2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Geluid bij koude start
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2581
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 22 juli 2025 11:43 PM
  [ # 16 ]

Zó denk ik er ook over.
Met nieuwe klepstoters, en verse olie zal het wellicht een tijdje wat minder zijn

Mij heeft het nooit zó gestoord dat ik overwogen heb er iets aan te doen.
Ik heb ‘m bijna 11 jaar gehad, en er in die tijd een kleine 200.000 km mee gereden.
Toen ik ‘m verkocht was de ratel niet anders dan toen ik ‘m kocht, met iets meer dan 100.000 km op de teller.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
caro-den
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 30-08-2012

- C6 (2005-2012) 3.0 V6 24V Exclusive
Gepost: 23 juli 2025 07:30 AM
  [ # 17 ]
Citroensmgz schreef:

In principe komt het omdat de hydraulische klepstoters als ze ouder worden iets meer intern gaan lekken. Voor de normale werking van de motor is dat geen probleem zolang er maar genoeg olie blijft om ze goed te laten werken. Maar als de motor stilstaat dan lopen ze leeg onder de druk van de klepveren.

Dat zou je dus kunnen oplossen door nieuwe klepstoters te monteren, maar meer details heb ik daar nog niet over.
Daar kom ik wel achter, want ik ga ook een C6 benzine rijden en omdat die al even stilstond kleppert hij ook bij het starten na langer stilstaan. Maar dat zal nog wel een paar maanden duren.

 

 


Dat zal een dure operatie zijn, denk ik? Enig idee wat het kost?

Huidige voertuigen in ons gezin: Citroën C6 3.0 V6 Exclusive, Tesla Model Y (2024), BMW Z4 E89 23i (2010), Citroën C1 (2019), Renault Twingo RS (2009).


Naast diverse andere merken heb ik deze Citroën’s gehad (sinds eind jaren ‘80):
2x Dyane, GSA, CX, 2x 2CV6, 2x BX, ID19, AX, 2x Visa, DS5 HDi, Ë-C4 Shine.

Profiel  
 
caro-den
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 30-08-2012

- C6 (2005-2012) 3.0 V6 24V Exclusive
Gepost: 23 juli 2025 07:31 AM
  [ # 18 ]
JW schreef:

Zó denk ik er ook over.
Met nieuwe klepstoters, en verse olie zal het wellicht een tijdje wat minder zijn

Mij heeft het nooit zó gestoord dat ik overwogen heb er iets aan te doen.
Ik heb ‘m bijna 11 jaar gehad, en er in die tijd een kleine 200.000 km mee gereden.
Toen ik ‘m verkocht was de ratel niet anders dan toen ik ‘m kocht, met iets meer dan 100.000 km op de teller.

Groet,
JW

Ik erger me er (nog) niet aan haha. Maar de buurman keek verschrikt op toen ik ‘m startte. Hij klinkt 2 seconden als een oude diesel. Ik hoor wel liever het zacht spinnende V6-geluid Smile

Huidige voertuigen in ons gezin: Citroën C6 3.0 V6 Exclusive, Tesla Model Y (2024), BMW Z4 E89 23i (2010), Citroën C1 (2019), Renault Twingo RS (2009).


Naast diverse andere merken heb ik deze Citroën’s gehad (sinds eind jaren ‘80):
2x Dyane, GSA, CX, 2x 2CV6, 2x BX, ID19, AX, 2x Visa, DS5 HDi, Ë-C4 Shine.

Profiel  
 
bibberkip
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 23 juli 2025 08:12 AM
  [ # 19 ]

https://vehicledecals.co.uk/product/peugeot-40mm-hdi-engine-cover-badges/  Het zal complimenten regenen…..

meestal liggen de ego’s links-achter in de patstelling.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2581
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 23 juli 2025 10:36 AM
  [ # 20 ]
caro-den schreef:
Citroensmgz schreef:

.........

Dat zou je dus kunnen oplossen door nieuwe klepstoters te monteren, maar meer details heb ik daar nog niet over.
Daar kom ik wel achter, want ik ga ook een C6 benzine rijden en omdat die al even stilstond kleppert hij ook bij het starten na langer stilstaan. Maar dat zal nog wel een paar maanden duren.


Dat zal een dure operatie zijn, denk ik? Enig idee wat het kost?

Om je een idee te geven:
Die stoters kosten € 59.08/st, incl. BTW. En je hebt er 24 in jouw motor.
Voor het vervangen daarvan staat 9 uur.

Bij elkaar dus een klus van zomaar een dikke € 2000 Shocked

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43431
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juli 2025 03:12 PM
  [ # 21 ]
caro-den schreef:

Ik kom toch nog even terug op de ratel bij koude start.

Ik zat me toch af te vragen, toen de C6 nieuw was gaf ie vast dit geluid niet

Nee, nieuw deed ie dat zeker niet. En ook gebruikt hoort-ie het niet te doen. Er is dus, zoals gezegd, iets niet in orde met een of meerdere klepstoters. Zo’n klacht moet je als verkopende partij mijns inziens wel serieus nemen en tja, eigenlijk gewoon netjes oplossen. Het tikken na een koude start is geen producteigenschap.

JW schreef:

Met nieuwe klepstoters, en verse olie zal het wellicht een tijdje wat minder zijn

Een tijdje? Minimaal 100.000 km…

 

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
caro-den
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 30-08-2012

- C6 (2005-2012) 3.0 V6 24V Exclusive
Gepost: 23 juli 2025 03:31 PM
  [ # 22 ]
JW schreef:
caro-den schreef:
Citroensmgz schreef:

.........

Dat zou je dus kunnen oplossen door nieuwe klepstoters te monteren, maar meer details heb ik daar nog niet over.
Daar kom ik wel achter, want ik ga ook een C6 benzine rijden en omdat die al even stilstond kleppert hij ook bij het starten na langer stilstaan. Maar dat zal nog wel een paar maanden duren.


Dat zal een dure operatie zijn, denk ik? Enig idee wat het kost?

Om je een idee te geven:
Die stoters kosten € 59.08/st, incl. BTW. En je hebt er 24 in jouw motor.
Voor het vervangen daarvan staat 9 uur.

Bij elkaar dus een klus van zomaar een dikke € 2000 Shocked

Groet,
JW


Dat is fors!

Huidige voertuigen in ons gezin: Citroën C6 3.0 V6 Exclusive, Tesla Model Y (2024), BMW Z4 E89 23i (2010), Citroën C1 (2019), Renault Twingo RS (2009).


Naast diverse andere merken heb ik deze Citroën’s gehad (sinds eind jaren ‘80):
2x Dyane, GSA, CX, 2x 2CV6, 2x BX, ID19, AX, 2x Visa, DS5 HDi, Ë-C4 Shine.

Profiel  
 
caro-den
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 30-08-2012

- C6 (2005-2012) 3.0 V6 24V Exclusive
Gepost: 23 juli 2025 03:32 PM
  [ # 23 ]
waterman schreef:
caro-den schreef:

Ik kom toch nog even terug op de ratel bij koude start.

Ik zat me toch af te vragen, toen de C6 nieuw was gaf ie vast dit geluid niet

Nee, nieuw deed ie dat zeker niet. En ook gebruikt hoort-ie het niet te doen. Er is dus, zoals gezegd, iets niet in orde met een of meerdere klepstoters. Zo’n klacht moet je als verkopende partij mijns inziens wel serieus nemen en tja, eigenlijk gewoon netjes oplossen. Het tikken na een koude start is geen producteigenschap.

 

Ben ik met je eens. Ik ga dit nog eens aankaarten.

Huidige voertuigen in ons gezin: Citroën C6 3.0 V6 Exclusive, Tesla Model Y (2024), BMW Z4 E89 23i (2010), Citroën C1 (2019), Renault Twingo RS (2009).


Naast diverse andere merken heb ik deze Citroën’s gehad (sinds eind jaren ‘80):
2x Dyane, GSA, CX, 2x 2CV6, 2x BX, ID19, AX, 2x Visa, DS5 HDi, Ë-C4 Shine.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43431
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juli 2025 03:36 PM
  [ # 24 ]

En ik snap dat je als verkoper niet echt zit te wachten op dit soort garantiezaken. Aan de andere kant, bij een oudere en technisch gecompliceerde auto als de C6 moet je daar als handelaar in je marge echt rekening mee houden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
caro-den
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 30-08-2012

- C6 (2005-2012) 3.0 V6 24V Exclusive
Gepost: 23 juli 2025 03:56 PM
  [ # 25 ]

Eens! Ik weet dat ik geen nieuwe auto heb gekocht maar dit geluid hoort niet.

Het is verder een fantastische auto, begrijp me niet verkeerd Smile

Huidige voertuigen in ons gezin: Citroën C6 3.0 V6 Exclusive, Tesla Model Y (2024), BMW Z4 E89 23i (2010), Citroën C1 (2019), Renault Twingo RS (2009).


Naast diverse andere merken heb ik deze Citroën’s gehad (sinds eind jaren ‘80):
2x Dyane, GSA, CX, 2x 2CV6, 2x BX, ID19, AX, 2x Visa, DS5 HDi, Ë-C4 Shine.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43431
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juli 2025 04:24 PM
  [ # 26 ]

Juist omdat zo’n c6 een geweldige auto én je zo te lezen zeker niet over één nacht ijs bent gegaan, je een auto bij een dealer hebt gekocht en niet de goedkoopste van marktplaats hebt afgetrokken mag je ook wat van zo’n auto verwachten. Persoonlijk, en daarin ben ik misschien een zeur, vind ik dat er erg makkelijk geschermd wordt met “tja, producteigenschap” als het gaat om een gebrek bij een gebruikte auto.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
caro-den
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 30-08-2012

- C6 (2005-2012) 3.0 V6 24V Exclusive
Gepost: 23 juli 2025 06:00 PM
  [ # 27 ]

Klopt inderdaad, ik heb niet zomaar de eerste de beste gekocht. Ik wil kwaliteit en daar wil ik best voor betalen. En deze C6 is absoluut in zeer goede staat, er is al zóveel aan vervangen. En inderdaad, juist bij zo’n auto, bij een dealer, verwacht ik dit geluid niet Smile

Ik los het voorlopig op door minimaal 1x per dag te rijden. Wat een ellende hahah.

Maar even alle gekheid op een stokje: Ik heb de dealer gesproken en de C6 gaat naar de werkplaats (na onze vakantie). Dus ik ga ervan uit dat het opgelost wordt. Ik heb alle vertrouwen in deze dealer dus het komt goed.

Huidige voertuigen in ons gezin: Citroën C6 3.0 V6 Exclusive, Tesla Model Y (2024), BMW Z4 E89 23i (2010), Citroën C1 (2019), Renault Twingo RS (2009).


Naast diverse andere merken heb ik deze Citroën’s gehad (sinds eind jaren ‘80):
2x Dyane, GSA, CX, 2x 2CV6, 2x BX, ID19, AX, 2x Visa, DS5 HDi, Ë-C4 Shine.

Profiel  
 
caro-den
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 30-08-2012

- C6 (2005-2012) 3.0 V6 24V Exclusive
Gepost: 23 juli 2025 09:34 PM
  [ # 28 ]
bibberkip schreef:

https://vehicledecals.co.uk/product/peugeot-40mm-hdi-engine-cover-badges/  Het zal complimenten regenen…..

Smile

Huidige voertuigen in ons gezin: Citroën C6 3.0 V6 Exclusive, Tesla Model Y (2024), BMW Z4 E89 23i (2010), Citroën C1 (2019), Renault Twingo RS (2009).


Naast diverse andere merken heb ik deze Citroën’s gehad (sinds eind jaren ‘80):
2x Dyane, GSA, CX, 2x 2CV6, 2x BX, ID19, AX, 2x Visa, DS5 HDi, Ë-C4 Shine.

Profiel  
 
bibberkip
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 23 juli 2025 10:39 PM
  [ # 29 ]

Sja…  overigens snap ik ieders argumentaties wel, maar wat bovenaan staat is jouw blijvende onvrede over de rammel, en daar kán dus wel wat aan gedaan worden waarbij je gedachte dat ie ooit nieuw was, en als er dan een rammel in deze mate aanwezig zou zijn, er geen verkocht zou zijn geworden.  Als je dit euvel voor langere tijd kunt oplossen, dan zou je daar voor kunnen gaan. Elke keer dat je nu start loop je er tegen aan, en een verkoper die de wagen vóór jou meerdere keren koud heeft gestart en de rammel ws wel heeft herkend moet ..( nouja ?) een hand in eigen boezem steken en je gewoon helpen en dat ding in orde maken. Natuurlijk is het een gebruikte wagen, maar als de verkoper je had verteld dat je een wagen zou kopen met deze rammel , had je hem dan gekocht?  Dat antwoord heb jij alleen zelf, en inderdaad als je zo’n ding voor een scheet en 3 knikkers ergens uit de rij trekt dan zou je kunnen zeggen: een lowbudget wagen mag dit euvel vertonen. Maar je hebt ruimschoots overlegd en netjes betaald, dus eigenlijk mag het wel netjes gemaakt worden door de verkoper.

meestal liggen de ego’s links-achter in de patstelling.

Profiel  
 
caro-den
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 30-08-2012

- C6 (2005-2012) 3.0 V6 24V Exclusive
Gepost: 24 juli 2025 08:18 AM
  [ # 30 ]

@Bibberkip, ik had de auto inderdaad waarschijnlijk niet gekocht als ik had geweten van deze ratel. Of ik had het in de onderhandeling meegenomen dat het opgelost zou worden.

En inderdaad, het is geen nieuwe auto maar dit soort geluiden horen er gewoon niet in. Ik ben me ervan bewust dat er in de toekomst ‘dingen’ zullen komen en dat is niet erg. Maar deze ratel zit er nu in en er zit garantie op de auto. Ik ben ervan overtuigd dat het opgelost gaat worden. Zoals gezegd, het is een erg fijn bedrijf en mijn schoonfamilie komt er al 40 jaar. Na de vakantie gaat ie naar de werkplaats. We gaan overigens niet met de C6 op vakantie dus die krijgt een paar weken rust.

Ik hou jullie uiteraard op de hoogte!

Huidige voertuigen in ons gezin: Citroën C6 3.0 V6 Exclusive, Tesla Model Y (2024), BMW Z4 E89 23i (2010), Citroën C1 (2019), Renault Twingo RS (2009).


Naast diverse andere merken heb ik deze Citroën’s gehad (sinds eind jaren ‘80):
2x Dyane, GSA, CX, 2x 2CV6, 2x BX, ID19, AX, 2x Visa, DS5 HDi, Ë-C4 Shine.

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook