Het plaatmateriaal is binnen en vandaag begonnen met de rotte delen uit de achterbak weg te slijpen.
Dat was de dus de hele bodem en nog een stukje van de bodemplaat bij de 9 compartimenten bak.
Daarna even alles passen of het goed zit, zodat we het dit weekend kunnen gaan lassen.
Nu lag ik alleen nog onder de auto en zag ik één leiding over de hele bodem lopen, zie foto hierboven.
Door de lepels van de heftruck is deze op een paar plekke wat platter dan normaal.
Wat voor leiding is dit? Hij lijkt overigens bij de 9 compartimenten bak naar binnen te gaan.
Dat buisje is voor waar de staaldraad doorheen gaat vanaf de achterste torsie as naar voren gaat om de koplampen in hoogte te verstellen. Er is er ook eentje vanaf de voorste torsie as naar de koplampverstelling. Ze komen ongeveer rechts uit om het gat waar de aandrijfas door de snep heen steekt.
Dsuper ‘73
@ansarin bedankt voor je antwoord. Ik was even bang dat het de remleiding zou zijn.
In de bodemplaat zitten een aantal grote gaten, waar rubberen doppen in zitten. Waarvoor zijn deze gaten? Want de trekhaak zit hier niet aan vast.
De binnenste twee zijn voor het afstellen van de rijhoogte (achter).
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Alles voor het lassen van de achterbak is gereed.
De plaat onder de motor moet nog bevestigd worden, maar nu zag ik nog twee losse slangetjes. Zie de foto hieronder:
Wat voor slangetjes zijn dit? En zouden die aan elkaar moeten zitten of zijn het lekslangetjes?
Lekslangetjes van de uitgaande differentieel as keerring. Dt is een axiale keerring met een spatgroef er na als er wat langs komt. De uitgang van de spatgroef is het slangetje.
To err is human, not to err is divine.
Bedankt @Citroensmgz voor je antwoord. Goed om te weten wat het nu daadwerkelijk was.
In de tussentijd wordt er druk gelast en ben ik alvast bezig met de uitlaat die nog in de doos zat.
Bij de einddemper is één van de twee uitlaten niet volledig dicht gelast. Is dit bewust of een foutje?
Ik zou zeggen dat het helemaal dicht zou moeten zijn. Wat vinden jullie?
Foutje…......... aangezien je een kofferbodemplaat zelf kan vervangen (lees lassen) zal dit geen probleem voor jou zijn om de uitlaat ffff helemaal af te lassen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
@citroen23 dat dacht ik ook. Dan lassen we hem inderdaad dicht, dat moet vast lukken .
Ik heb de leverancier ook gesproken en het was inderdaad een foutje. Hij is nu dichtgelast en gemonteerd.
En niet te vergeten! Ik heb mijn eerste rondje gereden. Dat was leuk om te doen.
Nu nog het laswerk afwerken, de motor stellen, lampjes vervangen, banden vernieuwen en nog genoeg te doen.
En ik ben opzoek naar (3-punts) autogordels voor achterin. Het liefst wil ik ze in de achterbak monteren, waardoor je het niet op de hoedenplank ziet zitten. Tips waar ik deze kan kopen? Want ze moeten volgens mij wat langer zijn.