3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Komt niet op toeren/ Turbo probleem??
kees05
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009

- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Gepost: 25 december 2021 02:25 PM
  [ # 31 ]

misschien is het ook verstandig, om te kijken, naar de benzine opbrengst zoals de brandstof pomp cq filter.
zoals je het beschrijft lijkt het erop, dat hij te arm komt te staan.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 01 januari 2022 12:23 PM
  [ # 32 ]

De benzine druk is goed. Bijna 2,5 bar.
Ik ga voor alle zekerheid een externe tank en pomp monteren zodat ik daar zekerheid over heb. Jullie horen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7521
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 januari 2022 12:34 PM
  [ # 33 ]

2,5 bar klinkt als genoeg. Ik heb bij mijn CX-en de pomp wel vervangen als het ding niet verder meer kwam dan stationair. Op het moment dat je er dan weer spanning op zet komt er toch nog een beste straal uit, maar onvoldoende voor het injectiesysteem. Hoop voor je dat dit het is.

Profiel  
 
kees05
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009

- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Gepost: 01 januari 2022 07:00 PM
  [ # 34 ]

@CJX:
Als je eraan twijfelt, of de opbrengst genoeg is, kun je het vaccuum slangetje van de drukregelaar loshalen, de druk loopt dan met ongeveer 0,5 bar op.
Toch denk ik zelf er eerder aan, dat het ceramische plaatje in je volume meter een onderbreking heeft, je schrijft eerder al, dat je de luchtklep makkelijk kunt verdraaien, dan zou het toerental gewoon mee omhoog moeten gaan.
Groet,
Kees.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 01 januari 2022 07:07 PM
  [ # 35 ]

Dank je Kees.
Het ligt niet aan de brandstof toevoer. Dat weet ik nu zeker. Ik heb een can met frisse benzine en een nieuwe brandstofpomp er naast gezet en rechtstreeks aangesloten en daar wordt het niks anders van.
Daarna heb ik een verstelbare potmeter op de aansluiting van de koelvloeistoftemperatuursensor gezet. Als deze op 1000 ohm staat loopt hij slechter dan op 400 Ohm. Als ik hem richting 0 ohm verdraai begint hij beter te lopen als ik gas geef . Maar dan nog pakt hij niet fijn op. 400 ohm is trouwens ongeveer de weerstand die hij moet hebben bij 80 graden.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 01 januari 2022 07:09 PM
  [ # 36 ]

Bij gebrek aan een passende lmm om uit te wisselen heb ik een lmm van een turbo 2 met kat. genomen. Je moet toch wat. Deze liep precies hetzelfde.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 01 januari 2022 07:45 PM
  [ # 37 ]
Arjan Verkade schreef:
cxj schreef:

Terechte vraag.
De wagen komt niet op toeren. Loopt netjes op alle cilinders, echter komt niet boven de 2000 tot 2500 toeren. Dus totaal geen vermogen.

Eigenlijk niet 100% zeker dat het aan de LMM(tempsensor) ligt?
Persoonlijk zou ik de voorkeur hebben om eerst eens uit te wisselen met 1 waarvan je weet dat die wel werkt.

Misschien toch niet de airflow meter dan?
Even terugkomend op dit advies, heb je de ontsteking al gecontroleerd?
Tijdstip, module, bobine?
Is het plotseling ontstaan of na een reparatie? (heb ik misschien gemist)

 

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7521
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 januari 2022 07:50 PM
  [ # 38 ]

Hm, nou wordt het dan toch raar.

Profiel  
 
kees05
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009

- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Gepost: 01 januari 2022 08:21 PM
  [ # 39 ]

@CJX:
Hoe heeft deze klacht zich ontwikkeld, dat mis ik eigenlijk vanaf het begin van je verhaal.
groet,
Kees.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 01 januari 2022 09:58 PM
  [ # 40 ]

Dat is een goede vraag.
Ik heb de auto zo gekocht. De vorige eigenaar is overleden en degene die hem moest verkopen van de weduwe kan niet zeggen of dit euvel bekend was.
Via die kant kom ik niet verder dus.
De auto heeft een zeer lage km stand en is zeker geen afgeragde bak.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 01 januari 2022 10:00 PM
  [ # 41 ]

Hij loopt eigenlijk stationair en tot de 2 a 3000 toeren volstrekt normaal. Vandaar dat ik het niet in de ontsteking zoek.

Profiel  
 
kees05
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009

- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Gepost: 02 januari 2022 07:51 AM
  [ # 42 ]

@ CJC:

Ja, dan ben je een beetje in het ongewis, wat er wel en niet met de auto gebeurt is.
Ik begin nu toch ook aan wat mechanisch te denken, begin eens om de compressie te testen, misschien, dat er toch wat met de kleppen is, en de bougie’s te bekijken.
Ook zou ik de nokkenas timing controleren en als hij langere tijd in een schuur heeft gestaan, is er dan niet iets in de uitlaat gaan wonen? (verstopt).
Laatste vraag, heb je hem wel eens laten lopen, zonder de slang tussen het luchtfilter en de gasklep?
Groet,
Kees.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 januari 2022 08:06 AM
  [ # 43 ]
kees05 schreef:

Laatste vraag, heb je hem wel eens laten lopen, zonder de slang tussen het luchtfilter en de gasklep?

Die blijft naar mijn idee echt niet lopen als je de slang van het gasklephuis trekt.
Ik heb wel eens een scheurtje in de intercooler gehad, dan slaat die direct af zodra je het gas aantikt.

Mogelijk heb ik het gemist, maar ik begrijp dat de motor niet in toeren klimt omdat je dan geen vermogen meer heb.
Lukt het wel om hem op toeren te krijgen als je onbelast het gas indrukt?

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 02 januari 2022 09:16 AM
  [ # 44 ]

Onbelast klimt hij slechts langzaam in toeren. De Turbo hoor je niet werken. Maar die is mij eigenlijk bij een cx turbo nooit opgevallen onbelast. Hij zit niet vast. Compressie is goed op alle cilinders.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 januari 2022 10:50 AM
  [ # 45 ]

Onbelast hoor ik de turbo ook niet. Die hoor je wel als de uitlaat eraf ligt.

Je zou toch verwachten dat die met een T2 kat LMM op zijn minst ander gedrag zou moeten vertonen als het aan je LMM ligt.

AEI check?
MAP sensor aan het schutboord check?
Bougies op .9 mm?
100% zeker geen valse lucht? Gaatje/scheur in de intercooler of slangen?
De sensor op de gasklep is die goed? Die moet je ook afstellen al zal dat eerder met stationair een probleem zijn.

Profiel  
 
 
3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook