5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
   
Arjan’s C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 26 april 2020 02:36 PM
  [ # 61 ]

Lekt het ventiel zelf? Dat kun je zoals bij elke auto vervangen, of lekt hij langs de ventielschaft ? Dat moet je de ventielen demonteren en de afdichting vervangen.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 april 2020 03:03 PM
  [ # 62 ]

Hij lekt waar de binnenste dunnere schacht de dikkere buitenste schacht in gaat.

Oftewel niet onder het kunststof dopje of bij de rand van de velg zelf, maar er tussenin.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 27 april 2020 05:10 PM
  [ # 63 ]

Dat is problematisch. Je kunt proberen om de band helemaal leeg te laten lopen en er dan een druppel secondeslijm/cyanoacrylaatlijm tussen te laten lopen. Maar dat is een beetje baadt het niet dan schaadt het niet.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 april 2020 07:41 PM
  [ # 64 ]

Ik heb inmiddels ook begrepen dat er revisie setjes zijn, er zit een rubberringetje tussen welke dan o.a. vervangen wordt.
Hoe dan ook, de band moet eraf. Dat doe je natuurlijk liever als je de band toch moet vervangen.

Dan is de vraag ook, is het niet verstandiger om ze dan te vervangen door normale ventielen?
Ook een stukje praktischer met het wisselen van de winterbanden, anders moet je daar ook een setje sensoren in plaatsen.

Profiel  
 
Gepost: 27 april 2020 10:05 PM
  [ # 65 ]

Op E-bay kun je ook reparatie setjes vinden waarmee je de schacht kunt repareren zonder de band te moeten demonteren.
Zeker bij de oudste versie roesten de schachten door.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 april 2020 11:09 AM
  [ # 66 ]
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 juni 2020 06:57 PM
  [ # 67 ]

Vandaag de staat er 200.000 km op de klok!

De laatste tank voornamelijk lange afstanden gereden op de cruise control, gezien de huidige snelheidslimiet en drukte op de weg komt het verbruik dan uit 1 op 14,8 gemeten aan de pomp.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9835
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 juni 2020 07:39 PM
  [ # 68 ]

Mooi!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 februari 2021 03:59 PM
  [ # 69 ]

Van de week de C5 na een aantal dagen maar uit de sneeuw gegraven en de volgende dag naar Oldenhage gebracht.

Het was inmiddels tijd voor groot onderhoud.
Oftewel 2 nieuwe distributie riemen, en alles wat daarbij komt kijken.
De bak nogmaals laten spoelen.
Airco laten vullen, was verder nog prima. Remvloeistof ververst en diverse filters, etc.
2 nieuwe Michelin Pilot Sports op de achteras en 4 nieuwe normale ventielen. De bandenspanningssensoren lekte en elke 2 weken banden oppompen was ik inmiddels wel zat.

Gezien de banden geen APK punt waren kwam de C5 verder zonder problemen door de APK.

Toen ik in de auto stapte lag er nog een mooie verrassing in de auto, erg leuk, ik ben er blij mee en krijgt een mooi plekje Smile

Profiel  
 
Gepost: 14 februari 2021 10:00 PM
  [ # 70 ]

Mooi, die kan er weer even tegen.

Leuk bord trouwens ook!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 augustus 2021 03:43 PM
  [ # 71 ]

Tijd voor een kleine maar toch erg handige upgrade voor de audio.

Een BT module die zich voordoet als CD wisselaar, oftewel wireless Spotify afspelen.

De BT module en de pinnen om de NG4 radio te verwijderen.

Achterkant van de radio, de BT module wordt aangesloten op de aansluiting helemaal rechts onderin.

NG4 unit uit de auto.

Er zat een al een stekker met 1 oranje draad op de plek waar ik de nieuwe kabel moet aansluiten, die heb ik maar los gelaten en niets kunnen ontdekken dat niet meer werkt. Geen idee waar die naar toe gaat.

Net even naar Oldenhage geweest om de CD wisselaar te laten activeren in de computer en het werkte direct incl. stuurbediening Cool
Onderweg ook te merken dat de muziek kwaliteit stukje hoger is en de input signaal sterker is dus de volume knop staat wat lager.


Overigens viel het me op dat er 2x een stekker achter de radio zit voor een externe USB aansluiting.

Iemand een idee waar de grijze die los hangt naar toe gaat?

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 27 augustus 2021 03:54 PM
  [ # 72 ]

Mooie nuttige, maar onzichtbare upgrade!

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 29 augustus 2021 08:58 AM
  [ # 73 ]

Kun je met deze dan nog wel de telefoon verbonden laten met de bluetooth verbinding van de auto voor de telefoon? Of is het, het een of het ander?

 

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 augustus 2021 10:26 AM
  [ # 74 ]

Ik heb pas 1 rit gereden dus weet ik niet of dat goed blijft werken, wellicht dat settings in je phone daar ook nog een rol in spelen.

Bij deze set zit ook een mic, dus je kan ook alle functies via deze BT module laten werken.
Dat zou even proberen zijn wat handig is, ik bel weinig dus nog niet getest wat handig is.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 december 2021 10:37 AM
  [ # 75 ]

De Adriatique velgen zijn vervangen door Persique velgen met winterbanden.

Ik liep tegen een redelijk mooie set aan en deze heb ik laten voorzien van 4 nieuwe Michelin Alpins.
Leuk detail is dat de Persique velgen de vorm hebben van een sneeuwvlok Laughing


Het wordt tijd om na te denken wat ik met mijn Adriatique velgen ga doen. Ik heb de auto gekocht met deze velgen maar er zit best wat schade op en zover ik heb begrepen zijn ze al eens opnieuw gespoten dus en dat is ook wel te zien.

Ik kan helaas niet vinden hoe de velgen precies geleverd werden, inmiddels al gevonden dat ze in 3 varianten kwamen (latere jaren in de oude folders staat maar 1 variant).

Ik ben er vrijwel van overtuigd dat mijn Persique velgen nog origineel zijn, hier is goed te zien dat de platte buitenste vlakken afgedraaid zijn.

Er is ook goed te zien dat de Adriatique velgen een tint donkerder zijn, uiteraard daarvoor gekozen zijn bij het overspuiten. Ze zijn ook volledig 1 kleur.
Adriatique links, Persique rechts.

Dat roept een aantal vragen op”
- Wat is het verschil tussen de Adriatique Epta en Hephaïs?
- Zijn de platte vlakken net als Persique velgen afgedraaid? Of zijn ze in 2 kleuren gespoten?
- Wat is de kleurcode van de buitenkant?
- Wat de kleurcode van de binnenkant, deze is namelijk veel lichter, lijkt meer een gebroken metallic wit/beige

Foto’s zijn originele varianten zijn ook welkom!

Profiel  
 
 
5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook