17 van de 47
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
Niet-de-Nultwee van Penny Lane
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 18 oktober 2021 09:02 PM
  [ # 241 ]

Ik weet niet of er meer dan een M54 in past…

Een andere optie kan nog zijn omdat differentiëel er dan maar eerst uit te trekken, de auto daarna naar buiten te duwen en dan met de benodigde onderdeelnummers en de overbrenging voorhanden te kijken wat er past en een enigszins bijpassende overbrenging heeft. Anders ben ik bang dat je alleen al weken kwijt bent aan het opsnorren van een net & passend differentiëel en dat is eigenlijk niet helemaal de bedoeling.

Of je moet gewoon nóg zo’n perenkist halen, zodat je één van de twee als donor voor de ander kunt gebruiken. Maar dan moet je ook accepteren dat je de komende winter rücksichtslos een APK wegstookt en je daarna een dikke kans hebt dat je de koets van een andere E46/5 eerst nog even moet opknappen, weer nieuwe remleidingen aanleggen enz. enz. oftewel dat je daarna de hele komende zomer ook weer bezig bent om alsnog een beetje een degelijke auto in elkaar te zetten. Mits je eerst zonder al te veel gedoe door de winter komt, en daar geloof ik niks van.

Anders moet ik toch maar weer een Peugeot 205 opzoeken.

In ieder geval moet ik maar eens gaan overwegen om die ouwe turbodiesel de deur uit te doen, want daar kom ik never nooit meer aan toe om dat ding op te knappen en daarna zul je zien dat je er vanwege Euro-0 niet meer mee mag rijden hmz Beetje opruimen levert stallingsplek op en minder plannen hebben is ook niet echt ongezond. Of het zou simpeler moeten zijn om daar de tor uit te sleuren en dan kleppen stellen/distributie/koppeling/HD-regelaar/hoogteregelaars/APK op te doen dan om aan een diff voor die BMW te komen, dan zou je dat ding misschien nog een keer op kunnen knappen.

Maar ergens moet er zo’n diff liggen en dat is wel echt heel veel minder werk dan die Xantia oplappen.

Moeilijk, voorlopig even. Ik moet er echt even over nadenken wat voor een plan ik hiervoor moet verzinnen. Of er moet alsnog een diff ergens uit een boom lazeren, maar dat is echt afwachten.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 18 oktober 2021 09:06 PM
  [ # 242 ]

Ik ben geen BMW expert, en zover ik kon vinden is de M54 er in verschillende groottes, waarvan de 3 liter de grootste zou zijn?
Maar goed, al zou dat een idee zijn, vind dan maar eens een knappe aandrijflijn met niet te gek kilometers en niet afgetrapt. Word lastig, denk ik.
Ach, als je de dif er onderuit hebt, werkt een stuk makkelijk, dan weet je wat je nodig hebt en valt het zoeken wellicht nog mee.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 18 oktober 2021 09:21 PM
  [ # 243 ]

Ja, maar het wordt te krap aan ruimte onderhand om allerhande auto’s uit elkaar te hebben liggen. Die 1602 moet van de winter ook onder handen namelijk: hardyschijf & steunlager van de cardanas zijn aan hun 5-jaarlijkse (sort of) vervanging toe en het diff is verder gezond maar de voorste keerring is zo lek als een zeef waardoor je er om de haverklap een slok olie bijin moet gooien. Verder moet er een stukje linker deur vernieuwd worden (in de kopse kant rond de vanger, voordat die er vanzelf uit komt). En dan kom ik uiteindelijk gewoon toch weer ruimte tekort om overal onder dak aan te kunnen werken. En aangezien ik zeker weten niet in de regen, sneeuw en ijzel onder zo’n ding ga liggen moet het dus onder dak blijven passen.

Kortom: eruit & erin moet eigenlijk zo kort mogelijk op elkaar om gezeik met het wegzetten van uit elkaar liggende auto’s te voorkomen. Hoewel een eventueel vertrek óf ingebruikstelling van die Xantia daar weer wat mogelijkheden zou creëren, want dan is die plek vrij om er wat anders neer te zetten.

Dat is dus nu ook even wat er de moeilijkheid aan is: als het langer duurt om een diff te scoren moet ik het qua verdere logistiek wel ook een beetje voor elkaar zien te houden en hoe dat zou moeten ben ik nog niet uit. Dat diff wisselen, eens er zo’n ding ligt, is niet zo’n drama. Het is alleen schijtirritant dat je dan alweer de halve achterkant uit elkaar moet hebben, maar het is niet moeilijk of zoiets.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6052
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 18 oktober 2021 10:22 PM
  [ # 244 ]

In die Deutsche Heimat des BMW’s haben die doch auch Schrotterien? Die sind doch mehr in der nähe Deines Wohnort, so zu sagen? Die sollten doch ein Differential für deinen Beamer liegen haben…? Mr. Green

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 19 oktober 2021 04:05 AM
  [ # 245 ]

Ja, maar dan moet je geen Schrottplatz in pakweg Maagdenburg moeten bezoeken om zo’n k*t-diff op te halen. Dat kan alleen als je er een week vakantie aan vast knoopt. Der Heimat is nogal groot namelijk, dus vooor je het weet is het een dag sturen enkele reis hmz

Maar goed, ik was inderdaad al wel op het idee gekomen om in de Landkreisen Aurich, Emsland, Leer, Nordhorn en nabije omgeving maar eens op zoek te gaan. Ik snap alleen niet dat zo’n diff voor een N42/handbak combo nou net weer niet te vinden is: zo exotisch is dat nou toch ook weer niet?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 19 oktober 2021 06:44 AM
  [ # 246 ]

In Bangstede zit https://www.retek.de/ . Dat is een goed uur rijden.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 19 oktober 2021 07:20 AM
  [ # 247 ]

Die hebben ‘m in ieder geval niet in de webshop staan. Ik zou ‘m wel uit Denemarken kunnen laten komen, dan heb ik keus uit 7 stuks in twee modellen. Kost wat, maar dan kun je ten minste aan de slag. Overigens geeft Schmiedmann ook de nieuwprijzen weer: afhankelijk van de exacte versie kost-ie via BMW 1.650 of krap 1.900 euro. Maar: beter duur dan niet te krijgen Rolling Eyes

Dichterbij nog niks concreets gevonden, maar ik ben nog niet door m’n opties heen. Wat misschien ook past is een diff uit een 1-serie (E87 dacht ik?) maar dan moet het achterdeksel uitgewisseld worden in verband met de steunen.

Edit: 1-serie differentieel kan ook, kan ik er 1 vinden in NL via Offenga en omdat je dan die deksels moet wisselen ga je ook voor het statiegeld het schip in en dan kost een gereviseerd diff 1.200 euro. Doen we dus even niet…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 19 oktober 2021 10:08 AM
  [ # 248 ]

Goed. Nogsteeds geen diff gevonden. Maar wel in een optimistische bui de motor van de achterste ruitenwisser vervangen door een die het wél goed doet, dus dat nu voor het eerst sinds ik die auto heb alle schakelaars in het interieur weer keurig hun functie terug hebben Cool

Maar nu dus nog een diff organiseren…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 19 oktober 2021 11:51 AM
  [ # 249 ]
Penny Lane schreef:

Anders moet ik toch maar weer een Peugeot 205 opzoeken.

Zijn die er dan nog in bruikbare uitvoering?
De jongsten zijn ook alweer 23 jaar geleden van de band gelopen…

Penny Lane schreef:

In ieder geval moet ik maar eens gaan overwegen om die ouwe turbodiesel de deur uit te doen, want daar kom ik never nooit meer aan toe om dat ding op te knappen en daarna zul je zien dat je er vanwege Euro-0 niet meer mee mag rijden hmz Beetje opruimen levert stallingsplek op en minder plannen hebben is ook niet echt ongezond.


Ik pak vast bier, chips en een makkelijke stoel voor het draadje waarin je haar te koop aanbiedt t.e.a.b. of over 2 weken naar de sloop.

Cool

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 19 oktober 2021 12:08 PM
  [ # 250 ]

Ik zou het niet doen, want je weet het nooit. Voor hetzelfde geld bedenk ik me, afhankelijk van hoe ik de logistiek in elkaar kan zetten.

Inmiddels wordt er concreet aan het scoren van een diff gewerkt; als dat allemaal gaat zoals het zou moeten is dat ding vanavond in huis. Dan kan ik in ieder geval op korte termijn de operatie starten om die perenkist weer op te tuigen.

Maar nogmaals: het zit onderhand klem op de logistiek, die klus zelf is nog niet eens zo heel erg. Het is alleen stomvervelend dat het moet hmz

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 19 oktober 2021 12:32 PM
  [ # 251 ]

Jammer.

Ik had de flamewar wel willen zien over die oude forumslet!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 19 oktober 2021 12:34 PM
  [ # 252 ]

Die moet Derk vooral stilletjes de pers in duwen. Of misschien heeft ‘ie dat al lang gedaan.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 19 oktober 2021 10:28 PM
  [ # 253 ]

Nee, die staat nogsteeds te wachten tot ik eindelijk verder uitgebeund ben en ik een koppelingsset gescoord heb. Dat plan blijft ook wel, maar het gaat de laatste tijd te vaak te hard nijpen en dan slaat de realiteit er wel eens in. Hopelijk duurt dat allemaal nog maar kort Cool

In ieder geval is het gelukt om een differentiëel op te drijven, met dank aan Facebook en vrienden in het midden van het land. Zo komt er dus uit Veenendaal ineens dit apparaat binnen:

Ik dacht eerst op de foto’s dat-ie onder de vetvlekken zat en dus wel eens lekke keerringen zou kunnen hebben, maar hij zou onder een E46/5 vandaan gekomen zijn die bij 137.000 kilometer uit het leven werd gerukt door een ontwortelde boom. Zodat je min of meer kunt stellen dat als je hard genoeg schudt zo’n differentiëel dus tóch gewoon uit een boom komt lazeren. Maar die vetvlekken bleken na een licht rondje afnemen met een oud T-shirt helemaal geen vetvlekken te zijn, maar veel eerder de fabriekslak van dat differentiëel. Kijk, en dat zie je dus echt nergens meer bij een gebruikt diff. Die zijn normaal gesproken allemaal zo roestig als wat!

Het ding bleek netjes met redelijk schone olie afgevuld weggelegd te zijn (dus: meurende olievlek op m’n werkjas want beluchtingsgaatje op de verkeerde plek gehouden) en als ik ‘m zo op de werkbank controleer kan ik eigenlijk geen speling vinden. In ieder geval geen kantelende flenzen, maar de overbrenging ‘pakt’ook meteen in plaats van dat daar ruimte in zit. Dit voelt zo op de werkbank veel beter dan wat dat ouwe diff bij mij ooit gedaan heeft! Het is zelfs zo erg dat ik er nauwelijks nieuwe keerringen in durf te zetten: de weg naar de hel is immers geplaveid met goede bedoelingen… Je moet daar natuurlijk geen nieuwe problemen mee gaan maken. Ik zal eens zien of er een oordeel over de toestand van die keerringen te vormen is zonder de boel meteen te zerlegen. Het valt me wel op overigens dat dit er een is met niet alleen een vulplug voor de ‘lifetime’ smering zoals wat er nu onder die Compact zit, maar ook met een aftapplug. Kortom, een die ook normaal onderhoud kan krijgen. Als het goed is past dat allemaal wel gewoon door elkaar, in ieder geval komt dit ‘nieuwe’ diff wel uit een E46/5.

Hoe dan ook: halverwege de middag was dit qua organisatie rond en ben ik met I en een gebietst Bertje naar vrienden van ons gereden waar dan aan het eind van de middag dat diff klaarlag en waar we vervolgens nog een prima maaltijd gebruikt hebben om dan na de koffie maar weer eens op Bumblef*ck aan te gaan.

Gek is dat toch, die diffjes voor de tamme vierpittertjes zijn amper te vinden terwijl ze er voor diesels en zespitters overal op stapels liggen. Schiet mij maar lek! Je zou toch denken dat je dan in de minst exclusieve meest schraperige versie rijdt… Maar er is er een tevoorschijn gekomen die een prima indruk maakt, dus die gaan we schoonmaken en whatever service er nodig is erop doen en dan knallen we deze er maar onder.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 20 oktober 2021 05:43 AM
  [ # 254 ]

Simpel. Die diesels en 6pitters komen vaker bomen tegen dan die brave schrapersversies.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 20 oktober 2021 07:00 AM
  [ # 255 ]
Penny Lane schreef:

Gek is dat toch, die diffjes voor de tamme vierpittertjes zijn amper te vinden terwijl ze er voor diesels en zespitters overal op stapels liggen.

Wat je eigenlijk wil zeggen, is dat schraal gewoon Heel Premium is.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
17 van de 47
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook