2 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Komt niet op toeren/ Turbo probleem??
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4703
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 december 2021 12:14 PM
  [ # 16 ]
wimb schreef:

Gaan de componenten binnen de garantietermijn stuk, dan heb jij het verkeerd conform hun installatievoorschriften toegepast. Vaak genoeg gehoord: “Wir machen keine Fehler.” Rolling Eyes

Inderdaad, ook dát hebben we met meerdere leveranciers gehad. En als je dan echt snoeihard bewijs aanlevert dat de oorzaak in de geleverde componenten zit, willen ze het zelf nog eens valideren. Nou goed, daarna wordt de boel wel vergoed, maar dan nog willen ze in eerste instantie vaak alleen de componenten vervangen, en niet de gemaakte kosten van engineers, montage, testen etc.. Wat dat betreft zijn Duitsers echt Duitsers.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 december 2021 01:04 PM
  [ # 17 ]

Tsja…. Als je een bak koopt bij Martens en je bouwt em in, ben je 16 uur verder. dan blijkt de bak toch niet helemaal goed, dus je bouwt em uit. Gaat terug naar limmen en krijgt als je mazzel hebt een nieuwe bak mee. Als alles nu goed gaat heb je 20 uur voor je eigen kosten gewerkt…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 december 2021 07:24 PM
  [ # 18 ]

Ben eigenlijk wel benieuwd wat het effect van dit defect is. Slecht lopen bij koud weer?

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1232
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 24 december 2021 10:35 AM
  [ # 19 ]

Terechte vraag.
De wagen komt niet op toeren. Loopt netjes op alle cilinders, echter komt niet boven de 2000 tot 2500 toeren. Dus totaal geen vermogen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 24 december 2021 10:57 AM
  [ # 20 ]

Da’s niet fijn. Succes met de zoektocht.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 december 2021 12:32 PM
  [ # 21 ]
cxj schreef:

Terechte vraag.
De wagen komt niet op toeren. Loopt netjes op alle cilinders, echter komt niet boven de 2000 tot 2500 toeren. Dus totaal geen vermogen.

Eigenlijk niet 100% zeker dat het aan de LMM(tempsensor) ligt?
Persoonlijk zou ik de voorkeur hebben om eerst eens uit te wisselen met 1 waarvan je weet dat die wel werkt.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1232
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 24 december 2021 12:33 PM
  [ # 22 ]

Ja. Precies. Maar dan moet je die wel hebben.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 december 2021 12:57 PM
  [ # 23 ]

het enige is dat ik kan bedenken dat je een heel arm mengsel krijgt omdat de LMM niet volledig opent. of die soepel loopt kan je wel voelen. Tijdelijk met kruipolie gangbaar maken?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1232
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 24 december 2021 02:45 PM
  [ # 24 ]

Hij opent idd niet volledig als ik vol gas geef. Maar ik kan hem dan met een vinger wel volledig open drukken. Gaat wel soepel dus.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 december 2021 03:36 PM
  [ # 25 ]
cxj schreef:

Ja. Precies. Maar dan moet je die wel hebben.

Ken je niet iemand die een T2 in de winterstalling heeft staan en hem kan lenen?

Ik weet niet wat het risico is als je die van een T1 erin zet.

Weet je zeker dat er niet ergens een slang gescheurd is? Dat kan ook echt hele rare effecten geven.
Voel zeker even aan de onderkant van de turboslang die aan het gasklaphuis vast zit. Als die onder de olie zit is die waarschijnlijk gescheurd.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1232
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 24 december 2021 07:03 PM
  [ # 26 ]

Dat van die turbo 1 heb ik ook overwogen. Maar dat durf ik toch niet goed. Slangen zijn in orde.

Profiel  
 
kees05
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009

- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Gepost: 25 december 2021 08:49 AM
  [ # 27 ]

@ CXJ:
Volgens mij heeft Bart Ebben er een liggen.
Overigens wordt het ten onrechte een lucht massa meter (LMM) genoemd, wat niet juist is, want het is een volume meter,
een LMM werkt op een constante temperatuur methode met een wolfraam draad, deze wordt op een bepaalde temperatuur gezet, door de lucht die er langs stroomt koelt deze af, er wordt dan zoveel stroom doorheen gestuurd,zodat het weer dezelfde temperatuur heeft en deze waarde wordt gebruikt hoeveel massa er door de motor aangezogen wordt.
Dit systeem is veel nauwkeuriger, dan om het volume te meten, o.a. omdat het ook de lucht vochtigheid en temperatuur compenseert.
Groet,
Kees.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 december 2021 09:20 AM
  [ # 28 ]

In het Engels wordt meestal ook gesproken over airflow meter.

Profiel  
 
kees05
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009

- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Gepost: 25 december 2021 09:41 AM
  [ # 29 ]

@ Arjan:
Ja, zo zou ik het ook noemen in het engels, want vrij vertaald,“luchtstroom” anders zou het “Airmass” heten.
de reden van mijn reactie is, dat er een groot verschil is tussen beide meters.
Ik denk overigens, dat het probleem zit in het weerstandplaatje van deze. de weerstanden en verbindingen zijn opgedampd, daar zal ergens een onderbreking zijn.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 december 2021 01:48 PM
  [ # 30 ]
cxj schreef:

Hij opent idd niet volledig als ik vol gas geef. Maar ik kan hem dan met een vinger wel volledig open drukken. Gaat wel soepel dus.

Is er ergens een vacuum lek? de air flow meter ( LB…) werkt op onderdruk.
Of hij gaat net niet vlot/soepel genoeg…

 

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
2 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook