14 van de 22
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
Het dak van Celosses Pluriel
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 januari 2020 09:52 PM
  [ # 196 ]
Celosse schreef:

Als je, zoals ik, binnen een halve dag de koppeling van een Traction kan vernieuwen of in nog kortere tijd de koppeling van een eend, dan komt je het gerotzooi met zo’n Plurieldak wel ergerniswekkend over.

In de kop van NH, waar we minstens net zo nuchter zijn, noemen we dit borstklopperij.
Maar intussen laat je telkens blijken niet eens te kunnen lezen dan wel luisteren en waar zou je eigenlijk, je weet het blijkbaar toch altijd beter.

Celosse schreef:

Kom hier eens kijken of een weekend doorbrengen, geheel gratis en als tegenprestatie het Plurieldak zo repareren dat het minstens 5 jaar mee gaat!

Alsof ik daar nu nog behoefte aan zou hebben. Laughing

Celosse schreef:

Mijn laatste bijdrage is het blokkeren van de achterruit tijdens het in- en uitschuiven van het dak.
Nog niet op dit forum gelezen.
Dus waarschijnlijk zelf bedacht, zo lever ik ook mijn bijdrage.

Denk je nu echt dat je de enige bent die dit heeft kunnen bedenken?
De wijze waarop Huub het doet is nog veel simpeler, maar ja, niet door jou bedacht, dus ga je het ook niet doen.

Ik ben het intussen meer dan spuugzat, op mijn reacties hoef je echt niet meer te rekenen.
En al sloop je nog 5 sets interslides voordat het weer werkt, het interesseert mij werkelijk geen éne moer meer.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 17 januari 2020 06:26 AM
  [ # 197 ]

Geen goede bui, Rene J?

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 17 januari 2020 07:41 AM
  [ # 198 ]

Nee, Rene is het eindeloze gezever (of gejeremieër zoals Apprentice dat noemt) goed zat. En hij is niet de enige.
Je bent begonnen met je eigen topic en bent vervolgens hier verder gegaan met vooral te schrijven over wat jij allemaal niet vindt deugen aan de dakconstructie. Accepteer het zoals het is.

Ik vind het stappenplan simpel: je leest de 27 pagina’s van dit topic door en dat geeft je een hoop informatie. Vervolgens kun je besluiten om zelf aan de slag te gaan. Als dat lukt dan is het fijn en zou het leuk zijn om je verhaal hier te delen. Het kan ook zijn dat je het toch niet aan durft of dat je er niet uit komt en dan vraag je of iemand jou wil komen helpen.

En mocht je een daadwerkelijke verbetering van een onderdeel hebben dan maak je mede-forumers en -Pluriëleigenaren blij als je dat in dit topic wilt delen.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 17 januari 2020 08:32 AM
  [ # 199 ]

Terwijl ik hier geniet van de mooie ochtendlucht en wacht op de zon, even dit bericht.
Natuurlijk zijn wij niet over een nacht ijs gegaan bij het aankopen van een Pluriel.
Dat het Plurieldak problemen geeft is te lezen in elke advertentie in binnen- en buitenland waarin een Pluriel te koop wordt aangeboden.
Soms staat er dat er geen dakproblemen zijn, maar meestal wordt er vermeld dat het dak niet werkt of problemen geeft.
Dus ook wij wisten van mogelijke dakproblemen en hadden ook al op het forum de diverse oplossingen en nieuwe problemen gelezen.
Voor weinig geld kochten wij zo een Pluriel met lage km stand en met de body in nieuwstaat in Duitsland. Zonder airco of navigatie, want wat er niet opzit, kan ook niet stuk!
Omdat we niet direct met de Pluriel hoeven te rijden, heb ik eerst de auto rondom nagekeken, vooral de remmen stonden enigzins vast. Ook is er een trekhaak van een C3 aangepast om de fietsendrager met fietsen goed en veilig te kunnen vervoeren.
En dan het dak.
Eerst alle electronische tips gevolgd op het forum, dat werkte niet.

Dan maar demonteren en ons verbazen over de constructie en vooral de kwaliteit van de eerste en laatste interslide.

En als deze onderdelen nog maar betaalbaar waren geweest, maar we hebben ondertussen aan interslides en kabels haast meer geld besteed daan aan de aankoop van de Pluriel!

Maar we laten ons niet kisten, dat dak komt wel in orde!

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 17 januari 2020 08:56 AM
  [ # 200 ]

Ik heb nog eens zitten spitten in de werkplaatshandboeken en ik kom het volgende document tegen:

VERVANGEN : DAKSPANT OPEN DAK - UITEINDE DAKSPANT OPEN DAK.

Heb je daar wat aan? zoja geef even per PM je email adres dan zal ik het opsturen.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 17 januari 2020 10:12 AM
  [ # 201 ]

Zo ondertussen heb ik vrijwel alles al van wat er over het Plurieldak gaat.
Waaronder ook gebruiksaanwijzingen in het NL en Frans alsook filmpjes in het Engels Frans en Italiaans die een en ander verduidelijken.
Het is ondertussen al een flink gevulde multomap geworden, want ik print alles uit, dat leest gemakkelijker in de schuur!

Maar daarmee wordt de kwaliteit van bijvoorbeeld de 5e interslide niet beter.

Nieuw wordt dit onderdeel afgeleverd samen met soms onnodige andere interslides in een plastic zakje.
Gelukkig zit er rond die 5e interslide nog een elastiekje anders zou dit onderdeel al in dat plastic zakje uitelkaar vallen in een aantal onderdeeltjes.

Maar verder is het een leuk autootje en als het vandaag droog weer blijft dan gaan we er even mee rijden en de fietsen passen op de fietsendrager die nu zonder krassen op de trekhaak past.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 17 januari 2020 11:06 AM
  [ # 202 ]

Kan en wil een moderator deze discussie eventueel verplaatsten naar het eigen topic van celosse? Dat maakt het als naslagwerk wat nuttiger.
Als celosse dan met een beter ontworpen en geproduceerd dak komt, over een weekje ofzo, dan kan dat hier wel weer als de ultieme oplossing gepresenteerd worden.

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 17 januari 2020 08:36 PM
  [ # 203 ]

@Celosse, aan de foto’s van post 552 zie ik al dat je jouw dak nooit goed gaat krijgen. Maar waarschijnlijk ga je hier over heen lezen.

 

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 17 januari 2020 08:57 PM
  [ # 204 ]

Ik dacht het niet! Er staan ook vragen bij, die nog niet zijn beantwoord.

Dus waarom past het zo slecht, wat doen die “veiligheidsspelden” daar.

En dat extra stukje skai links en rechts, waarom is dat?

Wel goed nieuws voor wat betreft de productie van in dit geval het “dingetje” in de laatste interslide, waarvan dat haakje snel afbreekt.

Eerste contact met tandtechnieker is gelegd, morgen nieuwe detailfoto’s en maatschetsen maken en voorbeelden opsturen naar 3D printer.

Ook vanmiddag een min of meer moderne kleine Peugeot met zacht dak bekeken, is dat een vergelijkbaar mechaniek?

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 17 januari 2020 09:12 PM
  [ # 205 ]

Het is bij jou echt eenrichtingsverkeer Celosse

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 17 januari 2020 10:06 PM
  [ # 206 ]

Wat bedoel je daar nu mee?
Je schrijft dat je aan die foto’s ziet dat het niet goed gaat komen.
Dus wil ik wederom weten waarom niet en wil ik ook antwoord op die andere vragen.
Dat is toch geen eenrichtingsverkeer.

Het laatste deel van mijn vorige bericht gaat over de herfabrikage van een klein doch zwak onderdeel waar ook al naar geinformeerd is.

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 17 januari 2020 10:24 PM
  [ # 207 ]

het vinyl dus het dak, is te veel gekrompen. Daardoor komt er te veel spanning op de intergliders. Die glijden daardoor veel stroef, dat trekken de kabels niet, die slaan door, of de bevestiging van het motortje breekt af. Ook zag ik op een andere foto dat je scharnier defect is. Maar dit is zonde van je moeite

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 18 januari 2020 06:33 AM
  [ # 208 ]

Dat van dat krap zitten had ik zelf uiteraard ook al geconstateerd.
Er zat ter hoogte van de 3e interslide een vieze vouw in het dak waaruit ik afleidde dat het dak totaan dat punt meestal geopend werd, wat ook electrisch probleemloos ging.
Het dak van deze Pluriel is is waarschijnlijk in de eerste 15 jaar van haar bestaan niet of nauwelijks helemaal geopend want er zat heel veel vuil en zand tussen de bewegende delen, vooral achteraan en in de gleuven van de rails van de achterruit.
In eerste instantie schoongeblazen met perslucht en daarna het dak electrisch trachtten te openen wat uiteindelijk met veel handhulp wel lukte.
Dat nieuwe interslides en nieuwe kabels met wormwieltje een oplossing voor alle problemen zouden zijn, heb ik niet willen geloven, maar gaandeweg het demontage en reinigingsproces kwamen er steeds meer gebreken naar voren, onder andere spontaan afbrekende delen en losse plastic delen die bij die demontage vrij kwamen.
Ook nu, als ik die uitkomende oude interslides nader bekijk, zie ik hier en daar haarscheurtjes, vandaar mijn misschien overhaaste conclusie dat het slecht materiaal zou zijn.
Hoe komt het echter dat zo’n dak zo is gekrompen, door de zon of andere weersinvloeden?
Deze Pluriel heeft altijd in de omgeving van Hamburg noord-Duitsland rondgereden en niet in een of ander noord Afrikaans land.
Gelukkig blijf ik het een leuk autootje vinden en zijn mij twee sloopdaken toegezegd van iemand die de dakproblemen zat is en er vaste daken op gaat maken, daarr hoop ik dan maar op!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4854
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 18 januari 2020 04:01 PM
  [ # 209 ]

Er zijn hier op dit forum mensen met een scheepslading aan kennis en ervaring zoals de heer Oldenhage en daar mag je gratis en voor niets gebruik van maken. Maar dan moet je wel goed luisteren en niet denken dat je het beter weet. Die neiging heb ik zelf ook, maar ik heb geleerd om die te onderdrukken.

Wijsheid komt met de jaren wordt beweerd, maar soms komt het nooit.

Zo hebben we hier op dit form denk ik wel de meeste kennis aan boord van de Citroen DS, ik heb daar zelf veel baat bij gehad en ben door verschillende mensen geholpen met goede raad en gratis onderdelen.

En ik heb ook een auto met een open dak van PVC, dat wordt hard en krimpt en gaat scheuren, dus heb ik het vervangen door mohair, maar dit is een cabrio en dat ligt toch wat anders.

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 18 januari 2020 07:58 PM
  [ # 210 ]

Naar aanleiding van de opmerkingen van de vorige inbrenger heb ik mijn bijdragen, die nu wat compacter gebundeld zijn, even doorgelezen.
Ik kan echter nergens iets vinden waarmee ik iemand beledigd of benadeeld zou hebben!

Als er iemand zich beledigd zou moeten voelen dan zou ik dat moeten zijn.

Ook heb ik mijn waardering uitgesproken voor de bijdragen van al die ter zake kundige Pluriellers.

Helaas of gelukkig werk ik meest met auto’s en vroeger in mijn werk met smalspoormaterieel, waaraan kunststoffen nog niet zo’n groot deel van de constructie uitmaken.

Dus daardoor gaat er wel eens wat mis.

Maar ik leer snel dus weet nu dat kunststof niet zo sterk is als staal of aluminium, zelfs aan een moderne auto.

Profiel  
 
 
14 van de 22
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook