Ik heb net een hoop gelezen over opladen en wall boxes, maar kan iemand mij vertellen wat de actieradius van een e-C4 nu in de praktijk is. Ik ben erg benieuwd naar echte ervaringen i.p.v. mooie volzinnen op websites. Natuurlijk hangt het verbruik sterk af van de rechtervoet, maar hoe ver staat die 350km af van de realiteit? Dank voor de reacties, Aart Jan
Niet allen de voet maar ook het weer spelt het rol.
Nu is wat beter want het warmer wordt.
Maar kijk nooit naar de actieradius die op schermen sta, Citroen computer is heel erg voorzichtig.
In 1 van de koude dagen hadden wij nog 160 staan in de ochtend, FF 30 km naar AMS was al 110 geworden. Daar na direct naar Schiphol en gearriveerd met 90 km op de teller.
E-C4 Shine
Kan uit ervaring melden dat de actieradius zwaar tegen valt. Als het rond het vriespunt is helemaal. Een stukje van 24 km, tikt die 110 km af. Geloof zeker de genoemde waarde van 350 km niet.




















Totaal aantal Berichten: 1955
Geregistreerd: 28-06-2012
- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Is de auto verwarmen terwijl deze nog aan de lader hangt een optie? Ik hoor dat van Tesla en Hyundai/Kia eigenaren best veel. In de winter moet niet alleen het interieur verwarmd worden, maar ook de accu moet op bedrijfstemperatuur gebracht worden. Als je dat doet met de auto nog aan de laadpaal scheelt dat weer actieradius.
Ex: ZX NP-JZ-34
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Ik rijd dagelijks 100 km heen naar mn werk en 100 km terug (nagenoeg allemaal snelweg)
Tijdens de koude winterdagen komt de auto energie te kort en moet ik op de terugreis bijladen.
Maw, met de koude winterdagen kom ik (met 1 lading) op een totale afstand van ongeveer 180km.
In de zomer zit ik op ongeveer 240 km.



Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 24-06-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
FastFred schreef:Is de auto verwarmen terwijl deze nog aan de lader hangt een optie? Ik hoor dat van Tesla en Hyundai/Kia eigenaren best veel. In de winter moet niet alleen het interieur verwarmd worden, maar ook de accu moet op bedrijfstemperatuur gebracht worden. Als je dat doet met de auto nog aan de laadpaal scheelt dat weer actieradius.
Verwacht niet heel veel actieradius hiermee te winnen (tenzij korte ritjes van 5 kilometer) De warmte is zo weer weg en het rijden bij kou kost nu eenmaal gewoon de meeste energie. Daarna komt inderdaad de verwarming via de ventilator en de airco. Ik heb in mijn Zoe stuur en stoelverwarming en door die te gebruiken ipv de verwarming win ik een beetje actieradius maar heel veel scheelt dat niet.
Met de Zoe haal ik overigens in de winter 300 en in de zomer 375, maar dat was eigenlijk niet de vraag hier
Mee eens, veel actieradius zal je daar niet bij winnen.
Bij mijn PHEV ligt dat anders, die heeft sowieso maar een beperkte actieradius in de E-modus.
En dan is een paar kilometer extra mooi meegenomen. ik maak er dan ook graag gebruik van.
Met als bijkomend voordeel dat je in de winter in een ontdooide en voorverwarmde auto stapt, geen ruiten meer krabben
Groet,
JW
Gemiddeld rijd ik zo’n 280km op een volle accu; in de zomer wat meer (mits regeneratief remmen en eco-stand zijn ingeschakeld) in de winter wat minder.
En rustig rijden, dat helpt




Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
In de winter, met winterbanden kom ik op de snelweg ongeveer uit op 260km.
In de zomer bij 25 graden is het ongeveer 330km.
Het model is wel inmiddels al geupdate zag ik op de site van Citroen. Met een ander accupakket (groter bereik) en mogelijkheid tot een sterkere elektromotor.
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”