat doe je natuurlijk liever als je de band toch moet vervangen.

Dan is de vraag ook, is het niet verstandiger om ze dan te vervangen door normale ventielen?
Ook een stukje praktischer met het wisselen van de winterbanden, anders moet je daar ook een setje sensoren in plaatsen.

Profiel  
 
Gepost: 27 april 2020 10:05 PM
  [ # 65 ]

Op E-bay kun je ook reparatie setjes vinden waarmee je de schacht kunt repareren zonder de band te moeten demonteren.
Zeker bij de oudste versie roesten de schachten door.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27189
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 april 2020 11:09 AM
  [ # 66 ]
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27189
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 juni 2020 06:57 PM
  [ # 67 ]

Vandaag de staat er 200.000 km op de klok!

De laatste tank voornamelijk lange afstanden gereden op de cruise control, gezien de huidige snelheidslimiet en drukte op de weg komt het verbruik dan uit 1 op 14,8 gemeten aan de pomp.

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8270
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 15 juni 2020 07:39 PM
  [ # 68 ]

Mooi!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook