16 van de 23
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
De C5 van Penny Lane - Persbericht
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 november 2020 07:04 PM
  [ # 226 ]

Met lexia kun je zien wat voor elke bobine de oplaadtijd is en ook het een en ander van de injectoren. Bij draaiende motor uiteraard.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 30 november 2020 07:12 PM
  [ # 227 ]

Dat is een ding, maar je hebt maar kort tijd voordat ‘t ding weer loopt als een nieuwe. Maar goed, ik kan eens kijken wat er nog te zien is op die manier. Omdat de oude bobine hetzelfde effect gaf verwacht ik dat er eerder iets met een injector aan de hand is, maar je hoeft ‘m maar twee keer koud uit te lezen om van beide te weten wat er gebeurt. Kan ik later in de week of het komend weekend best eens doen. Het is ook een puntje dat de kabelboom niet heel fris is, dus voor hetzelfde geld zit er ergens overgangsweerstand waardoor de boel net-aan is en dan begint te muiten als die pomp vermogen trekt.

Meest waarschijnlijk stelt het niet veel voor, maar je moet er even tijd voor kunnen nemen om het op te sporen. Gelukkig marcheert ‘t ding er verder prima om.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 november 2020 08:42 PM
  [ # 228 ]

Wat heb je trouwens gedaan om die cilinder weer lekvrij te maken?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 30 november 2020 09:19 PM
  [ # 229 ]

Van de beste onderdelen van twee één gemaakt, de aansluiting van de lekzak wat gezuiverd aangezien daar behoorlijk wat butsen en bramen op zaten die ik eerde niet belangrijk vond maar ‘als we er nu toch zijn’, een originele klem om die lekzak gezet om ook daar zo zeker mogelijk van te zijn en revisiesetjes besteld om het indien nodig later, laten we zeggen, beter te doen. Dat die dingen in backorder staan is voor nu en voor de tijd die ik er nu voor heb vervelend, maar dat gaat op de duur over. Dus als die handel het tot dan overleeft zijn we een eind. Het is misschien nog wel waarschijnlijker dat-ie het nu eerst tijden volhoudt.

Ik heb geen krassen of dergelijke ellende gezien, wel een paar plekken op de zuiger die min of meer op warmlopers lijken (als ‘t een bromfietszuiger was geweest). Ik kon ook niet aan de cilinder vernemen dat er hobbels of andere gekte in zaten. Ik heb zelfs niet kunnen zien hoe ‘t ding LDS langs de lekzak kon krijgen. Maar goed, soms is ‘zo goed als niks’ precies genoeg huh Ik ga me er maar eens heel bewust niet meer druk om maken. Als het nu wél in orde is, is ‘t goed genoeg.

Ik weet trouwens niet hoe ver de zuiger terug de cilinder in gaat in de laagste stand, maar die laagste stand is momenteel ten opzichte van wat de fabriek bedacht heeft een behoorlijk eind te laag. Ik weet niet precies waar dat stopt, maar de lepels onder de stootrubbers blijven maar een krappe centimeter vrij van het subframe als die rubbers er niet in zitten. Ik heb eigenlijk niet gekeken of-ie dan tegen de bollen aan stopt of dat de koets op de banden ligt of zoiets. Ik zet er minstens voor m’n eigen goeie gevoel wel een setje nieuwe stootrubbers in, dat is uiteindelijk simpel en niet duur. En gewoon leverbaar.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 december 2020 01:15 AM
  [ # 230 ]

Blijft hij niet op hoogte?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 01 december 2020 09:14 AM
  [ # 231 ]

Jazeker wel, maar als je ‘m na een onderhoudsactie zoals die van afgelopen weekend in de laagste stand zet om het LDS-peil te controleren bijvoorbeeld gaat-ie veel te diep door de knieën.

Daarbij zag ik aan de onderkant van de achterbumper dat er hier in de buurt een paar hele vuile drempels liggen die je er dus mee raakt. Maar eerlijk gezegd zijn dat drempels waar de DS ook niet tegen kan, die heeft alleen mazzel dat er na de achterwielen eigenlijk niks meer komt.

De bollen raken doet-ie sowieso nooit natuurlijk want dan krijg je er geen LDS meer tussen. Maar alles bij elkaar is die laagste stand nu zo laag dat ik er dan net zo lief iets aan doe.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 01 december 2020 01:18 PM
  [ # 232 ]

Hij mag weer een jaar hoor, die veercilinder is nu dus in orde. Goed genoeg voor de keurmeester van dienst in ieder geval. Dat was ook het enige punt van kritiek bij de APK, dus op zich mag je over een Troen van 20 jaar oud met maar één lekkage als afkeurpunt niet eens klagen. Aan de andere kant, als je kijkt welke afkeurpunten ik vooraf al weggewerkt had…

Maar nu de aanslagrubbers er weer in zitten ben ik erachter wat de echte reden is waarom de bumper de straat raakt bij een foute drempel: de achterste rijhoogte deugt niet. Die rubbers heb ik op (meervoudig geverifieerd) onderdeelnummer besteld, dus je zou denken dat dat wel klopt. Maar hij veert achter nu net als een ouwe Mini: op rubber kegeltjes. En dat rijdt voor geen meter. De achterste rijhgoogte staat blijkbaar dus toch te laag. Medeforumer Dumnoz had ‘t al gezien en hij krijgt gewoon gelijk.

OK. Dat is niet zo moeilijk om af te stellen, maar dan moet ik wel eerst weten wat de correcte waarde moet zijn en waar je die meet. Iemand die dat zo paraat heeft? Laat maar, ik heb ‘t al gevonden… Ik zal de Haynes manual eens bestellen, dan hoef ik jullie niet meer om de haverklap lastig te vallen

En nee, ik zal niet vergeten om naderhand de koplamphoogte ook te corrigeren.

Edit: in ieder geval is het wel zo dat-ie mét aanslagrubbers geen rare klappen meer maakt van een drempel af dus het is ergens goed voor geweest om ze erin te zetten. Dat scheelt alweer iets.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 01 december 2020 03:14 PM
  [ # 233 ]

OK, nou, ik heb ‘m via een benadering van de officiële meetmethode maar eerst eens drie en een halve centimeter omhoog gesteld. Dat maakt al best wel veel uit, nu zijn de aanslagen ook inderdaad ruim vrij. Het kan best zijn dat ik er bij nader inzien nog een centimetertje heen of terug mee wil spelen. Dit is immers ook maar een benadering… Maar wel een betere dan wat het was. Dan zodadelijk de koplampen corrigeren en dan noem ik het eerst goed.

Afstellen is met die elektronische hoogteregelaars dan weer een koud kunstje en in principe gemakkelijk vrij nauwkeurig te doen. Da’s in ieder geval fijn.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 december 2020 03:32 PM
  [ # 234 ]

Haynes kun je wel van mij krijgen als je een beetje geduld hebt. Voor het nieuwe jaar ga ik nog een keer naar stad.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 01 december 2020 05:05 PM
  [ # 235 ]

Jaaaaa!! Klaar hoor! Daar ging tijdens de proefrit (met eindelijk precies de goeie vering, dus in dat opzicht prima geslaagd!) met een luide, goed voelbare *KRAKS* de rechter ADAL lawaaie. Letterlijk zeg maar. Als je nu de auto ook maar even beweegt hoor je ‘m lekker piepen, knarsen en kraken. Daar is gewoon iets behoorlijk overleden. Je kunt er dan maar op rekenen dat de andere kant ook meteen maar moet, want anders heb je die in de komende 100 kilometer geheid ook in puin.

En ik heb een betere klem voor de rechter kant lekzak nodig, zo te zien. Wat een mazzel dat-ie vanmiddag bij de keuring nog net in orde was qua ADALs en lekkerij haha Kan ook zijn dat die cilinder gewoon nu al ook aan mot is, maar dat zou wel heel irritant zijn. Ik heb m’n revisiesetjes nog lang niet binnen!

Afijn. Morgen maar weer ergens een auto bietsen want ik moet naar Stad en dat wordt ‘m zo dus niet. De boel lekt weer (niet zo veel trouwens, maar wel genoeg) en natuurlijk wil je nu niet de passingen van die ADALs gaan verzieken. Als ‘t met die snoeiharde ‘krak’ noiet al stuk is, mijn mazzel in acht nemende.

Maar goed. De keuring is binnen! Dat wel dance

Morgen slinger ik de DS wel naar buiten. Zout of niet, dreunende remmen of niet, dat ding rijdt wel en dan heb ik in ieder geval vervoer om morgen m’n afspraken af te handelen. ‘t Kan me nou ook geen bal meer schelen of dat orgel oplost, die snoek dicht stoken na de winter is minder gedoe dat dit orgel met spoed weer op de poten te zetten. En dan is-ie daarna geheid nóg niet in orde. En die C5 opknappen kost alleen maar klauwen met geld, dan is die Snoek in ieder geval nog waardevast als je ‘m jaarlijks netjes dicht last.

Wat een zalig wrak is die C5. Ik denk dat dit niet alleen m’n laatste Citroën is maar ook m’n eerste en laatste auto van na de omschakeling naar lease-vriendelijke onderhoudsschema’s. Die moet je bij 150K of 15 jaar gewoon lekker opknijpen!

Morgen tussen de bedrijven door maar ‘s een spanrol, een multiriem en een lap autoplaat scoren, de ANWB bellen om het chassisnummer te zekeren en dan eerst die Xantia gauw even ranzig uitstukken en laten keuren, want anders houdt het gedonder nooit meer op. Dan hoef ik alvast niet met die Snoek de hele winter door te jakkeren, want dat kun je wel aan zien komen dat dat ook alleen maar gelazer wordt. Da’s immers ook zo’n zalig betrouwbaar konijnenhok!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 663
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 01 december 2020 11:25 PM
  [ # 236 ]

Ik begrijp de frustratie maar hebben een hele hoop dingen waar je de afgelopen tijd tegenaan bent gelopen niet ook een heel klein beetje te maken met het feit dat deze auto de afgelopen jaren vrijwel niks heeft gereden en eigenlijk alleen maar heeft stilgestaan? Ik kan er naast zitten, maar dit lijkt me bepaald geen representatief exemplaar voor de rest van de nog rondrijdende C5’en uit deze periode.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 01 december 2020 11:29 PM
  [ # 237 ]

Dat geloof ik onmiddellijk. Maar intussen heb ik wel deze en niet een representatief exemplaar.

Maar dat de onderhoudsinterval voor een aantal onderdelen wel erg lang is, is ook niet echt handig. Als die kilometers er pas na 20 jaar op staan ben je gewoon te laat met onderhoud, zelfs al heb je pas de helft van de voorgeschreven kilometers.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 663
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 01 december 2020 11:39 PM
  [ # 238 ]

Eens. Maar een hoop mensen staren zich ook gewoon teveel blind op km.stand en vergeten dat er ook nog zoiets is als een verouderingsproces. Spijtig dat je een behoorlijk verwaarloosd exemplaar hebt getroffen.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 02 december 2020 11:09 AM
  [ # 239 ]

Dat valt nog goed mee ook, hij is tot 120.000 kilometer netjes dealer-afgestempeld en je kunt zien dat het onderhoud daarna op de lompe manier is gedaan maar het is wél gedaan. Tot en met een verse distributie aan toe. ‘Verwaarloosd’ ziet er bij mij toch nog anders uit dan ‘niet erg netjes gedaan’, het ging allemaal over soorten slang en soorten klemmetjes, dat werk. Iemand heeft er op de een of andere manier technisch nog wel aandacht aan gespendeerd. En dat zag er voor twee tientjes en anderhalf uur knutselen allemaal alsnog als nieuw uit, was mijn OCD ook weer blij.

Kortom, pech gehad. Maar met zulke risico’s betaal ik voortaan niet meer dan een kist bier en een mud zware van de weduwe voor een C5!

Maar goed. Nu moet ik maar weer zien hoe ik dit oplos. Aangezien de Xantia erger opgelost is dan ik in een moment van ‘dat moet dan maar’ in herinnering had wordt ‘m dat zeker niet, dus ik ga de remmen van de DS maar eens opknappen. Kijken of dat ding de baan op gooien nog wat tijd oplevert om een beter plan te verzinnen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1291
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 02 december 2020 12:12 PM
  [ # 240 ]

Gelukkig is de voorspelling voor deze winter: geen ijs, geen ijzel en dus ook geen pekel.

Adri

Profiel  
 
 
16 van de 23
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook