2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Dyane in Zuid-Afrika; LHM ipv dot 4
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 oktober 2023 11:22 AM
  [ # 16 ]

Ik weet dat bij de DS onder de chassislak een witte basislak werd aangebracht.
Zou dat bij deze dyane ook zo kunnen zijn?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
marcopr69
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 11 oktober 2023 07:59 PM
  [ # 17 ]

Casterolie ofwel Wonderolie ofwel Ricineolie gaat in de veerpot.
Parafineolie ofwel Naaimachineolie gaat van oudsher in de Batteur. Moderne motorolie kan ook tegenwoordig.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 12 oktober 2023 11:28 AM
  [ # 18 ]

De hele carrosserie zit nu los, bij 2 bouten moest ik een moer op de kop lassen want helemaal rondgeroest, maar nu krijg ik de stuurkolom niet los. Daar zitten van die konische moeren onder en de kopbouten zelf zitten in sleuven dus die draaien ook niet. Ik heb geprobeerd een dop op de afbreekmoeren te rammen, maar helaas. Welke truuks gebruiken jullie? Boutkoppen uitboren? Of kan dat blijven zitten en kun je de stuurstang er op een andere manier uittrekken?

Het moet echt los om nieuw plaatwerk bij de pedalen erin te kunnen lassen.

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1314
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 12 oktober 2023 08:21 PM
  [ # 19 ]
marcopr69 schreef:

Moderne motorolie kan ook tegenwoordig.

En die modern(st)e dunne motorolie mag dan niet in het oude motorblok. Hetzelfde geldt voor de bak. Ik heb inmiddels aardig wat verschillende soorten olie kliekjes op de plank staan Wink

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1314
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 12 oktober 2023 08:34 PM
  [ # 20 ]
Stef Sep schreef:

Het moet echt los om nieuw plaatwerk bij de pedalen erin te kunnen lassen.

Ik begrijp het misschien niet helemaal juist maar als het gaat om het lossen van de stuurbuis naar je toe: breekbouten zijn er als onderdeel van het stuurslot. Als je de contactsleutel gebruikt om de auto van het stuurslot te zetten (stuur kan draaien) dan kun je het beschermingskapje van het stuurslot lossen (zit onder de stuurkolom met een klein breekboutje wat niet echt heel erg vast zit) en dan met de imbussen de slot ring lossen (tussen de sleuven te bereiken) en vervolgens komt je stuurbuis vrij. Het beste hang je ondersteboven onder dashboard.
Helpt dit?

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 13 oktober 2023 09:08 AM
  [ # 21 ]

Ik heb de slijptol in de afbreekmoeren en die aluminium behuizing daarachter gezet. De slijptol heeft gewonnen! Het is los.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 24 oktober 2023 07:51 AM
  [ # 22 ]

Inmiddels is de Dyane bijna volledig gestript.
Ik heb een mooie uitdaging gevonden: er is behoorlijk wat schade rechtsachter, net achter de deur, voor het achterspatbord. Daar ligt de boel flink in de kreukels, verborgen onder 2 cm plamuur.

Ben nu op het gemak de puntlassen aan het losboren zodat ik de dorpel los kan halen. Gelukkig is het plaatwerk flinterdun, dus het plan is om de dorpel zelf weer in het gareel te meppen, en het plaatwerk rechtsonder de achterbank nieuw te maken.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 02 november 2023 06:35 AM
  [ # 23 ]

Welke kleur horen de wielen van een 1972 Dyane te zijn? Zelfde kleur als t plaatwerk?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 november 2023 09:33 AM
  [ # 24 ]

Gris rose

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 13 november 2023 06:51 AM
  [ # 25 ]

Ik kan beginnen met het weer langzaamaan inelkaar schroeven van het chassis. Eerst de veerbussen; Deze heeft een rode en een groen gemerkte trekstang. Welke kleur moet achter en welke voor?

Profiel  
 
marcopr69
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 13 november 2023 08:04 PM
  [ # 26 ]

Op de veerbus staat als het goed is in reliëf AV.
Betekend Avant, ‘voor’ in het Frans. Dat markeert de voorzijde van de veerbus.
De lange trekstang hoort aan de achterkant

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 17 november 2023 12:15 PM
  [ # 27 ]

Ik had m nogal dik in de verf gezet, maar nu zie ik t inderdaad! AV, dank!

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 17 november 2023 12:17 PM
  [ # 28 ]

De dyane is er met verschillende luchtfilters; Dat zwart plastic ding, zelfde als de eend, een blikken rechthoekig ding. Welke hoort er op de mijne? (1972 met 600cc blok en automatische koppeling)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 17 november 2023 01:00 PM
  [ # 29 ]

Voor export werd er ook nogal eens een oliebadluchtfilter toegepast.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 17 november 2023 08:03 PM
  [ # 30 ]

Op een 72’ er hoort een metalen filterhuis. Met aansluiting voor de aangeblazen lucht vanaf de tunnel. Hoort ook speciaal rubber kniestuk bij tussen carburateur en filterhuis. Je moet het type hebben met dubbele carburateur.

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook