4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Komt niet op toeren/ Turbo probleem??
klever33
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 375
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 07 januari 2022 07:22 PM
  [ # 46 ]

Heeft veel weg van een gedeeltelijk verstopte uitlaat en of dicht zittende katalysator.
Als er een vacuumaansluiting achter de gasklep zit kun je dat controleren met een vacuummeter.
Een goed functionerende motor heeft in de stationaire loop een vacuum van 400-450mmHg. Bij oplopend toerental moet dit stijgen tot ca. 600mmHg.Loopt dit echter terug, is dat de indicatie voor een gedeeltelijk verstopte uitlaat en of katalysaor,waarbij ik de kans het grootst inschat op een defekte katalysator.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 07 januari 2022 07:23 PM
  [ # 47 ]

Die kat moet er dan wel onder zitten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 08 januari 2022 01:45 PM
  [ # 48 ]

Inderdaad. Laughing

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 januari 2022 02:50 PM
  [ # 49 ]

Èen demper kan ook verstopt zitten, wil je dat uitsluiten de uitlaat even los halen boven het subframe dan weet je het snel genoeg.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 08 januari 2022 06:32 PM
  [ # 50 ]

Ik ga nu eerste de injectoren testen. Dat is niet veel werk en dan heb ik zekerheid.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 08 januari 2022 07:20 PM
  [ # 51 ]

Zou het niet toch de turbo zou kunnen zijn?
ik weet niet zoveel van turbo’s, maar kan het zijn dat er een klep open of dicht blijft staan waardoor die turbo hiet goed werkt?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 januari 2022 08:42 PM
  [ # 52 ]

Nee er zit geen klep in het circuit van de turbo naar de inlaat.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 10 januari 2022 09:47 AM
  [ # 53 ]

Ik zou, zoals hierboven al wordt gesuggereerd, toch even de uitlaat losnemen. De klachten lijken op die van mijn GTi Turbo2 na jarenlange stilstand. Waarbij, na een harde plof en een wolk van roestpoeder en eikels/notenschillen uit de uitlaat, het ding ineens prima liep. Overigens is de einddemper van binnen wel helemaal verrot… Wink

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 januari 2022 10:56 AM
  [ # 54 ]

Ook mijn advies, in de 80-er jaren eens een GS op LPG gehad, die niet vooruit te branden was.
Totdat ik er bij een draaiende motor achterlangs liep en merkte dat er eigenlijk zeer weinig uit de uitlaat kwam.
Einddemper eraf, proefrondje gemaakt, weliswaar een hoop kabaal, maar dat ding ging direct weer als de brandweer.
Nieuwe demper erop, problem solved.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 januari 2022 11:10 AM
  [ # 55 ]
Arjan Verkade schreef:

Nee er zit geen klep in het circuit van de turbo naar de inlaat.

Wel, de wastegate. Als die open blijft staan dan doet die turbo nada..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 januari 2022 11:14 AM
  [ # 56 ]

Zeikmodus aan.

Een wastegate zit aan de uitlaatkant van de turbo, maar wordt wel gestuurd door de inlaatdruk.

Zeikmodus uit. Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 januari 2022 11:46 AM
  [ # 57 ]

Als de turbo het niet en de rest wel doet loopt je cx enorm rijk wegens te weinig lucht. dan komt ie juist wel op toeren.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 10 januari 2022 02:36 PM
  [ # 58 ]
waterman schreef:
Arjan Verkade schreef:

Nee er zit geen klep in het circuit van de turbo naar de inlaat.

Wel, de wastegate. Als die open blijft staan dan doet die turbo nada..

Hoe kan ik dat controleren?
Injectoren zijn goed. Die heb ik getest.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 januari 2022 02:38 PM
  [ # 59 ]

Met een turbodrukmeter die je aansluit op het inlaatspruitstuk. De druk moet dan ca 0,5 tot 0,8 bar zijn bij vol accelereren.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 10 januari 2022 02:45 PM
  [ # 60 ]

Heb je het dan over onderdruk?

Profiel  
 
 
4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook