31 van de 37
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
   
Niet-de-Nultwee van Penny Lane
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9384
Geregistreerd: 21-04-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 16v
Gepost: 17 mei 2022 11:00 AM
  [ # 451 ]

Goh, er wordt hier alleen nog maar gesleuteld aan vreemdsoortige merken.
Zijn die Citroens dan zo goed?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7501
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 17 mei 2022 11:13 AM
  [ # 452 ]

Nee, daar is alles al over geschreven Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9384
Geregistreerd: 21-04-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 16v
Gepost: 17 mei 2022 11:49 AM
  [ # 453 ]

Laughing

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5888
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11227
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 17 mei 2022 06:55 PM
  [ # 455 ]

Laughing

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11227
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 22 mei 2022 02:44 PM
  [ # 456 ]

De tussendemper bliefde wat aandacht: de felsnaad begon het op te geven. Nog niet erg, maar wel een kwestie van erbij zijn voor het te laat is. Dat allemaal eerst maar eens gelast, de bevestigingsogen aan de voorpijpen maar eens wat opgeknapt en als we er dan tóch onder liggen met de daarvoor kritische onderdelen reeds naast de auto is het mooi tijd om de onderschilden eens te passen na de stuk of wat reparaties die ik daaraan heb gedaan. Dus nu zitten het hitteschild in de cardantunnel en de plastic deksels alsnog onder de auto. Wat me tegenhield waren de pakkingen aan de voorpijp, want die moesten dan redelijk onnodig een keer extra vernieuwd worden. Dat was nu ineens geen issue meer: dat moest nu dus sowieso. Nou ja, dan maar…

Voordeel is wel dat de boel dan voor het geval deze auto van de zomer als vakantievervoer moet dienen de boel tenminste netjes in de door de fabriek bedachte bescherming zit, wat alleen maar gunstig kan zijn. Met dat op het oog heb ik ook maar besloten om €13,50 te investeren in het ontbrekende koellucht-kokertje voor de dynamo (want: ontbreekt). Zal wel overkill zijn, maar dat ding lijkt mij er niet voor niks te horen te zitten. Dat komt ergens begin komende week binnen. Kan die erin geklikt worden en dan is in principe deze auto wel aardig klaar om er in ieder geval mee op verkansie te kunnen. Eigenlijk zou dat met de 1602 ‘moeten’, maar als het totaal grafweer is of juist verzengend heet is die 323i wel gewoon een betere optie. Kun je ‘m maar beter een béétje voor elkaar klaar hebben staan.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11227
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 24 mei 2022 04:08 PM
  [ # 457 ]

Er lekt ergens olie. Ik vermoed dat het de banjobout op de slang naar de inlaatkant vanos-klep is, maar dat weet ik nog niet zeker. Dus dat gaan we maar eens onderzoeken, want het wordt een beetje te dol.

Edit: of de pakking van het oliefilterhuis, dat kan ook nog. Maar daar ergens zit ‘t. Zoveel is duidelijk.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5888
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
Gepost: 24 mei 2022 05:00 PM
  [ # 458 ]

Dat hoort hoor. Een lekvrije Bimmer is uitzonderlijk Laughing

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11227
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 24 mei 2022 09:40 PM
  [ # 459 ]

Ik heb het gezien. Het valt zo te oordelen mee én tegen: die lekkage is gezien de afname van het oliepeil in feite gering, dus dat valt mee. Sinds de auto weer een undertray heeft lijkt het wat erger omdat het niet meer zo ver wegwaait. Voordeel is dus dat de versnellingsbak nu wat droger blijft, dus er zal niets erger zijn gaan lekken dan ‘t al deed. Maar het is meest waarschijnlijk wel degelijk de pakking van het oliefilterhuis en dat is in beperkte mate een k*tklusje. Het voorraadvaatje van de stuurbekrachtiging en de dynamo zitten het meest in de weg. Maar aan de andere kant: dat is niet erg ingewikkeld om weg te sleutelen.

Ondanks dat het niet beroerder lijkt te lekken dan het al deed ga ik wél die pakking alvast bestellen want zo’n ding kost in de orde van grootte van twee á drie euro dus die kun je wel hebben liggen. Ik houd het oliepeil toch al wel scherp in de gaten (staat toch nog steeds zo goed als op ‘vol’), dus dat blijf ik dan lekker doen. En dan ga ik verder kijken of ik dat werkje ver genoeg vooruit kan schuiven om ‘t met het laswerk mee te nemen. Dan heb je er het minste last van, want dan staat-ie toch al wel stil. Sterker nog, je kunt er dan op een gegeven moment mooi de droogtijd van de antiroestmiddelen mee vullen. Mocht de boel eerder dan dat alsnog erg gaan lekken, dan kan ik per omgaande ingrijpen. Het is ook vooral erg irritant omdat de boel er smerig van wordt en dat zo afsteekt bij het verder behoorlijk netjes droge blok. Wat ook vanzelf wel over gaat natuurlijk: er gaat geheid nog wel meer lekken in de loop van de tijd.

In ander nieuws: de dynamo heeft weer koeling zoals dat door BMW bedoeld is. Of het echt nodig is, daar lopen de meningen sterk over uiteen. Maar dat zat er niet voor niks op denk ik dan, dus dat moest eigenlijk wel even hersteld worden. Blijkt dat het correcte ventilatiekokertje voor deze auto niet meer leverbaar is, maar wel die voor een coupé. Het verschil blijkt erin te zitten dat de ventilatiekoker naar de remmen, waar die ventilatiekoker bijop komt, de aansluiting op een andere (en handigere) plek heeft zitten. OK, leuk, maar dan past het niet tenzij je dat remkoelkokertje vervangt. Door een die weer niet te vinden is natuurlijk.

Dus heb ik die aansluiting eruit gesneden en ‘m op de nu correcte plek er weer op gezet. Daarna heb ik het gat waar die aansluiting uit kwam weer dicht gemaakt met een ander stuk plastic. Zo’n koker is taps, dus gewoon de stukken plastic over en weer transplanteren werkt dan weer niet. Maar nu past het dus gewoon wél. Het is wel tamelijk lelijk om te zien, maar dat gebeurt nooit: die remkoelkoker zit van onder en van boven uit het zicht. En nu past de dynamokoeling er weer op, zodat dat dus in ieder geval werkt zoals bedacht.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11227
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 juni 2022 06:39 PM
  [ # 460 ]

In de tussentijd staat die Compact wel leuk aan de kant omdat dat ding op donorschap af aan het gaan is (die 323i gewoon een veel beter bruikbare auto, met z’n 4 deuren en een echte kofferbak), maar er lag dus nog wel een liter of 30 E5/98 in de tank. Met de huidige prijzen kun je er best even aandacht aan besteden om die er weer uit te pompen, en dat is dus precies wat ik heb gedaan. Ik heb er een liter of 5 in gelaten om te zorgen dat-ie wel gewoon verplaatsbaar blijft en de andere liter of 25 heb ik in de 1602 geklotst: daarin komt het veel beter tot z’n recht. Is immers toch weer een slordige 300 kilometer 02-plezier die gewoon al betaald was…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11227
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 17 juni 2022 11:31 AM
  [ # 461 ]

Het oliepeil van die zespitter is nog steeds niet duidelijk gedaald volgens de peilstok. Ik vind dat raar. Maar op een acceptabele manier, dus ik laat het lekker zo Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5086
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 17 juni 2022 11:41 AM
  [ # 462 ]

DAt herken ik ook wel van andere automobielen. De Walvis lustte de eerste 15.000 km na een verversing ook geen olie.
Pas daarna ging de eerste halve liter erdoor tot 20.000 en vanaf dat moment ging ze zelf maar verversen.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11227
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 17 juni 2022 02:57 PM
  [ # 463 ]

En nu toch ook de airco maar eens uitgeprobeerd. Die doet het goed! Er rollen nog net geen ijsblokjes uit het dashboard Cool Da’s mooi, want als het nog warmer wordt dan vandaag moet je met die 1602 vreselijk oppassen dat je in de schaduw kunt parkeren om na een boodschap niet zonder pardon aan de kunstleren bekleding vast te braden. Dan kán het in bepaalde gevallen lekkerder zijn om met een min of meer ‘moderne’ auto mét lekker koude airco op pad te zijn.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11227
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 22 juni 2022 01:05 PM
  [ # 464 ]

Goed. Die lambdasensor met mottige bekabeling heb ik eerst maar eens uitgewisseld met dezelfde sensor van de Compact; ze zijnvolgens de onderdelencatalogi gewoon gelijk, dus dat moet kunnen. Meteen ook de kabelloop van de pre-cat lambda’s gecorrigeerd: die strengen lagen achter de cilinderkop langs, terwijl ze op de achterste hoek onder de afdekkap op het kleppendeksel horen te liggen. Nu passen de stekkers ook weer in hun houders, met als gevolg dat de kans dat die bekabeling op de spruitstukken gaat liggen weer tot dichtbij nul gereduceerd is. Ik zag daarbij overigens ook dat de bobines alle zes productiedatum 19 juli 1999 hebben: die zijn dus alle zes nog gewoon originele montage. Laten we dat maar in het kolommetje ‘onverprutst’ noteren dan Rolling Eyes maar misschien moeten er dan toch maar eens nieuwe in op niet al te lange termijn. Aan de andere kant, hij loopt er prima mee dus of ‘t echt nodig is…

Maar goed. Ik zal eens een proefrit maken om te kijken of er nu niet ineens MM-lampjes gaan branden en als dat goed gaat is dit klusje ook weer gezien. En daar wordt de bekabeling van die sensor wel zo betrouwbaar van.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42252
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 CGI T
Gepost: 22 juni 2022 01:15 PM
  [ # 465 ]
Penny Lane schreef:

En nu toch ook de airco maar eens uitgeprobeerd. Die doet het goed! Er rollen nog net geen ijsblokjes uit het dashboard Cool Da’s mooi, want als het nog warmer wordt dan vandaag moet je met die 1602 vreselijk oppassen dat je in de schaduw kunt parkeren om na een boodschap niet zonder pardon aan de kunstleren bekleding vast te braden. Dan kán het in bepaalde gevallen lekkerder zijn om met een min of meer ‘moderne’ auto mét lekker koude airco op pad te zijn.

Derk

Ik zou die airco toch vooral regelmatig blijven gebruiken, ook als je m niet echt nodig hebt. Dan blijft ie het ook doen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
31 van de 37
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2022 | adverteren
Facebook