Allemaal,
Mijn voorste kriksteun, die met dat vierkante buisje, is geheel verrot. Ik heb al een nieuwe liggen. Nu kan ik dat natuurlijk uitbesteden, maar ik wil eigenlijk wel weer eens het lassen oppakken. Weinig ervaring: ooit op de HTS-A een lascursus gedaan, een kleine 30 jaar terug. Ook ooit met mijn vader een Eend chassis gelast, met bedenkelijke resultaten, en nog langer geleden. Maar ik wil het eens zelf proberen.
Ik heb de slijper etc allemaal voorhanden. Ik mis een lasapparaat. Ik zit te denken aan een MIG zonder gasfles. Die zijn er in vele maten en smaken, maar ik zal niet voor de goedkoopste gaan. Maar welke wel? En, is gasloos, of eigenlijk gas in de draad, OK voor dit onderdeel? Enige ervaring?
Ik zoek ook ervaringen met voor en nabehandeling van het gelaste deel.
Nogmaals, uitbesteden is simpel, maar leren is leuker!
Alvast dank,
Hilko
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Totaal aantal Berichten: 25936
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
gasloos is zowiezo KUT
investeer in een goede migger MET gas!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

