













































Totaal aantal Berichten: 43389
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zelfs het verstellen van de tandwielen op de nokkenassen gaat als bij de SM
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 25692
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik grbruik die crush ringen nooit. als ze eenmaal plat zijn veren ze niet meer en gaat het weer lekken. Vast koper kan je ten minste nog uitgloeien. In de remmerij van de ami zitten denk ik 40 ringen en die lekken nooit..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43389
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik gebruikte ze ook nooit, maar toen ik aan aanhoudende diesel lekkage op mijn tractor had was dat alleen met dit soort ringen op te lossen. Ik ga het dus even proberen nu op de jaguar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
In het April nummer van het ID/DS Clubblad La Bombe las ik net het uitvoerige interview met jou, over de ins en outs van je MK1, en de vergelijking die je daarbij maakt met de DS.
Zeeeer lezenswaardig, met heel veel extra info over de Jag
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor














































Totaal aantal Berichten: 43389
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja dat was leuk om te doen! Goed om te lezen dat het de moeite waard is om te lezen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste














































Totaal aantal Berichten: 43389
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het volgende onderdeel wat enige liefde kon gebruiken is de koppeling(werk)cilinder. Daar kwam een bak meuk uit, de zuiger was mottig en de cilinder kon wel een hoonsessie gebruiken. \
Even de hoon er doorheen:
Het huis ook maar ff ontroest en van een laagje verf voorzien. Zonnig weer vandaag dus kon ie mooi aan de droogmolen drogen samen met de lakens:
En daarna de zuiger ff in de draaibank opzuiveren. Die zuiger is niet zo heel erg belangrijk, de cup zorgt voor de afdichting immers:
En dan even een revisiesetje van Lockheed er in:
Eens kijken of ik zin heb morgen om het af te maken..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste














































Totaal aantal Berichten: 43389
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou, zin was een groot woord maar de koppelingscilinder zit weer onder de auto..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


























Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
En weer door - mooie avond voor een ritje?














































Totaal aantal Berichten: 43389
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Was het maar zo’n feest! Nee, ik zit nog te wachten op een aandrijfasje voor de toerenteller en de daarbij behorende keerring en o-ring. Thanks to Brexit ligt die shit ter waarde van £30 sinds afgelopen donderdag bij de vrienden van de douane….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


























Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat is ook iets waar ik aan moet wennen - raar tussenstopje van de bestelling.
Ik heb er gewoon een nieuwe slave cilinder op gebeund en geen Dot 4 meer er in. Want die slave is het onderste punt en water zakt naar…..juist.
Die slave cilinder is niet ingewikkelder als een fietspomp en je hebt hem al voor vier tientjes.
Ze zijn er in twee uitvoeringen: met twee aansluitingen aan de bovenkant en met aansluitingen aan de boven en onderkant.
Op mijn Jag zat er een met aansluiting onder en boven en de nieuwe heeft aansluitingen alleen aan de bovenkant en ook nog een andere draadmaat dan de oude, die Engelsen zijn raar.














































Totaal aantal Berichten: 43389
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
break23m schreef:Dat is ook iets waar ik aan moet wennen - raar tussenstopje van de bestelling.
Bloed irritant dat stopje. Maar je, dat asje kost bij Limora in DE 70 euro en in GB 14 pond. Tel je alles bij elkaar op, met keerring enz dan is Limora 3x duurder. Heb je je zooi wel binnen 2 dagen. Dat was het me deze keer niet waard.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste














































Totaal aantal Berichten: 43389
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Oké, ook vandaag geen post én geen verzoek tot het betalen van de invoergelden dus dan maar verder met prutswerk. Prutswerk waar ik normaal gesproken niet zo veel aandacht aan schenk. Ik ben meer van het grote stappen snel thuis, nieuwe spullen binnen, in elkaar zetten, rijden, klaar. Nu dus ff niet. Eerst vanmorgen maar met de origami-Volvo naar de APK. Dat ging vlotjes, dus de rest van de dag was vrij om te knoeien. Tijd om de “ airbox” die boven op de motor tussen de carburateurs en het luchtfilter (dat een oliebadfilter is ergens onder het voorscherm) op te knappen. Ding was ranzig geworden…
Even lekker lomp schuren dus..
Daarna een lekkere laag zinkprimer er op..
En dan in de kleur hozen met een spuitbussie:
Goed gelukt vind ik zelf want de originele puntlasjes zijn nog zichtbaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


























Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive














































Totaal aantal Berichten: 43389
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Na 14 dagen wachten op een lullige bestelling uit het Verenigd Koninkrijk, die waarschijnlijk in een of andere hoek van de douanehal van PostnHEL ligt te verstoffen, was ik er vandaag helemaal klaar mee. Een stom asje van zo’n 17 euro en een keerring gaan mijn brug geen 3e week bezet houden. Tijd voor actie!
De ingelopen aandrijfas van de (mechanische) toerenteller kon gewoon hersteld worden dus dat ben ik maar gaan doen.
Ik heb de as in de draaibank ingespannen, de groef wat breder gemaakt en de as opgelast.
Daarna de as weer op de juiste maat kunnen draaien
Daarna met korrel 600,800,1000 en 1500 nabewerkt, en dan is er weer een bruikbare as.
Ook nu weer blijkt dat een draaibank(je) eigenlijk een onmisbaar stuk gereedschap is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste