8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8
   
De burgemeester’s C6 van Ed P.  Luchtinlaathuis
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1161
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 27 januari 2024 03:11 PM
  [ # 106 ]

Iets te vroeg gejuicht, toch de schakelaar gedemonteerd, er zitten knopjes in als de afstandsbediening van je tv, rubbertjes die op een printplaat drukken, spul gereinigd met alcohol en het lijkt nu ok.

Foto’s volgen nog voor andere liefhebbers die ook een keer willen poetsen.

Ik vermoed trouwens dat de raamschakelaar van de Citroen C4 (6554YH) ook past, voor weinig te koop bij Ali.

http://tinyurl.com/3bztnvar

Daarnaast denk ik dat bediening van de C5 serie 1 ook zou moeten passen, de stekkers passen dan niet maar dat is volgens mij op te lossen door de knoppen en de printplaat van de nieuwe te monteren in de oude behuizing.

Ik ga binnenkort denk ik een nieuwe kopen, nadere info volgt.

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1161
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 10 februari 2024 11:59 PM
  [ # 107 ]

Hierbij de fotoreportage.

Nadat je het geheel uit de deur hebt gewipt, de stekkers hebt losgehaald en de lijst hebt gedemonteerd (hiervoor de schuifschakelaar van de spiegelbediening eerst lostrekken, gewoon omhoog met beleid en een kleine schroevendraaier) houd je de unit over. Die ziet er net zo uit als de C4 unit (6554YH), ik geloof dat alleen de kleur van de lampjes (ledjes eigenlijk) anders is. Uitwendig lijkt de C5 unit hetzelfde maar de stekers aan de onderkant zijn anders, als je de oude behuizing gebruikt met een nieuwe printplaat zou de C5 unit ook moeten passen volgens mij.

Je krijgt het zootje uit elkaar door de lipjes rondom met beleid los te klikken en dan de twee helften uit elkaar halen. Je houdt dan een print over met rubber knopjes. De printplaat reinigen met een wattenstaafje en alcohol, niet met spiritus, alcohol dus, dat laat geen residu achter. Het gaat om de contactjes waar de drukknopjes op drukken. Ook het contact van de schuifschakelaar oppoetsen en op dit contact, niet op de contacten van de rubbertjes, alleen het schuifcontact een spaarzaam likje vaseline smeren.

In omgekeerde volgorde zet je het geval weer in elkaar en als het mee zit doet de raamschakelaar het weer, bij mij tenminste wel.

Afbeelding Bijlagen
foto_1.jpgFoto_2.jpgFoto_3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1161
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 11 februari 2024 12:01 AM
  [ # 108 ]

En de andere foto’s, ik mag maar 3 per keer plaatsen

Afbeelding Bijlagen
Foto_4.jpgFoto_5.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1161
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 11 februari 2024 12:09 AM
  [ # 109 ]

Vandaag het luchtinlaathuis maar eens gereinigd, de temperaturen buiten waren redelijk dus vooruit maar.

Het viel me eigenlijk mee, ja, er zat drab en aanslag in maar ik heb hier op het forum wel eens ergere dingen gezien.

De EGR is afgeblind maar het inlaathuis blijkbaar niet gereinigd nadien. Wel is er een keer carbon cleaning uitgevoerd, hoeveel effect dat heeft weet ik niet. Of het inlaathuis is toch nog smerig geworden na het afblinden van de EGR kleppen..

Ik heb de inlaat van beide kleppendeksels zo goed en kwaad als het kan gereinigd, de achterste zat teveel aangekoekt om helemaal schoon te krijgen en ik durfde niet te schrapen, bang dat het naar binnen zou vallen.

Wat me wel opviel was dat de inlaat naar de 3 cilinders het dichtst bij het schutbord veel smeriger was dan de inlaat aan de voorbumper zijde, iemand een idee wat de reden kan zijn?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42964
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 11 februari 2024 09:30 AM
  [ # 110 ]

Als je tijdens het losbikken van die troep een stofzuiger bij het gat houd voorkom je dat die troep in je motor komt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook