Ik heb net een hoop gelezen over opladen en wall boxes, maar kan iemand mij vertellen wat de actieradius van een e-C4 nu in de praktijk is. Ik ben erg benieuwd naar echte ervaringen i.p.v. mooie volzinnen op websites. Natuurlijk hangt het verbruik sterk af van de rechtervoet, maar hoe ver staat die 350km af van de realiteit? Dank voor de reacties, Aart Jan
Niet allen de voet maar ook het weer spelt het rol.
Nu is wat beter want het warmer wordt.
Maar kijk nooit naar de actieradius die op schermen sta, Citroen computer is heel erg voorzichtig.
In 1 van de koude dagen hadden wij nog 160 staan in de ochtend, FF 30 km naar AMS was al 110 geworden. Daar na direct naar Schiphol en gearriveerd met 90 km op de teller.
E-C4 Shine
Kan uit ervaring melden dat de actieradius zwaar tegen valt. Als het rond het vriespunt is helemaal. Een stukje van 24 km, tikt die 110 km af. Geloof zeker de genoemde waarde van 350 km niet.




















Totaal aantal Berichten: 1926
Geregistreerd: 28-06-2012
- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Is de auto verwarmen terwijl deze nog aan de lader hangt een optie? Ik hoor dat van Tesla en Hyundai/Kia eigenaren best veel. In de winter moet niet alleen het interieur verwarmd worden, maar ook de accu moet op bedrijfstemperatuur gebracht worden. Als je dat doet met de auto nog aan de laadpaal scheelt dat weer actieradius.
Ex: ZX NP-JZ-34
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Ik rijd dagelijks 100 km heen naar mn werk en 100 km terug (nagenoeg allemaal snelweg)
Tijdens de koude winterdagen komt de auto energie te kort en moet ik op de terugreis bijladen.
Maw, met de koude winterdagen kom ik (met 1 lading) op een totale afstand van ongeveer 180km.
In de zomer zit ik op ongeveer 240 km.