Totaal aantal Berichten: 43538
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
waarom is de draad met schuifstekker niet aangesloten?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
jantje1948 schreef:Is de massa draad van de regelaar wel aangesloten? Korte grijze draad met een oog aan het eind.
Uit een verre herinnering opgedoken dacht ik dat die bij de voorste/onderste bevestiging zit. Heeft het goed gefunctioneerd?
Kan het zijn dat je die roestige fiche bedoelt uit mijn vorige post? Zit onderaan de regelaar, is wel geen oog, maar toch… En goed gefunctioneerd? Ik kocht de auto ongezien, een bevlieging, en heb totaal geen idee wat wel of niet gewerkt heeft. Toen ik de auto eindelijk kreeg, was het een kale schelp (motor en hydrauliek al werkend, blijkbaar al veel aan vernieuwd). Het is dus zo goed als van 0 beginnen…
De draad met schuifstekker niet aangesloten? Bedoel je dan die uit de laatste foto’s? Er is nergens een ‘vrouwtje’ in de buurt, lang genoeg om die aan te sluiten. En aan de andere zijde zit dat oog, is ook nergens aan te koppelen. Ik vermoed dat ie toch origineel is, en zou hem inderdaad graag gekoppeld zien..
Totaal aantal Berichten: 25788
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Boven op de dynamo hoort een schuifstekkertje. Dat is de EXC draad die van de regelaar komt.
Dat paarse schuifstekkertje is heel roestig. Dat kan een spanningsverlies veroorzaken waardoor je lampje niet uitgaat.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bedoel je dan dit gele stekkertje, dat bovenop de altenator op die fiche moet zitten? Die zat er inderdaad op, maar loopt van daar naar het schutbord, het dashboard in, ik nam aan dat ie naar het lampje ging. En die met het paarse stekkertje, aan de regelaar, gaat ook naar het schutbord, aan passagierszijde ditmaal het dash in.
Die roestige fiche, die gaat inderdaad als eerste moeten zuiver gemaakt worden, dat kan niet goed blijven..
Totaal aantal Berichten: 43538
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Die gele moet er idd op!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25788
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
die eropdrukken en testen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10700
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
LoMax schreef:jantje1948 schreef:Is de massa draad van de regelaar wel aangesloten? Korte grijze draad met een oog aan het eind.
Uit een verre herinnering opgedoken dacht ik dat die bij de voorste/onderste bevestiging zit. Heeft het goed gefunctioneerd?Kan het zijn dat je die roestige fiche bedoelt uit mijn vorige post? Zit onderaan de regelaar, is wel geen oog, maar toch… En goed gefunctioneerd? Ik kocht de auto ongezien, een bevlieging, en heb totaal geen idee wat wel of niet gewerkt heeft. Toen ik de auto eindelijk kreeg, was het een kale schelp (motor en hydrauliek al werkend, blijkbaar al veel aan vernieuwd). Het is dus zo goed als van 0 beginnen…
Het aarde draadje wat ik bedoel zit op een fiche die onderdeel is van het “chassis” van de regelaar. Die is om de massa van de regelaar te verbinden met de massa van het motorblok als ik me goed herinner.
Het aardedraadje waar ik het over had heeft aan een kant een oog en aan de andere kant een platte stekker. Het lijkt me dus niet waarschijnlijk dat de draad op de foto de massa draad is. Wat is de diameter van het oog ongeveer? Heeft het dashboard een temperatuurmeter?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik heb me waarschijnlijk verkeerd uitgedrukt, ik heb de stekker/gele fiche eraf getrokken voor de foto. Die zat er dus bij alle vorige testen wel op, maar zonder resultaat.
Ik zou nu, eer ik de regelaar weer dicht doe en die roestige fiche zuiver maak, even willen testen of de beide relais ‘klik’ doen, maar dan zonder de zaak te verbranden. Ofwel moet ik de regelaar aansluiten zonder deksel erop, en zien wat ie doet bij het opstarten.
Totaal aantal Berichten: 10700
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik zou eerst die roestige fiche schoonmaken. Ik heb mijn vorige post aangevuld.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Er zit inderdaad een temperatuurwijzer in het dash (tot straks blijkt dat het een ampère-meter is
), en bij checken wat de diameter van het oogje is, zie ik in de duisternis, op het waterpomphuis een sensor waar niks is op aangesloten. Vermoedelijk hoort het kabeltje aan die zijde op de sensor. Nu nog de andere kant thuiswijzen… En alvast eerst die stekker ontroesten…
Totaal aantal Berichten: 10700
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Maak eens een foto van die sensor? Want ik zag hem niet op je foto’s.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
En meteen ook een foto van het oog dat je waarschijnlijk bedoelt ivm massa aan chassis van regelaar. En daar zit wel de bevestigingsschroef van de regelaar door, maar verder niks, dus gewoon tegen degelijk gelakte behuizing, veel massa zal dat ook niet geven. Dus ook maar aparte massa voorzien. En dan nu even de werkplaats in duiken, in plaats van op dat klavier zitten spelen ![]()

